Wschodnia obwodnica Wrocławia to droga ważna i potrzebna. Ma połączyć okolice A4 i Bielany Wrocławskie prowadząc po południowej i wschodniej stronie Wrocławia przez Żerniki Wrocławskie, Łany do Długołęki i drogi S8. Termin jej zakończenia był przesuwany, a budowa napotykała na rozmaite trudności, by wspomnieć chociażby zejście z placu budowy jednego z wykonawców czy protesty mieszkańców Wysokiej przeciwnych jej budowie. Inwestycję prowadzi Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podlegająca urzędowi marszałkowskiemu.
- Budowana wschodnia obwodnica Wrocławia, to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych obecnie na Dolnym Śląsku. Trasa oczekiwana przez Dolnoślązaków jest niezwykle ważna dla Wrocławia i całej aglomeracji wrocławskiej - podkreśla marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski.
Dotychczas zakończony jest liczący niespełna 15 km odcinek WOW od ronda w Iwinach na drodze wojewódzkiej 395 do Łanów. Cała obwodnica będzie miała prawie 30 km długości. Jej oddanie do użytku planowane jest na rok 2023.
Odcinek północny Łany - Długołęka
Od lata ubiegłego roku trwają prace realizowane przez konsorcjum Kobylarnia-Mirbud. Jak zapewnia rzecznik marszałka Dolnego Śląska Michał Nowakowski, roboty idą zgodnie z harmonogramem. Na razie powstały drogi technologiczne i serwisowe potrzebne do transportu sprzętu i materiałów budowlanych.
- Wykonywane są prace trakcyjne i sieciowe, na sieci gazowej i teletechnicznej. Obecnie trwają prace drogowe: tworzenie korytarza trasy, nasypów oraz prace przy fundamentach obiektów inżynierskich - mostowych, takich jak szalunki, prace zbrojarskie, betonowanie - tłumaczy Michał Nowakowski.
Droga będzie miała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, wzdłuż niej będą chodniki i ścieżki rowerowe, drogi dojazdowe i serwisowe. Powstaną wiadukty nad terenami kolejowymi oraz mosty nad kanałem Granicznym, Widawą i Toporem. Urząd marszałkowski zaznacza, że w przyszłości planuje dobudowanie drugiej jezdni.
Ten odcinek będzie miał 10 km długości, a jego budowa pochłonie 164 mln zł.
Odcinek Bielany Wrocławskie – Wysoka – Grota Roweckiego.
Projekt budowy tego odcinka robi od początku ubiegłego roku forma Contek. Przygotowywany jest projekty budowlany i wykonawcze, które pozwolą wnioskować o uzyskanie wszystkich pozwoleń i decyzji koniecznych do rozpoczęcia budowy. Potem w przetargu zostanie wybrana firma budowlana.
Fragment tego odcinka będzie drogą z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, a pomiędzy ul. Kutrzeby i Grota Roweckiego we Wrocławiu projekt ma przewidywać dobudowanie drugiego pasa w przyszłości.
Cały odcinek będzie miał 4 km długości, a koszt jego zaprojektowania to 2,2 mln zł.
Odcinek Grota Roweckiego – rondo w Iwinach / Żernikach Wrocławskich.
Odcinek będzie budowany w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wybrany wykonawca, Budimex, przygotowuje projekt, a następnie prowadzi budowę drogi.
- Prace projektowe są zaawansowane. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych wykonawca rozpocznie prace budowlane. Odcinek powstanie w układzie jednojezdniowym, a w przyszłości planowana jest dobudowa drugiej jezdni - informuje Michał Nowakowski.
Ten odcinek to około 2,5 km drogi, a jego zaprojektowanie i wybudowanie kosztuje około 30 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Polecane oferty

Lassig
Lassig Plecak Walizka Na Kółkach 2W1 About Friends Szynszyla

St. Majewski
St. Majewski Plecak Na Kółkach Kauczukowych Tb1 Night Cats
Susza trawi Europę