Wschodnia obwodnica Wrocławia. Co się dzieje na budowie poszczególnych odcinków?

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Wschodnia obwodnica Wrocławia jest wyczekiwana przez kierowców. Jej zakończenie znacznie ułatwi komunikację w południowej części województwa. Przez lata budowa tej obwodnicy napotykała na szereg problemów. Sprawdzamy, co dzieje się na odcinkach Łany - Długołęka, rondo Iwiny - ul. Grota Roweckiego i Grota Roweckiego - Bielany Wrocławskie.Zobacz na kolejnych slajdach etapy budowania wschodniej obwodnicy Wrocławia - posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami
Wschodnia obwodnica Wrocławia jest wyczekiwana przez kierowców. Jej zakończenie znacznie ułatwi komunikację w południowej części województwa. Przez lata budowa tej obwodnicy napotykała na szereg problemów. Sprawdzamy, co dzieje się na odcinkach Łany - Długołęka, rondo Iwiny - ul. Grota Roweckiego i Grota Roweckiego - Bielany Wrocławskie.Zobacz na kolejnych slajdach etapy budowania wschodniej obwodnicy Wrocławia - posługuj się myszką, klawiszami strzałek na klawiaturze lub gestami Daniel Urban
Udostępnij:
Wschodnia obwodnica Wrocławia jest wyczekiwana przez kierowców. Jej zakończenie znacznie ułatwi komunikację w południowej części województwa. Przez lata budowa tej obwodnicy napotykała na szereg problemów. Sprawdzamy, co dzieje się na odcinkach Łany - Długołęka, rondo Iwiny - ul. Grota Roweckiego i Grota Roweckiego - Bielany Wrocławskie.

Wschodnia obwodnica Wrocławia to droga ważna i potrzebna. Ma połączyć okolice A4 i Bielany Wrocławskie prowadząc po południowej i wschodniej stronie Wrocławia przez Żerniki Wrocławskie, Łany do Długołęki i drogi S8. Termin jej zakończenia był przesuwany, a budowa napotykała na rozmaite trudności, by wspomnieć chociażby zejście z placu budowy jednego z wykonawców czy protesty mieszkańców Wysokiej przeciwnych jej budowie. Inwestycję prowadzi Dolnośląska Służba Dróg i Kolei podlegająca urzędowi marszałkowskiemu.

- Budowana wschodnia obwodnica Wrocławia, to jedna z największych inwestycji drogowych realizowanych obecnie na Dolnym Śląsku. Trasa oczekiwana przez Dolnoślązaków jest niezwykle ważna dla Wrocławia i całej aglomeracji wrocławskiej - podkreśla marszałek Dolnego Śląska Cezary Przybylski.

Dotychczas zakończony jest liczący niespełna 15 km odcinek WOW od ronda w Iwinach na drodze wojewódzkiej 395 do Łanów. Cała obwodnica będzie miała prawie 30 km długości. Jej oddanie do użytku planowane jest na rok 2023.

Odcinek północny Łany - Długołęka

Od lata ubiegłego roku trwają prace realizowane przez konsorcjum Kobylarnia-Mirbud. Jak zapewnia rzecznik marszałka Dolnego Śląska Michał Nowakowski, roboty idą zgodnie z harmonogramem. Na razie powstały drogi technologiczne i serwisowe potrzebne do transportu sprzętu i materiałów budowlanych.

- Wykonywane są prace trakcyjne i sieciowe, na sieci gazowej i teletechnicznej. Obecnie trwają prace drogowe: tworzenie korytarza trasy, nasypów oraz prace przy fundamentach obiektów inżynierskich - mostowych, takich jak szalunki, prace zbrojarskie, betonowanie - tłumaczy Michał Nowakowski.

Droga będzie miała jedną jezdnię po jednym pasie ruchu w każdą stronę, wzdłuż niej będą chodniki i ścieżki rowerowe, drogi dojazdowe i serwisowe. Powstaną wiadukty nad terenami kolejowymi oraz mosty nad kanałem Granicznym, Widawą i Toporem. Urząd marszałkowski zaznacza, że w przyszłości planuje dobudowanie drugiej jezdni.
Ten odcinek będzie miał 10 km długości, a jego budowa pochłonie 164 mln zł.

Odcinek Bielany Wrocławskie – Wysoka – Grota Roweckiego.

Projekt budowy tego odcinka robi od początku ubiegłego roku forma Contek. Przygotowywany jest projekty budowlany i wykonawcze, które pozwolą wnioskować o uzyskanie wszystkich pozwoleń i decyzji koniecznych do rozpoczęcia budowy. Potem w przetargu zostanie wybrana firma budowlana.

Fragment tego odcinka będzie drogą z dwoma pasami ruchu w każdą stronę, a pomiędzy ul. Kutrzeby i Grota Roweckiego we Wrocławiu projekt ma przewidywać dobudowanie drugiego pasa w przyszłości.

Cały odcinek będzie miał 4 km długości, a koszt jego zaprojektowania to 2,2 mln zł.

Odcinek Grota Roweckiego – rondo w Iwinach / Żernikach Wrocławskich.

Odcinek będzie budowany w formule zaprojektuj i wybuduj. Oznacza to, że wybrany wykonawca, Budimex, przygotowuje projekt, a następnie prowadzi budowę drogi.

- Prace projektowe są zaawansowane. Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych wykonawca rozpocznie prace budowlane. Odcinek powstanie w układzie jednojezdniowym, a w przyszłości planowana jest dobudowa drugiej jezdni - informuje Michał Nowakowski.

Ten odcinek to około 2,5 km drogi, a jego zaprojektowanie i wybudowanie kosztuje około 30 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Depesche

Depesche Torba Na Ramię Syrena Fantasy 11047

165,00 zł100,42 zł-39%
miejsce #2

Vans

VANS Realm Backpack szkolny VN0A3UI6BLK Czarny

209,00 zł139,00 zł-33%
miejsce #3

Hama

Hama Hama Tornister Dab (129682)

209,00 zł153,57 zł-27%
miejsce #5

St. Majewski

St. Majewski Plecak Na Kółkach Kauczukowych Tb1 Night Cats

204,91 zł197,23 zł
miejsce #6

Skip Hop

Skip Hop Plecak Zoo Motyl 210225

98,99 zł95,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Susza trawi Europę

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

w
wrocławski

Droga wstydu , a nie WOM. Jeden pas ruchu na drodze nowo wybudowanej i to z takim nasileniem ruchu? Za to powinien być kryminał!

G
Gość

To co robią tyle czasu pod Długołęką?

G
Gość

To samo co miesiąc. Żadnych nowych informacji. Odcinek z Iwin do grota Roweckiego miał być zbudowany do sierpnia 2021 a nawet jeszcze pozwolenia nie ma.

G
Gość

To w końcu jak ma przebiegać fragment od Grota Roweckiego do Bielan Wr., do węzła przy Auchan? Były jakieś protesty, skargi itp. Udało się wszystko wyjaśnić?

Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie