Otwarty w sobotę pięciokilometrowy fragment trasy z Siechnic do Żernik Wrocławskich to drugi fragment wschodniej obwodnicy Wrocławia. Od lutego 2013 roku jeździmy odcinkiem obwodnicy z Łanów do Siechnic.
Niestety dopiero za kilka lat powstanie fragment obwodnicy Żerniki - Bielany Wrocławskie. Trwa ustalanie dokładnego przebiegu trasy.
CZYTAJ TAKŻE: NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ OTWARTY - KIEROWCY JADĄ POD PRĄD I DOSTAJĄ MANDATY
Na razie więc kierowcy chcący dostać się ze wschodniej obwodnicy Wrocławia do Bielan Wrocławskich muszą kierować się starymi drogami. Na rondzie w Iwinach (tym, z którego zjeżdża się na wschodnią obwodnicę) trzeba skręcić w ulicę Radomierzycką. Dalej należy cały czas jechać ulicami: Żernicką i Wrocławską w Radomierzycach, później jej przedłużeniem: ulicą Wspólną we Wrocławiu.
Na skrzyżowaniu z Grota-Roweckiego jedziemy prosto w ul. Kurpiów. Jej przedłużeniem jest ulica Strachowskiego, która z kolei przechodzi w Zwycięską. Zwycięską dojedziemy wprost do al. Karkonoskiej, z której mamy łatwą drogę do węzła Bielany na A4 lub do centrum Wrocławia. Niestety ul. Zwycięska w godzinach szczytu jest zazwyczaj bardzo zakorkowana, więc podróż z Żernik Wrocławskich do Bielan Wrocławskich jeszcze długo nie będzie należała do przyjemnych.
Nowy fragment Wschodniej Obwodnicy ma po jednym pasie w każdą stronę, choć urzędnicy zadbali też o teren pod kolejne dwa pasy, jeśli w przyszłości zwiększy się natężenie ruchu. Na tym odcinku drogi powstały dwa wiadukty nad torami kolejowymi, a także most nad rzeką Brochówką. Przy rondzie w Iwinach oraz na wiadukcie nad rondem w Siechnicach trasa rozszerza się do dwóch pasów ruchu w każdą stronę.
Poczekamy na nowe odcinki obwodnicy
Nową obwodnicą pojedziemy z prędkością 90 km/h, choć będziemy musieli parę razy zwolnić. Przed skrzyżowaniami ustawiono bowiem ograniczenia do 70 km/h. Nowa trasa krzyżuje się z ulicą Kolejową w Iwinach (to przedłużenie ul. Koreańskiej na wrocławskim Brochowie) oraz ul. Zacharzycką w Świętej Katarzynie (przedłużenie ul. Mościckiego we Wrocławiu), a także z drogą lokalną w Świętej Katarzynie.
Na trasie nie będzie sygnalizacji świetlnej. Przy każdym skrzyżowaniu wyznaczono pasy do lewoskrętów, dzięki czemu skręcające auta nie będą blokowały ruchu innym pojazdom. Na skrzyżowaniach z Kolejową i Zacharzycką wyznaczono przejścia dla pieszych. Wzdłuż całej trasy zbudowano drogę rowerową i chodniki.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?