Wschodnia obwodnica do Długołęki. Czekają na decyzję i zaczynają budowę [ZDJĘCIA]

JEW
Materiały inwestora, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu
Udostępnij:
Coraz bliżej do rozpoczęcia budowy kolejnego odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia. Mowa o 10 kilometrowym fragmencie łączącym istniejące już rondo w Łanach z dawną drogą krajową nr 8 i tzw. łącznikiem Długołęka w okolicach Mirkowa. Firma Strabag, która jest liderem konsorcjum budującego nową trasę już złożyła do urzędu wojewódzkiego wniosek o wydanie pozwolenia na budowę. Wkrótce pozwolenie powinno zostać wydane i drogowcy rozpoczną prace.

09.02.2019 r. – to termin ostateczny, który budowlańcy z firmy Strabag wyznaczyli sobie jako uzyskanie ostatecznej decyzji - Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Niewykluczone, że ta decyzja będzie w ich rękach wcześniej. Prace (te które nie wymagają pozwolenia) już się zaczęły. Można nawet mówić o wbiciu pierwszej łopaty. Ale na razie robiono wyłącznie pomiary, oznaczanie granic działek i nasadzenia. Na właściwe prace budowlane trzeba poczekać do załatwienia formalności. Ich oficjalny termin zakończenia to listopad 2020 roku.

Przypomnijmy, że ten fragment wschodniej obwodnicy połączy Łany z dawną drogą krajową nr 98 (obecna droga wojewódzka Wrocław - Długołęka) w okolicach Mirkowa. Tutaj pojedziemy z obwodnicy w lewo - w stronę Wrocławia, w prawo - w stronę Długołęki lub prosto na łącznik Długołęka do autostradowej obwodnicy Wrocławia i drogi ekspresowej nr 8.

Wschodnia obwodnica do Długołęki. Czekają na decyzję i zaczynają budowę [ZDJĘCIA]
Materiały inwestora, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu

Cały ten odcinek będzie miał około 10 km długości. W ramach kontraktu zaprojektowane i wykonane zostaną skrzyżowania jedno i dwupoziomowe, drogi dojazdowe i serwisowe. Powstaną również dwa wiadukty nad liniami kolejowymi: nr 292 na odcinku Jelcz Miłoszyce – Wrocław Osobowice oraz nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork – Wrocław Mikołajów. Konsorcjum wybuduje mosty przez rzekę Widawę i Topór, wykona przepusty, drenaże i inne prace niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania systemu odwodnienia. Spółki z grupy Strabag zaprojektują również i zrealizują nową sieć energetyczną zasilającą, oświetleniową i sygnalizacyjną, a także przebudują istniejącą infrastrukturę podziemną i naziemną. Cała wartość inwestycji to około 85 milionów złotych.

INTERAKTYWNA MAPA PRZEBIEGU OBWODNICY WSCHODNIEJ ŁANY - DŁUGOŁĘKA

Wideo

Komentarze 59

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wiater
Nie prościej będzie wam wjechać na S8 i dojechać nią do Oleśnicy? :o
b
brawo k
mial kase na wybory i ciut po
s
sadsddf
to nie autostrada...za dużo byscie chcieli no i ktos musi żarówki sprzedawać do sygnalizatorów...
P
PP
I znów po polsku. Miało się zacząć w listopadzie (budowa).
G
Gość
"Zello Walkie Talkie" to aplikacja, która z Twojego telefonu, zrobi CB Radio!

Wystarczy się zarejestrować i wejść na któryś z kanałów poniżej, aby
dowiedzieć się gdzie są korki, wypadki, roboty drogowe i zaoszczędzić cenne godziny.

bielsko112, bydgoszcz112, czestochowa112, gdansk112, gorzow112, inowroclaw112, jelenia112, katowice112, krakow112, kielce112, legnica112, lodz112, leszno112, opole112, pila112, poznan112, pyrzyce112, rzeszow112, radom112, szczecin112, srem112, torun112, tarnow112, wawa112, walbrzych112, zg112, zlotoryja112, zakopane112, boleclawiec112, polska112 itd...

Są też kanały stworzone tylko dla dróg szybkiego ruchu oraz autostrad. A1-PL, A2-PL itd. S1-PL, S2-PL itd. Więc jeżeli śmigasz tymi drogami to możesz też nasłuchiwać tych kanałów i wiedzieć, czy nie ma przed Tobą jakiegoś zatoru, aby zaoszczędzić cenne godziny. :)

Jakie są możliwości:
- Możesz informować innych uczestników o utrudnieniach na drodze,
- Słyszysz komunikaty innych uczestników,
- Możesz zrobić zdjęcie kolizji, pożaru itp i wysłać na kanał, wtedy wszyscy zobaczą zdjęcie.
- Aplikacji można użyć do poszukiwania osób lub np. skradzionego samochodu (wysyłasz zdj. i dajesz komunikat.)
- W przypadku przeróżnych zagrożeń (powódź, pożar), łatwo można się komunikować i pomagać innym lub samemu taką pomoc otrzymać.

Dołącz do nas! Nasłuchuj i nadawaj!
K
KK
safdsa, powiększam mapę aż do bólu. Lewoskręty z drogi 98 przecinają wszystko co się da i są maksymalnie kolizyjne i maksymalnie korkogenne, a lewoskrętów z WOW w ogóle nie widzę. Dlatego prosiłem o szczegóły.
K
KK
No to zapowiada się niezły armageddon.
Dla najbardziej zakorkowanego kierunku czyli Wrocław-Oleśnica zostanie tak jak jest czyli zwężenie do jednego pasa z dodatkowo skróconymi cyklami na rzecz WOW. To gdzie się będą korki zaczynać ? Na Placu Grunwaldzkim ? A tyle jest innych, sensowych rozwiązań choćby dodanie drugiego pasa do jazdy na wprost. Nie mówiąc o bezkolizyjnych prawoskrętach ze ślimakami albo takim rondzie jak w Siechnicach. Czy ktokolwiek z pomysłodawców był zobaczyć co tam się dzieje codziennie po 14:00, zwłaszcza w piątki ?
G
Gość
ludzie łysego sprzedadzą więcej żarówek do sygnalizatorów
s
safdsa
korki bede jeszce wieksze, bo każde światła to tamowanie ruchu. co to za łącznik który jest przcięty droga np z domaszczyna z czujką która 0,5 sekundy przestawia ruch na łączniku gdzie auta leca po 100kmh. kiedys takie debilne rozwiązanie było na skrzyżowaniu na polu w Ramiszowie, poprawiono ten idiotyzm.
K
KK
Nie mam problemu z mapami. Jest napisane "wiadukt nad drogą krajową nr 98". I to mnie akurat bardzo cieszy. Ale usiłuję z tego rysunku zrozumieć jak będą wyglądały wszystkie lewoskręty na tym skrzyżowaniu. Czy z tej mapy wynika że jadąc drogą 98 na wprost nie będzie żadnych świateł i będą po dwa pasy ? Bo jeśli tak to rozwiązanie faktycznie rozwiązałoby problem korków w Mirkowie. Ale jeśli wszystkie lewoskręty będą na ziemi i ze światłami to będzie masakra. Przy wiaduktach zamiast lewoskrętów muszą być bezkolizyjne prawoskręty ze ślimakiem a tego na mapce nie widzę.
G
Gość
I jeszcze jedno, matadorze, ten twój "ring" po polsku nazywa się PIERŚCIEŃ!
b
brawo k
bo wszystko jest na tacy w artykule
K
KK
Już wprawdzie pisałem o tym wcześnie ale mam prośbę/pytanie do redaktorów Gazety Wrocławskiej.

Proszę o zdobycie i podanie dokładnej informacji jak ma wyglądać skrzyżowanie WOW ze starą drogą nr 8 w Mirkowie. Nigdzie nie ma na ten temat szczegółów a uważam że jest to kluczowe skrzyżowanie tej inwestycji.
Pokonuję trasę Wrocław-Oleśnica codziennie po godz. 14 i już teraz korek zaczyna się najczęściej przed wyjazdem z Bierutowskiej ponieważ o 14:00 wiele zakładów (np. Bosch) kończy zmianę i mnóstwo ludzi z ul. Bierutowskiej wyjeżdża w kierunku Oleśnicy. I to pomimo że teraz na wspomnianym skrzyżowaniu dużo dłuższy jest cykle zielonego światła właśnie w kierunku Wrocław-Oleśnica. Wszystko przez zwężenie do jednego pasa. Jeżeliby nie daj Boże powstało skrzyżowanie jednopoziomowe ze światłami i cykl uległby zmianie na korzyść WOW to pokonanie trasy Wrocław-Oleśnica graniczyłoby z cudem. Gdyby tak miało być to w tej okolicy WOW przyniosłoby więcej straty niż pożytku. Dlatego mam nadzieję że lakoniczna informacja o jakimś wiadukcie jest wiarygodna. Nie mniej proszę o podanie szczegółów.
W
Waldemar
Jak mnie wiadomo dwa lata temu ciecie z gazety wrocławskiej pisaliście ostateczny rok ukończenia 2019.Trzeba wszystkim przypominać,aby rozładować korki przy ul.Strachocińskiej trzeba dokończyć tą inwestycję .-Pomysłów na rozładowanie korków było wiele!!
m
matador
JEW! Powtarzanie, że oto wreszcie powstanie OBWODNICA, jest nadużyciem. To zwykła, jedno jezdniowa, dwupasmowa droga z KOLIZYJNYMI skrzyżowaniami. Nie spełnia wymogów drogi ekspresowej, nie mówiąc o autostradzie. To jakaś nędzna namiastka obwodnicy. Co prawda dopina ring wokół Wrocławia ale nijak się ma do rzeczywistej części tego ringu, czyli A8. Wystarczy popatrzeć jak uzupełnia ring Kraków, nie mówiąc już o Łodzi, żeby zejść na ziemię i krytycznie ocenić " wyczyny " naszych mądrali. Mocnych we wciskaniu kitu.
Dodaj ogłoszenie