Bez powodzenia zakończyła się próba znalezienia wykonawcy odcinka wschodniej obwodnicy Wrocławia biegnącego przez Wysoką. O unieważnieniu przetargu zadecydowała cena: jedyny oferent, firma Strabag, określił koszt wybudowania mierzącego ok. 5 km długości łącznika pomiędzy ul. Grota-Roweckiego i al. Karkonoską na prawie 169 mln zł. Urząd marszałkowski zamierzał przeznaczyć na tę inwestycję 68 mln zł.
Termin rozstrzygnięcia przetargu na odcinek biegnący przez Wysoką, której mieszkańcy zdecydowanie protestują przeciw budowie obwodnicy, był przesuwany. Zainteresowani wykonawcy przesłali kilkaset zapytań. Ostatecznie wypłynęły dwie oferty: Budimex swoją zaszyfrował tak dobrze, że urzędnikom nie udało się jej otworzyć. Rozpatrywana więc była jedynie propozycja Strabagu, która przewyższyła o 100 mln zł planowany budżet.
Dotychczas do użytku oddany jest tylko trzynastokilometrowy odcinek WOW od drogi wojewódzkiej 395 (rondo Iwiny) do Łanów. 29 lipca urząd marszałkowski podpisał z Budimeksem umowę o wartości 31 mln zł na wybudowanie 2,5-kilometrowego fragmentu od ronda Iwiny do ul. Grota-Roweckiego. Budowa tego urywka ma zakończyć się w 2021r.
Z niespodziewanymi utrudnieniami mierzył się urząd marszałkowski w przypadku odcinka Łany – Długołęka. Wykonawca Strabag, po podpisaniu umowy na ok. 100 mln zł i wejściu na teren budowy, przekalkulował koszty i zażądał jeszcze 70 mln zł. Urząd skłonny był dołożyć jedynie 40 mln zł, wobec czego przez kilka miesięcy „trwały negocjacje”, jak lakonicznie informowali urzędnicy. Ostatecznie jednak i ten etap został unieważniony.
Wschodnia obwodnica, kiedy powstanie, ma łączyć się z AOW i autostradą A4. Aby nie przepadło dofinansowanie na jej budowę, droga musi zostać ukończona do 2023 r.
Pismak przeciwko oszustom, uwaga na Instagram
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?