Zamówione autobusy to model Volvo 8900, które zostały odpowiednio dostosowane do wymagań klienta. Są to pojazdy o wysokim poziomie komfortu, przeznaczone do jazdy na drogach regionalnych. Autobusy będą wykorzystywane głównie przy dojazdach ze stref podmiejskich, w których nacisk kładziony jest na przewóz dużej liczby pasażerów.
2000 autobusów
Seryjna produkcja autobusu hybrydowego Volvo rozpoczęła się we wrocławskiej fabryce w 2010 roku. Od tego czasu firma sprzedała ponad 2000 autobusów hybrydowych operatorom transportu publicznego w ponad 20 krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Tym samym Volvo zyskało pozycję lidera, jeśli chodzi o zastosowanie technologii hybrydowej w autobusach w Europie. Hybrydy z Volvo trafiły również poza Europę – np. do Chin, Meksyku, Brazylii i Kolumbii.
– Sukces ten ugruntował naszą pozycję globalnego lidera w zakresie autobusów hybrydowych. W miastach na całym świecie zelektryfikowany transport autobusowy postrzegany jest jako wydajne kosztowo rozwiązanie poprawiające jakość powietrza oraz redukujące hałas. Nasze rozwiązanie uatrakcyjnia podróż oraz ulepsza środowisko bez konieczności inwestowania dużych zasobów w nową infrastrukturę – mówi Hakan Agnevall, prezes i dyrektor generalny Volvo Buses.
Miasta testują
W Polsce autobus hybrydowy jeździ na regularnej linii komunikacji miejskiej obsługiwanej przez MPK Wrocław. Cztery kursują na liniach miejskich w Tarnowskich Górach. Volvo podpisało również umowę z Inowrocławiem na dostawę 10 autobu-sów hybrydowych marki Volvo na potrzeby transportu publicznego.
W wielu miastach Polski prowadzone są też prezentacje i jazdy testowe nowego autobusu.
– Miejski transport będzie wymagał różnych rodzajów hybryd, również tych opartych na technologii plug-in oraz autobusów w pełni zelektryfikowanych. W pełni elektryczne autobusy idealnie sprawdzają się w centrach miast, elektryczne hybrydy są świetne w przypadku nieco dłuższych tras, natomiast hybrydy są doskonałe na trasach dolotowych, z których podróżni korzystają, aby dostać się do miasta – mówi Hakan Agnevall.
We wrocławskiej fabryce Volvo powstają kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne. Ile – firma nie podaje szczegółowych danych. Fabryka zatrudnia około 1500 osób. Obecnie nie planuje zwiększenia zatrudnienia.
Producenci autobusów w Polsce
W 2013 r. produkcja autobusów w Polsce o masie całkowitej powyżej 8 ton osiągnęła poziom 3715 sztuk. Największy udział w rynku miała firma Man– 40,7 proc., Solaris – 33,1 proc., Volvo – 18,8 proc. i Scania – 2,6 proc. (pozostali – 4,8 proc.).
Polsce producenci autobusów oferują różnorodne jednostki napędowe obejmujące tradycyjne silniki wysokoprężne, hybrydy, CNG i elektryczne.
Global Forum
11-13 czerwca br. odbywać się będzie Wrocław Global Forum 2015.
Już po raz szósty, dzięki kooperacji polskich i amerykańskich instytucji zajmujących się tematyką międzynarodową, Wrocław zmieni się w światowe centrum dyskusji o najważniejszych wyzwaniach stojących przed naszą gospodarką, bezpieczeństwem i wartościami demokratycznymi. W tym roku tematem przewodnim Forum będzie „Kształtowanie polityki i planów biznesowych dla nowej Europy”.
Organizatorami wydarzenia są: Atlantic Council, Miasto Wrocław oraz Polski Instytut Spraw Międzynarodowych (PISM).
Podczas Global Forum, 11 czerwca, odbędzie się spotkanie biznesowe „Innowacje dla zrównoważonego transportu w miastach przyszłości“. Organizatorami wydarzenia są firmy Volvo oraz 3M.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?