Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławskie volvo dostarczy 90 autobusów miejskich dla Brukseli

JEW
Volvo Buses
Firma Volvo Buses otrzymała z Brukseli zamówienie na 90 autobusów hybrydowych. Wszystkie autobusy zostaną wyprodukowane we Wrocławiu. Firma chwali się, że dzięki temu zamówieniu liczba zelektryfikowanych autobusów, które wrocławskie volvo sprzedało dotąd klientom na całym świecie przekroczyła 4000 sztuk.

STIB-MIVB, czyli przedsiębiorstwo świadczące usługi transportu publicznego na terenie Brukseli, złożyło zamówienie na 90 autobusów Volvo 7900 Hybrid. Autobusy te zostaną wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo. Większość z nich zostanie dostarczona oraz włączona do regularnego ruchu jeszcze w tym roku. Zamówienie obejmuje również obsługę serwisową i konserwację autobusów, którą zajmie się brukselski oddział Volvo Trucks Center.

Kupując nowe autobusy hybrydowe, Bruksela modernizuje swój tabor. Ich celem jest elektryfikacja całej floty pojazdów najpóźniej do 2030 roku.

- Belgia przoduje pod względem coraz czystszego i cichszego ruchu miejskiego. Zaledwie rok temu otrzymaliśmy od belgijskiego przedsiębiorstwa TEC równie duże zamówienie na elektryczne autobusy hybrydowe do dwóch belgijskich miast – Charleroi i Namur. Teraz także Bruksela wybiera naszą technologię. Jest to ogromny sukces, który sprawia, że całkowita liczba sprzedanych przez nas zelektryfikowanych autobusów wynosi już ponad 4000 sztuk”, mówi Håkan Agnevall, prezes spółki Volvo Buses.

Volvo sprzedało do Belgii 90 hybryd i 101 hybryd elektrycznych. Oferta zelektryfikowanych autobusów firmy Volvo Buses obejmuje autobusy hybrydowe, elektryczne autobusy hybrydowe z możliwością ładowania oraz autobusy w pełni elektryczne.

Jak działa Volvo 7900 Hybrid?
Volvo 7900 Hybrid podczas postoju, ruszania i aż do osiągnięcia prędkości 15–20 km/h jest autobusem napędzanym całkowicie energią elektryczną i nie emituje spalin. W miarę wzrostu prędkości uruchamiany jest mały silnik wysokoprężny. Autobus Volvo 7900 Hybrid, w porównaniu z odpowiednikiem napędzanym silnikiem wysokoprężnym, wyróżnia się o 30–40 procent niższym zużyciem paliwa i emisją CO2, natomiast emisja cząstek stałych i tlenków azotu jest w jego przypadku o 50 procent niższa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska