Wrocławskie inwestycje 2018. Miasto obiecuje tramwaje na...

    Wrocławskie inwestycje 2018. Miasto obiecuje tramwaje na Nowy Dwór i Jagodno, Aleję Stabłowicką i nowe parkingi

    Zdjęcie autora materiału

    Malwina Gadawa

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    zdj. ilustracyjne

    zdj. ilustracyjne ©Paweł Relikowski

    Budowa linii tramwajowej na Nowy Dwór, projekt tramwaju na Jagodno, Aleja Stabłowicka, przebudowa mostów Pomorskich, czy budowa mostów Bolesława Chrobrego – to jedne z ważniejszych inwestycji, które znalazły się w planie przetargów Wrocławskich Inwestycji na ten rok.
    zdj. ilustracyjne

    zdj. ilustracyjne ©Paweł Relikowski

    Spółka Wrocławskie Inwestycje, która odpowiada za realizację najważniejszych projektów w mieście przedstawiła plan przetargów na ten rok. Na liście znalazły się oczekiwane od dawna inwestycje, takie jak budowa linii tramwajowej na Nowy Dwór, czy projekt tramwaju na Jagodno. We Wrocławiu powstaną także nowe mosty i parkingi. Należy jednak pamiętać, że w ciągu roku wrocławska spółka może z różnych powodów odstąpić od realizacji niektórych zadań.

    Wrocławskie Inwestycje do końca marca mają zamiar ogłosić przetarg na budowę wydzielonej trasy autobusowo-tramwajowej, łączącej osiedle Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Orientacyjna wartość zadania to blisko 200 mln zł.
    Trasa na Nowy Dwór będzie prowadziła od placu Orląt Lwowskich wzdłuż drogi za Domarem (między Braniborską a Robotniczą na terenach kolejowych), następnie wzdłuż Robotniczej, Strzegomskiej, do skrzyżowania z ul. Rogowską, następnie Rogowską wokół osiedla do pętli Nowy Dwór. Uruchomienie trasy planowane jest w 2020 roku.

    Do końca marca spółka Wrocławskie Inwestycje ma także ogłosić przetarg na wykonanie projektu tramwaju na Jagodno. Pod koniec 2017 roku obiecał to prezydent Rafał Dutkiewicz. Wcześniej urzędnicy przekonywali jednak, że tramwaj na Jagodno się nie opłaca, bo mieszka tam za mało osób (ok. 6 tys.). Realnie według rady osiedla, mieszka tam nawet ponad 10 tys. osób.

    Do czerwca ma zostać ogłoszony przetarg na tzw. Aleję Stabłowicką, czyli przedłużenie obwodnicy Leśnicy do ulicy Kosmonautów. To trasa nazywana przez drogowców Osią Zachodnią w ciągu drogi krajowej nr 94. Około dwukilometrowy odcinek tej drogi spowoduje, że omijając Leśnicę nową obwodnicą nie będziemy zmuszeni dojeżdżać do ul. Granicznej. Dzięki tej trasie będziemy mogli również wrócić do ulicy Kosmonautów na wysokości nowego szpitala wojewódzkiego im. Marciniaka i skrzyżowania z ul. Fieldorfa.

    Sonda

    Na które wrocławskie osiedle tramwaj powinien pojechać w pierwszej kolejności?



    Miasto planuje wyremontować mosty Pomorskie, głównie z uwagi na stan torów i jezdni, ale także ze względu na stan konstrukcji. W końcu też zniknie rura ciepłownicza z południowej części mostu.
    Planowana jest również budowa nowej przeprawy obok mostów Chrobrego prowadzących z Sępolna na ul. Swojczycką. Urzędnicy chcą, by w przyszłości nowy most służył nie tylko samochodom, ale też tramwajom i autobusom. Przetarg na to zadanie zaplanowano na przełom III i IV kwartału.

    We Wrocławiu powstaną także nowe parkingi typu „Park and Ride”, przy skrzyżowaniach ulic: Opolskiej z Karwińską i Opolskiej z Głubczycką. Przy tym drugim parkingu zaparkuje aż 170 samochodów.
    Tego typu parking ma zachęcić kierowców do zostawienia auta i przesiadki w tramwaj, autobus lub pociąg. Dlatego budowane są w pobliżu przystanków kolejowych lub komunikacji miejskiej.

    Wrocławskie Inwestycje szykują się także do budowy Alei Wielkiej Wyspy, czyli drogi która ma połączyć ul. Mickiewicza na Sępolnie z Aleją Armii Krajowej i ulicą Krakowską. Urzędnicy analizują teraz złożone propozycje przez czterech oferentów. Wiosną najprawdopodobniej zostanie podpisana umowa z wybranym wykonawcą. Realna data zakończenia inwestycji to przełom 2021 i 2022 roku. Aleja Wielkiej Wyspy ma mieć 3,8 km długości. Na prawie całej długości droga ma mieć jeden pas ruchu w każdym kierunku. Wyjątkiem będą okolice skrzyżowań, gdzie powstaną dodatkowe pasy do skrętów.
    Wiadukt nad ulicą Krakowską zostanie rozbudowany, powstaną też nowe wiadukty nad ul. Wilczą, Międzyrzecką i Wittiga.

    Zobacz też: Tak wyglądają nowe biletomaty w MPK. Jak kupić bilet? [INSTRUKCJA OBSŁUGI]

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (120)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tramwaje mpk

    malpka (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    trzeba pamiętać o realnych możliwościach spółki mpk wrocław dlatego ze jest to wroclaw czas zapytac co dla mpk robi wiekszy czyli mennica wroclawska lub mennica polska czy daje na m nowe tramwaje...rozwiń całość

    trzeba pamiętać o realnych możliwościach spółki mpk wrocław dlatego ze jest to wroclaw czas zapytac co dla mpk robi wiekszy czyli mennica wroclawska lub mennica polska czy daje na m nowe tramwaje czy jakiekolwiek pojazdy dla pasazera jako ankieter slyszalem ze nie bo strona internetowa www. urbancard jest niewydolna tak samo ich zarządcy a biletomaty celowo przelaczane tam gdzie lapia awarie dlatego powstaly kursy linii 7 na klecina i inne na ruzne petle takie jak hocby orla lub beyzymazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jak władza obiecuje - to obiecuje !

    lubim to (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    jak mówi że da - to na pewno zabierze ...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Shsh

    Twój stary (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 10

    Wy się lepiej k**** zajmijcie remontem kamienic na śródmieściu i wymiana piecy na centralne ogrzewanie patałachy.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie za pieniądze podatników

    Vaderek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 5

    A dlaczego ma to iść z kasy miasta, kiedy większość zarządzana jest przez wspólnoty mieszkańców. Niech właściciele mieszkań za tą płacą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wrocław jest zadłużony, brudny i zakorkowany

    Obiecują bo nie są rozliczani (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    Wrocław jest zadłużony , brudny i zakorkowany. Brakuje miejsc w przedszkolach a dojazd do pracy to gehenna czy to własnym samochodem czy komunikacją miejską . Z tych powodów Tysiące wrocławian...rozwiń całość

    Wrocław jest zadłużony , brudny i zakorkowany. Brakuje miejsc w przedszkolach a dojazd do pracy to gehenna czy to własnym samochodem czy komunikacją miejską . Z tych powodów Tysiące wrocławian opuściło miasto a ich miejsce zajęli przybysze z Ukrainy. Miasto za sprawą urzędującego prezydenta stało się nie przyjazne dla swoich mieszkańców. Dochodzi do absurdalnej sytuacji kiedy najlepiej jest nie mieszkać we Wrocławiu a jedynie przyjeżdżać tutaj od czasu do czasu.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    śmiech na sali !

    fsa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 8

    Na Jagodno ? Śmiechu warte przecież sa inne osiedla, na których mieszka o wiele więcej osób !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    przedszkolaki

    do opery (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 3

    przed wyborami wszystko się obieca. spróbujcie zapisać dziecko do żłobka, jeżeli wam się nie uda to zapraszam do narodowego forum muzyki - na to "cudo" kasę znaleźli w budżecie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    niekompetencja !!

    wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    "Nowy Dwór z centrum Wrocławia. Orientacyjna wartość zadania to blisko 200 mln zł."

    hahahaha chyba 500 mln powinno byc!!
    Budowa tramwaju przez ulice długą wyceniono na 250mln zł!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    kolej i tramwaje

    jk1 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    ale kolej kd jezdzi do pkp wroclaw glówny

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gmina Kobierzyce zapłaci połowę za tramwaj do Wysokiej

    Wrocławianin (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 12 / 4

    Tramwaj od dworca PKP, ul. Borowską (bardzo uczęszczana trasa do szpitala na Borowskiej, w pobliżu Borowskiej mieszka 20 tyś. ludzi), następnie przez Ołtaszyn do Wysokiej. Trzeba szybko zacząć...rozwiń całość

    Tramwaj od dworca PKP, ul. Borowską (bardzo uczęszczana trasa do szpitala na Borowskiej, w pobliżu Borowskiej mieszka 20 tyś. ludzi), następnie przez Ołtaszyn do Wysokiej. Trzeba szybko zacząć inwestycję, skoro gmina Kobierzyce chce współfinansować i później dokładać się do kosztów utrzymania.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Sudecka

    IEnumerable (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 4

    A kiedy remont ul. Sudeckiej? Chodników praktycznie brak, droga pełna dołów a jest to jedna z dróg wylotowych na A4

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ff

    ff (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 4

    spoko to kiedy będzie w końcu remont SOŁTYSOWICKIEJ? a może chodnik na Poprzecznej? to może chociaż remont KOSZAROWEJ? też nie... to może chociaż dokończenie OBWODNICY ŚRÓDMIEJSKIEJ Z POŚWIĘTNEJ ZA...rozwiń całość

    spoko to kiedy będzie w końcu remont SOŁTYSOWICKIEJ? a może chodnik na Poprzecznej? to może chociaż remont KOSZAROWEJ? też nie... to może chociaż dokończenie OBWODNICY ŚRÓDMIEJSKIEJ Z POŚWIĘTNEJ ZA KORONĘ? brawo a ludzie niech dalej głosują na popleczników obecnej władzy we wrocku to na pewno coś się zmieni na lepsze, gwarantuje.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo