Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław-Mikołajów: Tunel zamknięty, więc ludzie biegają przez tory (ZDJĘCIA)

Bartosz Józefiak
Pasażerowie na stacji Wrocław Mikołajów masowo przebiegają przez tory między peronami, nie zważając na bezpieczeństwo i ryzyko otrzymania mandatu. Podziemne przejście do peronu zostało zamknięte ze względu na remont.

Prace na peronie na dworcu Wrocław Mikołajów rozpoczęły się w wakacje 2012 roku. W związku z modernizacją zamknięty został podziemny tunel łączący dworzec z peronem nr 2. By się na niego dostać, pasażerowie muszą przejść aż do podziemnego przejścia przy ul. Legnickiej. Z dworca to spacer trwający kilkanaście minut.

Dlatego pasażerowie wybierają szybszą drogę - na przełaj przez tory, by z wyjścia na peron numer jeden przedostać się na peron obok. Przez jedną godzinę popołudniu, gdy obserwowaliśmy dworzec, ten wariant wybrało kilkanaście osób. Wrocławianie próbują tej drogi mimo ryzyka. Także finansowego - mandat za nielegalne przejście przez tory może wynieść nawet 500 zł.

- Gdy wracam z pracy wieczorem, na dojście do pociągu mam niewiele czasu. Nie zdążyłabym, gdybym próbowała dojść do przejścia od strony ul. Legnickiej, dlatego wybieram przejście przez tory. Poza tym schody od Legnickiej są słabo oświetlone, łatwo tam o wypadek. A pasażerowie, zwłaszcza spoza Wrocławia, nie mają nawet pojęcia o jego istnieniu, bo brakuje odpowiedniego oznaczenia - mówi pasażerka Danuta Firak.

- Codziennie dojeżdżam do pracy i wysiadam na tym dworcu. Często nie mam czasu na spacer przez pół miasta. Kładka nad torami załatwiłaby sprawę - mówi Barbara Rzepka, wrocławianka.

Mirosław Siemieniec z PKP PLK, która odpowiada za remont, przeprasza pasażerów za niedogodności. Ale nie ma dla nich dobrych wieści . O kładce nad torami nie ma mowy. Jej budowa byłaby droga i nieopłacalna na tak krótki czas. Poza tym kładka musiałaby zmieniać co chwilę swoje miejsce - ze względu na postępujące w różnych częściach peronu prace, a to ze względów technicznych (oraz bezpieczeństwa) jest niewykonalne. Pozostaje czekać na otworzenie podziemnego przejścia. To nastąpi najwcześniej w 2014 roku. Rzecznik PLK prosi pasażerów o cierpliwość i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa.

Przebudowa peronów na przystanku Wrocław Mikołajów to część największej od dziesiątek lat modernizacji trasy kolejowej Wrocław - Poznań. Po zakończonej modernizacji odnowione zostanie przejście pod torami. Ma być lepiej oświetlone i szersze i prowadzące do dworca. Perony będą wyposażone m.in. w nowe oświetlenie, system informacji głosowej i wizualnej, podjazdy dla osób niepełnosprawnych, zamontowane zostaną także nowe ławki, wiaty i zegary.

We Wrocławiu modernizacja obejmuje ponad 13 km linii kolejowej, 9 wiaduktów, 500-metrowy most kolejowy na Odrze, a także przebudowę stacji Wrocław Popowice, peronów przystanku Wrocław Mikołajów i budowę nowego przystanku kolejowego Wrocław-Osobowice-Cmentarz.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska