Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławianie wybierają trasę tramwaju linii 16

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Fot. Tomasz Ho£Od / Polska Press
Do 10 czerwca wrocławianie mają czas, by zdecydować, jak będzie kursować tramwaj linii 16.

Na przełomie grudnia tego roku i stycznia 2019 roku w miasto ma wyjechać nowa linia tramwajowa - nr 16. Do 10 czerwca zaś mieszkańcy mają czas, by zdecydować, jak pojedzie nowy tramwaj. GŁOS MOŻNA ODDAĆ TUTAJ

Dwa warianty do wyboru
Do wyboru są dwie trasy opracowane przez urzędników z Wydziału Transportu: pierwsza jako szybkie połączenie Tarnogaju z Wielką Wyspą, i druga, tzw. okrężna przez Dworzec PKP i Galerię Dominikańską.

WARIANT I
Tramwaj kursuje przez ul. Hubską, Pułaskiego oraz most Grunwaldzki i Rondo Reagana.

Plusem takiego rozwiązania jest nowe i szybkie połączenie z Tarnogaju do pl. Grunwaldzkiego. Dodatkowo mieszkańcy ul. Pułaskiego zyskują drugą linię tramwajową. Mankamentem wariantu I jest ominięcie Dworca PKP.

WARIANT II
Tramwaj kursuje przez ul. Hubską, Gli­nianą, Dworzec Główny, pl. Dominikański, most Pokoju, Rondo Reagana. Jednocześnie wprowadzona zostałaby korekta trasy linii 32 - skierowanie przez ulice: Hubską, Pułaskiego i Małachowskiego oraz korekta trasy linii 2, która kursowałaby od Dworca Głównego przez ulice: Małachowskiego, Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, most Grunwaldzki, Rondo Reagana do pętli Biskupin.

Zaletą tego wariantu jest fakt, że mieszkańcy Tarnogaju zyskują nową linię tramwajową, która umożliwia bezpośredni dojazd Dworca Głównego, pl. Dominikańskiego i pl. Grun­waldzkiego, a mieszkańcy ul. Pułaskiego zyskują druga linię tramwajową w kierunku ul. Świdnickiej oraz trzecią linię przy skrzyżowaniu Małachowskiego z Puła­skiego w kierunku pl. Jana Pawła II i ul. Legnickiej.

Co ciekawe jednak Wydział Transportu dodatkowo zaznaczył, że po uruchomieniu linii 16, bez znaczenia czy będzie to wariant I czy II, kursy linii 145 zostaną skierowane od al. Armii Krajowej przez ul. Bardzką do pętli auto­busowej Gaj, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic: Świeradowskiej i Bardzkiej.

Rady osiedli bezpośrednio zainteresowanych przebiegiem trasy "szesnastki" już zajęły swoje stanowiska. Rada Osiedla Tarnogaj, RO Huby i RO Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice popierają wariant nr 1, zaś RO Przedmieście Oławskie wolałaby wariant nr 2. Niestety mimo iż rady decyzję podjęły, to jeszcze nie przesłały ich do wrocławskiego magistratu. Jak mówi Maja Wysocka z ratusza, dopiero po otrzymaniu wszystkich opinii rad osiedli oraz po głosowaniu, zostanie podjęta decyzja. - Czekamy na opinie pozostałych Rad Osiedli. Po zakończeniu konsultacji, wyniki i opinie Rad Osiedli zostaną poddane analizie - wyjaśnia.

Co wybrały osiedla?
TARNOGAJ
Marcin Paczkowski, przewodniczący Zarządu Rady Osiedla Tarnogaj: - Podjęliśmy decyzję, że dla nas najlepszy byłby wariant nr 1, bo to szybkie połączenie z Wielką Wyspą. Mamy jednak jedno zastrzeżenie - chcemy, by na ulicy Pułaskiego powstało wydzielone torowisko tramwajowe. Mamy tramwaje linii 8, 31 i 32, więc kolejna linia do Dworca nie jest potrzebna. Chcielibyśmy jednak, by miasto skierowało linię 32 pod wiaduktem, tak by podjeżdżała ona z przodu Dworca.

HUBY
Marcin Borkowski, przewodniczący Zarządu Osiedla Huby: - Chcielibyśmy, aby ta linia nawiązywała do idei tramwaju plus, czyli szybkiego połączenia. W ostatnich latach osiedle się mocno rozrasta i dla mieszkańców priorytetowe jest przede wszystkim połączenie z pl. Grunwaldzkim. Również z powodu dużej liczby studentów dojeżdżających z tej części miasta na Politechnikę Wrocławską.

PRZEDMIEŚCIE OŁAWSKIE
Marita Weber, wiceprzewodnicząca Zarządu Osiedla Przedmieście Oławskiej: - Wariant drugi zapewnia bezpośrednie połączenie z Biskupinem i Krzykami linią nr 2, poprowadzoną od Dworca Głównego PKP ulicą Pułaskiego, a zmieniona trasa nr 32 umożliwi skomunikowanie osiedla z Gajem.

BISKUPIN, SĘPOLNO, DĄBIE, BARTOSZOWICE
Damian Wojciech Dudała, przewodniczący Rady Osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice: - Rada osiedla podjęła uchwałę o wyborze wariantu nr 1 w sprawie linii tramwaju nr 16. W podjęciu tej uchwały radni uwzględnili opinie mieszkańców, które wpływały do 26 lutego. Większość opinii wyrażała poparcie dla wariantu 1. Jednocześnie Rada osiedla podjęła uchwałę o wnioskowaniu przedłużenia linii tramwajowej nr 16 do pętli Biskupin. Bez sensu jest puszczenie tramwaju, który jedzie aż z Tarnogaju tylko do ZOO, gdy tymczasem mieszkańcy dalszych części Wielkiej Wyspy muszą się przesiadać na wysokości WuWy, by bezpośrednio dotrzeć na Tarnogaj. Osobiście zaś uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest takie, które nie spowoduje zmiany trasy linii 2 i 32, tak by nadal „dwójka” dojeżdżała na Wielką Wyspę.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska