Wrocławianie wybierają trasę tramwaju linii 16

Adriana Boruszewska
Adriana Boruszewska
Zaktualizowano 
Do 10 czerwca wrocławianie mają czas, by zdecydować, jak będzie kursować tramwaj linii 16.

Na przełomie grudnia tego roku i stycznia 2019 roku w miasto ma wyjechać nowa linia tramwajowa - nr 16. Do 10 czerwca zaś mieszkańcy mają czas, by zdecydować, jak pojedzie nowy tramwaj. GŁOS MOŻNA ODDAĆ TUTAJ

Dwa warianty do wyboru
Do wyboru są dwie trasy opracowane przez urzędników z Wydziału Transportu: pierwsza jako szybkie połączenie Tarnogaju z Wielką Wyspą, i druga, tzw. okrężna przez Dworzec PKP i Galerię Dominikańską.

WARIANT I
Tramwaj kursuje przez ul. Hubską, Pułaskiego oraz most Grunwaldzki i Rondo Reagana.

Plusem takiego rozwiązania jest nowe i szybkie połączenie z Tarnogaju do pl. Grunwaldzkiego. Dodatkowo mieszkańcy ul. Pułaskiego zyskują drugą linię tramwajową. Mankamentem wariantu I jest ominięcie Dworca PKP.

WARIANT II
Tramwaj kursuje przez ul. Hubską, Gli­nianą, Dworzec Główny, pl. Dominikański, most Pokoju, Rondo Reagana. Jednocześnie wprowadzona zostałaby korekta trasy linii 32 - skierowanie przez ulice: Hubską, Pułaskiego i Małachowskiego oraz korekta trasy linii 2, która kursowałaby od Dworca Głównego przez ulice: Małachowskiego, Pułaskiego, pl. Wróblewskiego, most Grunwaldzki, Rondo Reagana do pętli Biskupin.

Zaletą tego wariantu jest fakt, że mieszkańcy Tarnogaju zyskują nową linię tramwajową, która umożliwia bezpośredni dojazd Dworca Głównego, pl. Dominikańskiego i pl. Grun­waldzkiego, a mieszkańcy ul. Pułaskiego zyskują druga linię tramwajową w kierunku ul. Świdnickiej oraz trzecią linię przy skrzyżowaniu Małachowskiego z Puła­skiego w kierunku pl. Jana Pawła II i ul. Legnickiej.

Co ciekawe jednak Wydział Transportu dodatkowo zaznaczył, że po uruchomieniu linii 16, bez znaczenia czy będzie to wariant I czy II, kursy linii 145 zostaną skierowane od al. Armii Krajowej przez ul. Bardzką do pętli auto­busowej Gaj, zlokalizowanej przy skrzyżowaniu ulic: Świeradowskiej i Bardzkiej.

Rady osiedli bezpośrednio zainteresowanych przebiegiem trasy "szesnastki" już zajęły swoje stanowiska. Rada Osiedla Tarnogaj, RO Huby i RO Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice popierają wariant nr 1, zaś RO Przedmieście Oławskie wolałaby wariant nr 2. Niestety mimo iż rady decyzję podjęły, to jeszcze nie przesłały ich do wrocławskiego magistratu. Jak mówi Maja Wysocka z ratusza, dopiero po otrzymaniu wszystkich opinii rad osiedli oraz po głosowaniu, zostanie podjęta decyzja. - Czekamy na opinie pozostałych Rad Osiedli. Po zakończeniu konsultacji, wyniki i opinie Rad Osiedli zostaną poddane analizie - wyjaśnia.

Co wybrały osiedla?
TARNOGAJ
Marcin Paczkowski, przewodniczący Zarządu Rady Osiedla Tarnogaj: - Podjęliśmy decyzję, że dla nas najlepszy byłby wariant nr 1, bo to szybkie połączenie z Wielką Wyspą. Mamy jednak jedno zastrzeżenie - chcemy, by na ulicy Pułaskiego powstało wydzielone torowisko tramwajowe. Mamy tramwaje linii 8, 31 i 32, więc kolejna linia do Dworca nie jest potrzebna. Chcielibyśmy jednak, by miasto skierowało linię 32 pod wiaduktem, tak by podjeżdżała ona z przodu Dworca.

HUBY
Marcin Borkowski, przewodniczący Zarządu Osiedla Huby: - Chcielibyśmy, aby ta linia nawiązywała do idei tramwaju plus, czyli szybkiego połączenia. W ostatnich latach osiedle się mocno rozrasta i dla mieszkańców priorytetowe jest przede wszystkim połączenie z pl. Grunwaldzkim. Również z powodu dużej liczby studentów dojeżdżających z tej części miasta na Politechnikę Wrocławską.

PRZEDMIEŚCIE OŁAWSKIE
Marita Weber, wiceprzewodnicząca Zarządu Osiedla Przedmieście Oławskiej: - Wariant drugi zapewnia bezpośrednie połączenie z Biskupinem i Krzykami linią nr 2, poprowadzoną od Dworca Głównego PKP ulicą Pułaskiego, a zmieniona trasa nr 32 umożliwi skomunikowanie osiedla z Gajem.

BISKUPIN, SĘPOLNO, DĄBIE, BARTOSZOWICE
Damian Wojciech Dudała, przewodniczący Rady Osiedla Biskupin-Sępolno-Dąbie-Bartoszowice: - Rada osiedla podjęła uchwałę o wyborze wariantu nr 1 w sprawie linii tramwaju nr 16. W podjęciu tej uchwały radni uwzględnili opinie mieszkańców, które wpływały do 26 lutego. Większość opinii wyrażała poparcie dla wariantu 1. Jednocześnie Rada osiedla podjęła uchwałę o wnioskowaniu przedłużenia linii tramwajowej nr 16 do pętli Biskupin. Bez sensu jest puszczenie tramwaju, który jedzie aż z Tarnogaju tylko do ZOO, gdy tymczasem mieszkańcy dalszych części Wielkiej Wyspy muszą się przesiadać na wysokości WuWy, by bezpośrednio dotrzeć na Tarnogaj. Osobiście zaś uważam, że najlepszym rozwiązaniem jest takie, które nie spowoduje zmiany trasy linii 2 i 32, tak by nadal „dwójka” dojeżdżała na Wielką Wyspę.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 36

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

w
wroclawianin

Dawno juz zdecydowane a tu z ludzi robia idiotow. Mamy cudownego wladce ktory jak widac ma problem z uzasadnieniem nawet wlasnej decyzji. Takim ludzia trzeba raz na zawsze podziekowac niech sie od tego miasta odczepia

w
wroclawianin

Wydziela torowiska z obecnej drogi chociaz tam nigdy tramwaje nie stoja w korku. DO tego tramwaj tam jezdzi raz na 10 min wiec nie ma takiej potrzeby.
Ten artykul to zwykly pic na wode. Jak wybiora trase przez PKS to po co jest bylaby inwestycja za kilkadziesiat milionow i robienie torow tramajaowych na hubskiej? Ogarnijcie sie ludzie ze ta szopka z wyborem trasy ma jakies znaczenie dla tych co decyduja - tak dziala wlasnie nasz Urzad Miasta. Sprawa jest juz zdecydowana dawno a teraz robia tylko szum by ja uzasadnic.

g
gosc

Czytaj ze zrozumieniem. To nie MPK ustala trasy.

t
tubylecq

W głośności prym wiedzie Skoda i jej jazgot.

h
hmm

ale każda trasą alternatywną i nie na plac, tylko gdzie dalej z placu.

Żeby zapewnić pokrycie

A
Andrzej

Wyrabowali kase z podatkow na porobienie trawniczkow i alejek pomiedzy domami na bogatej dzielnicy. Na rondzie w parku jakis monument ze stali a co nie stac nas stac ten mis jest ku..a nasz i nikt nam nie powie ze jest tani. Teraz ta wuwa to sie niemiecka gazeta dla wroclawian bedzie zachlystywac i brandzlowac. Tak a propos gdzie te wszystkie winiarnie i cuda na kiju ktore mialy byc zlokalizowane w zabytkowym schronie piechoty polozonym na ogrodkach dzialoowych przy ul dembowskiego a zamienionym teraz na garaz pod apartementowcem dla bogaczy. Folksdojcze-dziennikarze z gw az sie zachlystywali jak bedzie cudownie. Zostala zniszczona zielen i rozjezdzona alejka.

S
Student

Po to 3 linie bo 145 i 146 jadace co 2-3 min.nie daje rady. 16 z PKS da tez alternatywe ktorej dzisiaj mie ma.

t
tantus

Nie, ale faktycznie za komuny przynajmniej trochę nowych torów położono (Księże Małe, Poświętne, Oporów, Klecina, trasa na Leśnicę + późniejsza dobudowa drugiego toru, itd.) Po 1989 r. nastał totalny marazm i o ile Zdrojewskiego można jeszcze tłumaczyć (lata kryzysu po zmianie ustroju), to Dutkiewicza zdecydowanie nie (największe dostępne pieniądze UE na inwestycje w transport zbiorowy).

s
sw

Takie udawane ankiety nic MPK nie obchodzą. Kiedyś os. Kosmonautów miało połączenie z Biskupinem autobusem E. Mimo protestów, zlikwidowane. Potem geniusze z MPK zmienili trasę autobusu 122 i zamiast 20 minut jedzie się na dworzec ponad 40.

K
Kiedyś

Jeździła po Grabiszyńskiej i ja bym chciał żeby tu wróciła żeby dojechać na Stadion Olimpijski.

e
elb

Z tym konkretnym połączeniem PP-ND via PKP to masz nieco racji. Nie miałem na myśli akurat dokładnie tej trasy, chodziło raczej o przypomnienie (mym zdaniem) najbardziej potrzebnych połączeń tramwajowych dużych osiedli z centrum.

T
T

Sołtys z Ramiszowa rządzi w mieście od 1945?

T
Tomasz

Z Psiego Pola na Lotnisko!

---

Bo wtedy ominie wielkie generatory, czyli ZOO, Halę Stulecia i akademiki.
Na Sępolnie nic ciekawego nie ma, Mickiewicza to nie jest żaden zurbanizowany teren (kilka domków na krzyż), a przecież obecnie pętla Sępolno też jest przeciążona.

G
Gość

Jak widzisz 5 linii tramwajowych na Biskupinie, człowieku stanowisko jakie zajmujesz wymaga od Ciebie chociaż odrobiny myślenia a nie tylko pieprzenia życzeniowego. Tam i tak jest za dużo linii a tylko 2 tory. Jaka przesiadka na wysokości wuwy, nawet swojego osiedla nie znasz, na wysokości zoo chyba, że dla ciebie to już wuwa.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3