Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocławianie mają dość korków. Swoje pomysły na ich rozładowanie przedstawią prezydentowi

Malwina Gadawa
Malwina Gadawa
Mieszkańcy osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów przekonują, że sytuacja już jest dramatyczna/zdjęcie ilustracyjne
Mieszkańcy osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów przekonują, że sytuacja już jest dramatyczna/zdjęcie ilustracyjne Tomasz Hołod
Mieszkańcy Wojnowa, Strachocina i Swojczyc mają dość stania w kilometrowych korkach. - Pokonanie drogi z Wojnowa na pl. Grunwaldzki zajmuje nam nawet dwie godziny. Od zamknięcia remontowanej ul. Miłoszyckiej jest jeszcze gorzej - żali się Renata Piwko-Wolny, przewodnicząca Zarządu Osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów. Mieszkańcy Wrocławia postanowili wyręczyć urzędników i przygotowali konkretny plan, który ma pomóc w rozładowaniu korków. Jutro przedstawią go prezydentowi Rafałowi Dutkiewiczowi.

Zatory na drogach wjazdowych do Wrocławia to codzienność. Mieszkańcy osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów przekonują, że sytuacja już jest dramatyczna. Na drodze wjazdowej do Wrocławia, od strony Dobrzykowic, Kamieńca Wrocławskiego czy Jelcza-Laskowic samochody stoją w kilometrowych korkach.

- Mamy dość obietnic. Chcemy w końcu, żeby władze Wrocławia zaczęły działać. Pokonanie drogi z Wojnowa na pl. Grunwaldzki zajmuje nam nawet dwie godziny - mówi Renata Piwko-Wolny. Przewodnicząca zarządu osiedla dodaje, że mieszkańcy nie mają alternatywnej trasy, a autobusy komunikacji miejskiej również stoją w korkach. Teraz sytuacja jest jeszcze gorsza, ponieważ remontowana jest ul. Miłoszycka. - Dla nas najlepszym rozwiązaniem byłoby, gdyby powstała planowana Trasa Swojczycka, nawet obwodnica Łany-Długołęka nie rozwiąże naszych wszystkich problemów. Nie pozostaje nam nic innego, jak naciskać na urzędników. Jutro zamierzamy przedstawić prezydentowi Rafałowi Dutkiewiczowi nasze postulaty, które choć trochę pomogą nam w obecnej sytuacji - mówi Renata Piwko-Wolny.

Dla mieszkańców Swojczyc i Wojnowa nie mamy dobrych wiadomości. Na razie urzędnicy nie pozostawiają złudzeń, nic nie wskazuje na to, żeby sytuacja drogowa w tej części Wrocławia miała się poprawić. Budowa Trasy Swojczyckiej nie jest ujęta w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Wrocławia. - Budowa tego połączenia może być rozważna dopiero po wybudowaniu odcinka wschodniej Obwodnicy Wrocławia do Długołęki oraz północnego odcinka obwodnicy śródmiejskiej Wrocławia, do ul. Krzywoustego - informowała w oficjalnym piśmie Elżbieta Urbanek, dyrektor departamentu infrastruktury i gospodarki we wrocławskim magistracie. Urzędnicy szacują, że budowa Trasy Swojczyckiej mogłaby kosztować 200 mln zł.

Przypomnijmy, że Dolnośląska Służba Dróg i Kolei pod koniec grudnia ogłosiła przetarg na budowę odcinka wschodniej Obwodnicy Wrocławia Łany - Długołęka. Prace zostaną wykonane w systemie "zaprojektuj i wybuduj". Według zapowiedzi władz województwa cała wschodnia obwodnica ma być gotowa do 2020 roku.

Mieszkańcy nie mogą na razie liczyć także na kolej aglomeracyjną. Jerzy Michalak, członek zarządu województwa poinformował radę osiedla, że połączenie przebiegające przez Wojnów w kierunku Wrocławia Głównego jest obecnie niemożliwe ze względu na zły stan infrastruktury linii kolejowej nr 292 Jelcz Miłoszyce – Wrocław Sołtysowice. - Prędkość szlakowa nie przekracza 40 km/h, a infrastruktura przystankowa jest zdewastowana. Obecny stan linii wyklucza stworzenie atrakcyjnej z punktu widzenia pasażera oferty przewozowej - napisał Michalak. Dodał jednak, że "doceniając potencjał linii w obsłudze połączeń kolejowych w aglomeracji wrocławskiej podjęto decyzję o przeprowadzeniu jej modernizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020".

Oto propozycje mieszkańców osiedla Strachocin-Swojczyce-Wojnów:

  • Przedłużenie linii 145 z pętli Sępolno do osiedla Olimpia Port
    - wersja 1 (od Mostów Chrobrego ul. Marca Polo do ul. Magellana, następnie powrót ul. Swojczycką do Mostów Chrobrego)
    - wersja 2 (od Mostów Chrobrego ul. Marca Polo do ul. Magellana, następnie ul. Swojczycką do skrzyżowania z ul. Miłoszycką, powrót ul. Ludową na wysokości Rady Osiedla do ul. Swojczyckiej i dalej w kierunku Mostów Chrobrego)
  • Uruchomienie nowej linii autobusowej w relacji Wojnów – Księże Małe/Tarnogaj przez WOW i Radwanice
  • Alternatywne przedłużenie linii 120 z Mokrego Dworu/Blizanowic do pętli Wojnów przez Blizanowice i dalej WOW
  • Nowa linia autobusowa od pętli Sępolno przez osiedle Olimpia Port do pętli Kromera przez ul. Działdowską i Kwidzyńską
  • Uruchomienie w godzinach szczytu porannego wszystkich kursów przegubowych na linii 115
  • Przywrócenie kursów linii 115 przez ul. Dembowskiego umożliwiających dojazd młodzieży do gimnazjum rejonowego nr 19
  • Dodatkowy kurs linii 115 z pętli Rondo Reagana w kierunku Wojnowa w dni robocze po godzinie 23
  • Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 115 poza godzinami szczytu oraz w weekendy (minimum co 20 minut)
  • Przeniesienie pierwszego kursu linii 118 z pętli Sępolno w dni robocze o godzinie 5.08 do pętli Wojnów
  • Zwiększenie częstotliwości kursowania linii 118 w dni robocze oraz weekendy wraz ze zwiększeniem ilości kursów do pętli Wojnów, w tym również w weekendy i święta.
  • Zmiana pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu ul. Miłoszycka – Mydlana na czas remontu ul. Miłoszyckiej
  • Przywrócenie strefy 15 ton od ul. Mydlanej w kierunku ul. Swojczyckiej
  • Budowa stacji roweru miejskiego (lokalizacje do uzgodnienia).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska