Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Park kulturowy: mniej reklam na budynkach w centrum Wrocławia

Aleksandra Zienkiewicz
Park kulturowy oznacza mniej reklam w centrum Wrocławia
Park kulturowy oznacza mniej reklam w centrum Wrocławia Janusz Wójtowicz
Magistrat zaczyna walkę z nielegalnymi reklamami. We Wrocławiu ma powstać park kulturowy, a urzędnicy mają skorzystać z doświadczeń Krakowa. Czy będzie mniej reklam w centrum miasta?

Wrocławscy urzędnicy zdecydowali się podjąć walkę z zalewającymi nasze miasto reklamami. Korzystając z doświadczeń krakowskich, chcą utworzyć we Wrocławiu park kulturowy. Kraków zrobił to rok temu, ich park objął obszar 96 ha.

W parku kulturowym: stawianie dużych reklam się po prostu nie opłaca.

W bardzo dokładnych zapisach określono tam kolory i rozmiary nośników reklamowych oraz szyldów. Park kulturowy obejmuje także sytuowanie reklam ogródków kawiarnianych, czy sposoby składowania i magazynowania odpadów. Na każdy podmiot nie stosujący się do tych zasad codziennie mogą być nakładane kary.

Na efekty wprowadzenia parku kulturowego w Krakowie nie trzeba było długo czekać – wcześniej zasłaniane za płachtami zabytki można teraz bez przeszkód podziwiać. Wielu przedsiębiorców przekonało się też, że taki widok lepiej działa na potencjalnych klientów.

Jakie tereny obejmie park kulturowy we Wrocławiu?

Wrocławski Park Kulturowy ma objąć obszar ponad dwa razy większy niż krakowski, bo aż 210 ha. Oznacza dosłownie mniej reklam na budynkach w Centrum Wrocławia. Poza Rynkiem Starego Miasta, w jego skład wejdzie obszar uznany w 1994 roku przez prezydenta RP za pomnik historii, czyli Stare i Nowe Miasto oraz Wyspy Odrzańskie, a także ogród botaniczny, Ostrów Tumski, park Słowackiego, cała Promenada Staromiejska oraz plac Kościuszki, jako unikatowy układ urbanistyczny wpisany do rejestru zabytków.

- Nad uchwałą o utworzeniu parku kulturowego we Wrocławiu pracuje duży zespół, składający się nie tylko z planistów i architektów, ale także plastyk miejskiej i przedstawicieli straży miejskiej, którzy na co dzień stykają się z problemem reklam w przestrzeni – mówi Małgorzata Krajewska z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego.

Ustawa pozwalająca na wprowadzenie parku kulturowego mówi, że po podjęciu uchwały w sprawie parku należy dla tego terenu uchwalić miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Przez ostatnie miesiące urzędnicy czekali na opinię prawników, czy aby stworzyć park kulturowy we Wrocławiu będzie można wykorzystać istniejące plany miejscowe. Odpowiedź okazała się pozytywna, dlatego uchwała o parku będzie stanowić uzupełnienie zapisów istniejących w obowiązujących planach.

- Poza stworzeniem zapisów regulujących sprawy reklam na najcenniejszym obszarze naszego miasta, chcemy także edukować i rozmawiać z właścicielami lokali, że nie warto ścigać się w stawianiu coraz większych reklam. Reklama, aby była skuteczna, wcale nie musi być duża i krzykliwa – tłumaczy Małgorzata Krajewska.

Uchwała zatwierdzająca park kulturowy zostanie podjęta na jesiennej sesji Rady Miejskiej.

Pamiętacie, jaką dyskusję wywołała REKLAMA NA OPERZE WROCŁAWSKIEJ ?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Park kulturowy: mniej reklam na budynkach w centrum Wrocławia - Wrocław Nasze Miasto

Wróć na wroclaw.naszemiasto.pl Nasze Miasto