Wrocław: Zmiany na skrzyżowaniu przy Hali Targowej. Zyskają i kierowcy, i piesi

Redakcja
Zmiany na skrzyżowaniu ul. Grodzkiej, Piaskowej i Świętego Ducha. Ostatnio pisaliśmy o przejściu przez Piaskową na wysokości Hali Targowej – tam zielone trwa krótko, a piesi notorycznie chodzą na czerwonym. Po naszym tekście ma to zostać poprawione. Zyskają też kierowcy, czeka nas duża zmiana w programie świateł.

Przejście przez ulicę Piaskową spod Instytutu Filologii Polskiej UWr na wysepkę tramwajową zajmuje kilka minut, a to tylko parę metrów. Czeka się półtorej minuty, a zielone trwa piętnaście sekund – bardzo krótko. Dlatego ludzie przebiegają tam na czerwonym, szczególnie, kiedy podjeżdża tramwaj. Ryzykują, bo często stoi tam policja i wystawia mandaty.

Czytaj więcejNa tym przejściu prawie wszyscy chodzą na czerwonym

Gdy pisaliśmy o tym kilka dni temu, urzędnicy obiecali zająć się sprawą. We wtorek na Komisji Sygnalizacyjnej spotkali się przedstawiciele Wydziału Inżynierii Miejskiej, Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta, MPK, a także oficer pieszy Tomasz Stefanicki. Jak mówi nam ten ostatni, po naszym tekście sprawa przejścia przez Piaskową została poruszona na komisji.

Będą zmiany. Zostanie tam przeprowadzona większa korekta, nie wiadomo na razie, ile dokładnie potrwa teraz zielone dla pieszych. WIM zmieni cały program sygnalizacji, bo problemów jest tam więcej.

Jak mówi nam Tomasz Stefanicki, samochody stoją na ul. Grodzkiej i tworzą się tam korki. Kierowcy skręcający w prawo z Grodzkiej w prawo w Piaskową, także potrzebują dłuższego zielonego. Jest możliwość, by uwzględnić to w programie sygnalizacji. Skręcający przejeżdżają wprawdzie przez opisane przejście dla pieszych, ale urzędnicy będą starli się pogodzić interesy jednych i drugich, tak by każdy zyskał, a nikt nie stracił.

Urzędnicy WIM opracowują zmianę. O swoich postępach będą informować co tydzień na komisji sygnalizacyjnej.

PRZECZYTAJ TEŻ:
- 10 najbardziej zakorkowanych wjazdów do Wrocławia
- We Wrocławiu taksówka jest ważniejsza od karetki
- Nowa ścieżka rowerowa pod mostem Szczytnickim

Wideo

Komentarze 34

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

C
Czarek
Zamkną Grodzką!!, tak jak Szewską. Cieszcie się, że jeszcze można jechać Grodzką, bo mam przeczucie że nie nasi wrocławscy inżynierowie tylko komplikują sprawę i nie mając pomysłu jak naprawić swój błąd, tylko jeszcze bardziej ją skomplikują. Zmiana nie była potrzebna, na pewno nie na gorsze dla aut i pieszych. No może, tylko tramwajom się poprawiło, ale ITS i tak już o nie dba odpowiednio
w
wroclawianin
Tydzien temu bronil MPK a teraz rura mu mięknie i się jednak sprawa zaiteresowal. Takich urzednikow nie potrzeba we Wroclawiu. Albo jego zadaniem jest dbanie o pieszego albo niech się wynosi razem ze swoimi przelozonymi. Klamstwa i ignorancji urzednikow mieszkancy nie potrzebuja
C
Chomik
Jest 4-ta możliwość. Szpenie z WIM, mogą zlikwidować w tym miejscu przystanek. Wtedy piesi nie bądą mieli po co sie spieszyć i problem zniknie. Na likwidację linii tramwajowej i zastąpienie jej drogą dla rowerów raczej się nie zdobędą.
61
skrzyżowanie Białoskórniczej i Mikołaja. Pas szerokości 3m dla rowerzystów i śluza na pasie dla samochodów obok. A oprócz tego skręt w stronę rynku z lewego pasa
s
sdaf
!!!
a
ale jaja
- co za idiotyczny tytuł
k
kaz
A kiedy policja stanie na Traugutta robi się tam bardzo niebezpiecznie bo mimo zmiany organizacji ruchu auta jeżdżą po staremu a kierowcy furmani nic sobie z tego nie robią
R
Robert
Niestety słoiki się zabrały za organizacje ruchu,myślą że są u siebie na wsi.Już wiem jakim myśleniem kierują się tzw. specjaliści od ruchu drogowego.Gdzie zabrali pas-ZAPRASZAM NA SKRZYŻOWANIE UL.KRASIŃSKIEGOXTRAUGUTTA (obok nowego budynku ASP),drugi przypadek-obok PZU cały pas prowadzący przez kilkadziesiąt lat z pl.Dominikańskiego do ul.Podwale został wyłączony dla aut,BUS,owery-TO NAPEWNO ZLIKWIDUJE KORKI hahahah Tworzenie ściezek rowerowych musi mieć sens,namalowanie czerwonego znaczka roweru na pl.Kościuszki nazywasz przyśpieszeniem ruchu ? Za to ktoś powinien odpowiadać karnie,to co się tam dzieje spowoduje czyjąś śmierć.Codziennie jeżdżę 10 km do pracy rowerem,ale za żadne skarby nikt mnie nie namówi do korzystania z takich pomyłek-CHĘ ŻYĆ ! Zatoki ? Co mają powodować-korki bo wolniejsze rowery tworzą zator dla szybszych aut,powodują to,że coraz więcej rowerzystów czuje się na drodze jak UPRZYWILEJOWANI. Chciałbym cie zobaczyć jak w ziemie jeździsz rowerkiem hahaha. Ustawianie świateł dla pieszych na 5 sekund (sytuacja z przejścia na ul.Pułaskiego koło wiaduktu) nazwiesz poprawą ? To eksperyment bo nawet 5 letnie dziecko takiej głupoty by nie zrobiło EKSPERYMENT !! Przeciez mozna tam Straż Miejską postawić.Ludzie,którzy tworzą takie idiotyzmy biorą niezłą kasę i TY i JA na nich pracujemy.Za mało tu miejsca,żeby opisać wrocławski bałagan komunikacyjny,właściwie eksperyment.Dużo ludzi ucieka z tego syfu,spaliny,hałas,beton,galerie... taki pękny ten Wrocław...był:(
a
a jak
pogodzić interesy można jednych i drugich zielone dla pieszych będzie dłużej i dla kierowców będzie dłużej a żeby tak było to teraz jedni i drudzy będą dłużej czekać na czerwonym.
Ha ha ha debil na górze debil na dole i debil pisze
mam propozycję zielone powinno być przez godzinę dla pieszych i godzinę dla kierowców albo pójdźmy jeszcze dalej w polepszaniu życia i komfortu - zielone całą dobę np. w dni parzyste dla pieszych a nieparzyste dla..... itd.
S
Syf, kiła i mogiła
i na 100 innych skrzyżowaniach we Wrocławiu. Nasz kochany ITS nadal nie potrafi włączyć zielonego światła po przejeździe tramwaju.
121
Piesi w dni parzyste, auta w nieparzyste...- "elity" zawsze...
o
oskar
To otrzymanie mandatu jest bardziej istotne od utraty zdrowia lub życia?
J
JA
się zająć światłami na :
- zwycięskiej
- krzycka/powstańców
- powstańców/sokola
A
Anty
Uwaga prowokator!
k
kierowca i rowerzysta
Gdzie zlikwidowano pas dla aut aby zrobić pas rowerowy?
Ty chyba jesteś słoikiem lub element napływowy bo bredzisz.
Odwrotnie pasy dla rowerów sie likwiduje aby zrobić pasy dla aut np na Kiełbaśniczej na Malarskiej . Zlikwidowano tez ścieżkę na Gwiaździstej aby zrobić parking.Druga sprawa to dlaczego chciałbyś przegonić rowery z jezdni na chodniki?
przecież ideą roweru jest to ze sie nim szybciej jeździ po centrum niż autem. Wpychanie rowerów na chodniki spowalnia jazdę i więcej osób wraca do aut przez co rosną korki.Rowerzyści z chodników wjeżdżają na zebry pod maskę auta.. W interesie kierowców jest aby jak najwiecej rowerów jeździło po jezdni to sie korki zmniejszają , tor ruchu rowerów nie przecina toru aut i rowery nie zabierają miejsc parkingowych. Robienie ścieżek na chodnikach powoduje np. że nie można autom dawać zielonych strzałek. Ścieżka na chodniku to też zakaz parkowania. Czy ty przemyślałeś to co piszesz?
Dodaj ogłoszenie