Wrocław: Zmiany na Łokietka. Tramwaje stoją w korkach

Paweł Skorb
Zmiana organizacji ruchu na Łokietka. Tramwaje stoją w korkach
Zmiana organizacji ruchu na Łokietka. Tramwaje stoją w korkach Pawel Relikowski / Polska Press
Udostępnij:
Kierowcy klną na nową organizację ruchu w okolicach skrzyżowania ul. Drobnera i Łokietka. Od tygodnia mają tu kłopoty ze swobodnym przejazdem. W korkach stoi również komunikacja miejska. A cała zmiana miała być podyktowana sprawniejszym przejazdom autobusów i tramwajów. Tak wcale nie jest!

Zmiany poczynione przy ul. Łokietka zostały wprowadzone w nocy z piątku na sobotę (10-11 sierpnia). Miały one na celu poprawę funkcjonowania komunikacji miejskiej, a piesi i rowerzyści powinni poczuć się bezpieczniej. Jak się okazuje, na Łokietka tramwaje i autobusy stoją w korkach. Tracimy czas na każdym z przejazdów, a kierowcy są sfrustrowani.

Komunikacja miejska stoi w korkach na ul. Łokietka, a miasto... uważa, że zmiany promują podróż tramwajami i autobusami w tym miejscu.

- Zmiany promujące komunikację zbiorową, rowerową i pieszą są wprost zapisane w Polityce Mobilności stanowiącej uchwałę rady miejskiej. Planowana zmiana wynika zatem z naczelnego dokumentu opisującego planowanie transportu we Wrocławiu. Dodatkowo zmiany te zostały omówione i uzyskały pozytywne opinie od Rady Osiedla Nadodrze, rady ds. mobilności oraz rady ds. polityki rowerowej – powiedziała nam Małgorzata Szafran z Wydziału Komunikacji Społecznej w Urzędzie Miasta Wrocławia. – Ponadto została przeprowadzona akcja informacyjna, przy wsparciu Rady Osiedla Nadodrze i Łokietka 5 - Infopunktu Nadodrze. Plakaty i ulotki trafiły do wszystkich punktów usługowych przy Łokietka oraz części placu św. Macieja i ul. Probusa. Dostępne były także w Infopunkcie Nadodrze – dodaje Szafran.

Mieszkańcy o planowanych zmianach byli zatem dobrze poinformowani. Ale nie wszyscy z tych zmian są zadowoleni. Okazuje się bowiem, że tramwaje muszą stać w korkach za samochodami, które jeżdżą po torowisku, bowiem na ich pasie wydzielono ścieżkę rowerową. – Usprawnienie komunikacji miejskiej? Nic z tych rzeczy! Najgorsze w jeździe tramwajem przez ulicę Łokietka jest to, że teraz tramwaje stoją tam wiecznie w korkach. Coś kosztem czegoś. Na ich pasie powstała ścieżka rowerowa i auta muszą po czymś jechać. Szkoda, że jazda po torach tramwajowych odbywa się kosztem komunikacji miejskiej. Tramwaje nie mają innego wyboru, jak stać za samochodami i oczekiwać na swój przejazd – twierdzi poirytowany Dariusz Jankowski, mieszkaniec Wrocławia.

Robotnicy wykonali nowe przejścia dla pieszych, trasy rowerowe, a na jezdni widać nowe, zmienione oznakowanie pasów. Z ulicy Drobnera nie skręcimy już w lewo w ulicę Łokietka. Mogą to robić jedynie pojazdy komunikacji miejskiej. Jadąc natomiast ul. Drobnera w kierunku gmachu Uniwersytetu Wrocławskiego możemy skręcić w prawo w Łokietka. Dodatkowo na samej ul. Łokietka pozostały miejsca dla samochodów do parkowania równoległego. Zlikwidowano także prawoskręt od strony pl. św Macieja.

Od minionego weekendu to ulica Probusa, a nie Łokietka jest tranzytem dla samochodów. Zmiany zmianami, ale ta sytuacja sprawiła w zakłopotanie w szczególności kierowców. – Jest trochę zamieszania. Zmiany komunikacyjne poprzez wyłączenie ulicy Łokietka z ruchu tranzytowego nie wyeliminują problemu korków w tamtym rejonie. Zwiększą jedynie bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, a kierowcy samochodów będą nadal stali w korkach – dodaje Dariusz Jankowski. – Największym plusem jest zdecydowanie wydzielony pas rowerowy, a takich nie ma zbyt wiele we Wrocławiu. To miły widok, kiedy pojawia się ich coraz więcej w newralgicznych punktach miasta – przyznaje nasz rozmówca.

Pracownicy magistratu zapewniają, że sytuacja stale jest monitorowana przez policję i straż miejską. – Oznakowanie zostało wyniesione zgodnie z projektem organizacji ruchu. Cały czas jesteśmy w terenie i obserwujemy sytuację. Poprosiliśmy o pomoc w egzekwowaniu przestrzegania przepisów prawa w ruchu drogowym policję, a także patrol straży miejskiej. Zmiana organizacji ruchu została wprowadzona w optymalnym terminie, czyli w okresie wakacji i przed długim weekendem – podsumowuje Małgorzata Szafran.

Wideo

Komentarze 475

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
2018-08-22T17:54:38 02:00, rowerzysta:

Ruch rowerowy wzrasta i bardzo dobrze bo ruch aut niebawem będzie się odbywał w żółwim tempie.

Jeszcze brakuje wiele ścieżek ale już wszyscy zrozumieli jak ważne są rowery w ruchu miejskim i roboty ruszyły.

Pogadamy zimą.

Priorytetem w mieście to sprawna komunikacja publiczna !!!

Nowe biurowce na legnickiej mają mieścić 10 tys. pracowników ... a gdzie pomieścisz 10 tys. rowerów ?? Już nie wspomnę o poruszaniu się takiej masy.

G
Gość
Fajny przykład .... 500 osób stoi w korku dla jednego rowerzysty ... pal licho osobówki ... ale publiczny transport to parę setek osób na tej ulicy które należny sprawnie przetransportować.

Zamiast wydzielać torowiska ... bawią się w roweractwo .... to jak to jest w tym mieście komunikacja publiczna nie jest priorytetem ??
A
Ana
Jedna z najgorszych zmian we Wroclawiu. Korki sa 2 razy wieksze i jeszcze sie pogorsza gdy powstanie 1000 nowych mieszkan w okolicy Leclerca. Dziasiaj stalam 10 minut dluzej na swiatlach przy Dubois ze wzgledu na ta zmiane a jest sobota...
y
yarroB
Tak pięknie miało być!!!
G
Gość
Rowerzyści robią co chcą. Nawet jak mają do dyspozycji ścieżki to jeżdżą ulicą lub przemykaja pomiędzy pieszymi na chodnikach. Zasuwaja po przejściach dla pieszych, nie ustępują osobom wsiadajacym /wysiadajacym z komunikacji miejskiej. Są agresywni, roszczeniowi i opryskliwi, na nikogo nie uważają. Nikt ich nie rozlicza z potrąconych pieszy i porysowanych samochodów. NIECH KTOŚ WRESZCIE POWIE STÓP TEJ MAFII ROWEROWEJ WE WROCŁAWIU!!!!
G
Gość
Rowerowe cwaniaczki cieszą się z osobnego pasa ale za parę tygodni, jak się ochłodzi i spadnie deszcz, to sami przesiądą się w auta i tramwaje i będą stali w korkach haha
r
rowerzysta
Lewactwo i żydostwo próbuje wykorzystać ruch rowerowy do anarchizowania ale to jest skazane na niepoodwodzenie bo rower w centrum to konieczność a nie żaden bunt.
To że lewactwo i dredziarze używają rowerów to oczywiste ale to dlatego ze z rowerów korzystają wszyscy.
Ludzie w wieku od 2 do 80 lat używają rowerów.
Młodzi jeżdżą do żłobka a starzy na działki. Cały środek jedzie do pracy, na zakupy, na wycieczki za miasto.Używają roweru do sportu i do podtrzymywania kontaktów towarzyskich.
I fajnie bo ludzie którzy się ruszają są przyjaźni szczęśliwi i uśmiechnięci.To nie rower a ruch daje zdrowie i zadowolenie.
Auto odwrotnie wyciąga złe cechy czego jesteś dowodem.Pamiętaj ze niedługo będziesz walił głową w kierownicę.
Tak być musi bo tak to się odbywało w każdym kraju w którym zaczęto walczyć z nadmiarem aut
r
rowerzysta
Ruch rowerowy wzrasta i bardzo dobrze bo ruch aut niebawem będzie się odbywał w żółwim tempie.
Jeszcze brakuje wiele ścieżek ale już wszyscy zrozumieli jak ważne są rowery w ruchu miejskim i roboty ruszyły.
h
ha ha
Chorym psychicznie powinni zabierać prawo jazdy
-
A do infopunktu chodzi?
Kontaktuje się z Radą Osiedla?
Gazety czyta?
Na stronę ZDIUM wchodzi?
Chce aby tam były dalej korki?
Już idioci nie blokuj tramwai?
-
Probusa.
Teraz tam są światła więc sprawnie można wjechać
q
qef
rugującej zmotoryzowanych mieszkańców z centrum. A wiecie dlaczego? To sobie poczytajcie w "The Economist" po co się w wybranych miastach Europy robi multi-kulti narodowo-religijno-społeczne i kto za tym stoi.
a
asdc
zmotoryzowanym mieszkańcom.
a
aef
o tym z wrocławianami nie rozmawiał (nie widziałem nigdzie plakatów, ulotek, w skrzynce nic nie znalazłem, sms nie przyszedł itd.).
J
Jaco
zastanawiam sie czemu nikt nie napisze prawdy.Jeszcze pol roku temu bylo glosno o planie zagospodarowania ul.Łokietka.Miasto juz dawno uprzedzalo ze poczatkowo bedzie ograniczony ruch na tej ulicy,a nastepnie DOCELOWO ta ulica bedzie CALKOWICIE wylaczona z ruchu.Bowiem ma tam powstac DEPTAK podobny do tych w rynkubedzie tam mozliwy ruch wylacznie rowerowy i pieszy.I ze wzgledu na torowisko zapewne tramwajowy.Nawet autobusy beda jezdzic inna drogą.Tyle ze ja sobie tego nie wyobrazam ktora droga puszczony zostanie caly ten ruch?
Dodaj ogłoszenie