Dział Planowania Wydziału Transportu Urzędu Miejskiego Wrocławia poinformował już dyspozytorów MPK o zmianach, jakie mają być wprowadzone od 7 stycznia. Teraz z Osobowic na Orlą jeździ właśnie tramwaj 24 (przez mosty Mieszczańskie, pl. Jana Pawła i Orląt Lwowskich, a potem Grabiszyńską), a z powrotem tą samą trasą jedzie tramwaj 14 (wiadomo już jednak, że tramwaj linii 14 będzie pokonywał swoją trasę następująco: z ul. Orlej przez Grabiszyńską, Sądową i Krupniczą i dalej przez Rynek na Osobowice i z powrotem. Nie będzie więc jeździł przez pl. Jana Pawła II i Orląt Lwowskich).
7 stycznia remontowane teraz skrzyżowanie Podwala z ul. Krupniczą i Sądową będzie już przejezdne dla tramwajów. I to tamtędy, w obie strony, pojedzie 14-tka. Udrożnienie Podwala oznacza także zmiany w kursowaniu tramwajów takich jak 4, 15 - wrócą na swoje trasy, czyli pojadą przez ul. Krupniczą. Tramwaje 6 i 7 pozostaną na trasie objazdu - wciąż remontowany będzie bowiem odcinek od skrzyżowania Podwala z Krupniczą aż do ul. Świdnickiej.
- Oficjalnie wydamy komunikat w tej sprawie po świętach, pewnie około 27, 28 grudnia - mówi Arkadiusz Worońko, kierownik Wydziału Transportu i nie wchodzi w dalsze szczegóły projektu.
A tak w przybliżeniu będzie wyglądała trasa linii 14:
Orla - Powstańców Śląskich - Hallera - Grabiszyńska - pl. Legionów - Krupnicza - Kazimierza Wielkiego/Rynek - Pomorska - pl. Staszica - Osobowice
Osobowice - pl. Staszica - Pomorska - Rynek - Krupnicza - pl. Legionów - Grabiszyńska - Hallera - Powstańców Śląskich - Orla
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?