reklama

Wrocław zleca badanie ruchu. Problemy już na starcie

Marcin Kruk
Marcin Kruk
Zaktualizowano 
W nowym badaniu ruchu ankiety mają być pozyskiwane taniej i skuteczniej. Czy będzie dokładniej? Na to pytanie odpowiedzą urzędnicy po porównaniu wyników pilotażu, który ruszył w poniedziałek, z wynikami ubiegłorocznych Kompleksowych Badań Ruchu. Program pilotażowy objął mieszkańców Gądowa i Popowic. Ci, którzy internetu nie lubią, będą mogli wypełnić ankietę w obecności asystenta, którzy pojawią się w uczęszczanych miejscach.Problemem mogą być ograniczenia przyjętej metody: przez internet trudno zweryfikować czy np. uczestnik deklaruje prawdziwe miejsce zamieszkania. I chociaż badania już ruszyły, ankieta nie działa też w jednej z popularniejszych przeglądarek Fot. Janusz Wojtowicz / Polskapresse
Wrocław wprowadza nowy sposób badania ruchu w mieście. W nowym badaniu ruchu ankiety mają być pozyskiwane taniej i skuteczniej. Czy będzie dokładniej? Na to pytanie odpowiedzą urzędnicy po porównaniu wyników pilotażu, który ruszył w poniedziałek, z wynikami ubiegłorocznych Kompleksowych Badań Ruchu. Program pilotażowy objął mieszkańców Gądowa i Popowic. Ci, którzy internetu nie lubią, będą mogli wypełnić ankietę w obecności asystenta w uczęszczanych miejscach. Problemem mogą być ograniczenia przyjętej metody: przez internet trudno zweryfikować czy np. uczestnik deklaruje prawdziwe miejsce zamieszkania. I chociaż badania już ruszyły, ankieta nie działa też w jednej z popularniejszych przeglądarek.

Jakie środki transportu wybierają mieszkańcy, dlaczego właśnie te, co ich denerwuje w codziennych podróżach – m.in. o takie informacje miasto przy współpracy z partnerem, spółką Smart Citizen, chce zapytać mieszkańców. Program ruszył w poniedziałek, 28 października i potrwa do 28 listopada. To dopiero pilotaż, który będzie przeprowadzony na Gądowie Małym i Popowicach Południowych. Smart Citizen dostarcza ankiety do wypełnienia przez internet. Chętni mieszkańcy będą musieli poświęcić do 10 minut na ich wypełnienie.

- Badanie będzie podzielone na dwie części. Pierwsza pozwala zakwalifikować mieszkańca do konkretnej grupy: tam są pytania o płeć, wiek, o to z jakich środków transportowych korzystamy, dlaczego akurat z takich, jakie uciążliwości występują podczas korzystania z tych środków transportu. Druga część ankiety to tzw. dzienniczek podróży. Mieszkaniec wypełnia informacje o podróżach z ostatniego dnia. Odpowiada na pytania skąd dokąd jechał, jakimi środkami transportu, ile czasu mu to zajęło – wyjaśnia Piotr Sędzik ze Smart Citizen.

Czytaj także:Jeże, gleba, bioróżnorodność - Wrocław rezygnuje z grabienia liści w enklawach

Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności w ratuszu podkreśla, że cena Kompleksowego Badania Ruchu z 2018 r. nie pozwala na przeprowadzenie badań częściej niż raz na 5 lat. - KBR to był bardzo duży i bardzo drogi projekt. Kompleksowe badania są miastu bardzo potrzebne, bo dzięki temu jesteśmy w stanie stwierdzić, czy to, co robimy przynosi oczekiwany efekt – mówiła Kozłowska-Święconek.

Urzędnicy wybrali do pilotażu Gądów Mały i południe Popowic, ponieważ jest tam dużo zabudowy wielorodzinnej i jednorodzinnej, blisko przebiega obwodnic, są linie tramwajowe i autobusowe.
- Wprowadzona przez nas technologia ma przede wszystkim na celu zmienienie formy, w jaki sposób pozyskiwane dotychczas były ankiety. Do tej pory pozyskiwane były one głównie w sposób ankietowania bezpośredniego. Celem naszego projektu jest to, aby przenieść główny nacisk na pozyskiwanie tych informacji do działań online’owych – mówił Sędzik. Aby jednak nie pominąć osób mniej chętnie korzystających z internetu, ankieterzy pojawią się także w miejscach najchętniej odwiedzanych przez mieszkańców Gądowa i Popowic. Będzie ich można spotkać m.in. koło hali Tęcza czy pod kościołami.

Czytaj także:Prawo jazdy łatwiej zdać w mieście pod Wrocławiem? Można się zdziwić

Jeśli wyniki tak prowadzonych ankiet będą podobne do wyników KBR, badania będą przeprowadzane w całym mieście i częściej. Ma to pozwolić na uzyskanie dokładniejszych wyników i skuteczniejsze planowanie działań dotyczących funkcjonowania transportu we Wrocławiu.

Czy rzeczywiście będzie taniej, okaże się po zakończeniu pilotażu. - Mamy nadzieję, że każdy mieszkaniec Gądowa i Popowic południowych będzie miał możliwość wzięcia udziału i na koniec będziemy mieli oszacowane koszty, jakie jesteśmy w stanie oszczędzić – informował Sędzik.

- Pod uwagę będą brane ankiety od mieszkańców Gądowa i Popowic, ale formularz może wypełnić każdy mieszkaniec Wrocławia. Te dane też są dla nas pożyteczne, bo już tworzymy bazę danych na przyszłe lata – wyjaśnia Monika Kozłowska-Święconek. Jak urzędnicy sprawdzą, gdzie mieszka ankietowany? Urzędnicy liczą, że uczestnicy na początku wypełniania ankiety będą deklarować prawdziwe miejsce zamieszkania.

Ankietę można wypełnić na stronie wroclawbadaruch.pl. Formularz zgodnie z założeniami twórcy ładnie wygląda, by zachęcać uczestników do udziału. Wypełnienie ankiety rzeczywiście zajmuje ok. 10 minut, a na końcu możemy podać adres mailowy, by otrzymać nagrody – mogą to być bony na vozillę czy hulajnogi, zniżki na bilety na wydarzenia kulturalne. Minusem z pewnością jest to, że ankieta nie działa w przeglądarce Edge oraz, że przyjmuje dane od osób będących kilkadziesiąt kilometrów od Wrocławia, które deklarują, że mieszkają na Gądowie.
Aby dane były miarodajne, organizatorzy muszą pozyskać ok. 400 ankiet w konkretnych grupach wiekowych.

Czytaj także:Dyrektor Sutryk zapowiedział remont Żmigrodzkiej, prezydent Sutryk go odwołał

Expose premiera - orto najważniejsze obietnice Morawieckiego

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 39

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Po co to badać? Przecież mieszkańcy całkiem nie źle skomunikowanej części Wrocławia wybrali samochody ponieważ MPK jest zawsze niewiadomą. Nie wiadomo czy przyjedzie, nie wiadomo czy dojedzie, nie wiadomo czy coś nie pęknie, nie popsuje się itd. Przecież to jasne. Z podmiejskich miejscowości te, inaczej niż autem nie dojadą, a nie będą się przesiadać na "parkuj i jedź" z tych samych powodów....

I nie zmienią tego buspasy oraz zabieranie parkingów.

G
Gość
29 października, 01:29, Czytelnik:

Coś mi tu nie gra!

Firemka założona w tym roku, z minimalnym kapitałem, na czas do końca 2021r, mająca "Prezesa Zarządu" w wieku 25 lat, chwaląca się realizacją projektu za 1 milion PLN!

Smart Citizen Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością realizuje projekt B R pn. „Smart Citizen”. Wartość projektu wynosi 1,0 mln zł, a wkład z Funduszy Europejskich stanowi 80% tej kwoty. Wsparcie na realizację projektu zostało pozyskane w ramach projektu grantowego „GT Technologies” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Działanie 1.3: Prace B R finansowane z udziałem funduszy kapitałowych Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – Bridge Alfa.”

Kto, dlaczego i za ile, wybrał tego dziwnego "partnera" dla bardzo wątpliwego "pilotażu"???

Akurat Gądów Mały i Popowice Południowe to chyba najlepiej skomunikowane obszary Wrocławia, co tu badać???

Strona ankiety, dziwna jest. Dlaczego obowiązkowe informacje (o ciasteczkach etc.) są tylko w języku angielskim? Co to jest za twór "Ośrodek Badań Miejskich"???

Całość brzydko mi pachnie...

A te machlojki wrocławskie - czyli rzekomo rzetelne badanie w firmie krzak - kogoś jeszcze dziwią? Przecież obecny prezydent nie zrobił w tym jednym roku niczego sensownego. Niczego. Czego dotknie, sknoci.

A
Antek

To trzeba badania robić i kolejną kasę przepierd...ć ??? Przecież każdy na co dzień chyba bez badań widzi że ch..nia coraz większa się robi . Aż strach pomyśleć co im z tych badań wyjdzie :)

P
Przebadany

O matko !!! Niech zbadają "nowo" otwarte inwestycje czy i na ile poprawiły płynność ruchu - partrz Pułaskiego-Hubska, Bardzka to może im coś wyjdzie jak nie należy projektować ulic bo za to coś ktoś powinien sdrowo beknąć.

A jeśli chcecie wydawać pieniądze nie na głupoty to zamknijcie w końcu śródmiejską - CAŁĄ !!!

a
automaniak

Hah i pewnie grupy docelowe do badan to beda rowerzysci i hulajnogi. A potem magistrat sie wypnie i powie ze przeciez badani sa zadowoleni ze sciezek rowerowych ....

k
korek
28 października, 20:48, korek:

Polecam przejażdżkę ulicą Pułaskiego o godzinie 16:00. Na ul. Hubskiej znajdziecie się o godzinie 17:00. To jest ok 1 km. Dramat.

28 października, 21:34, Gość:

To tak spieprzyli sygnalizację świetlną?

Zrobili 1 pas dla lewoskrętu i 1 na wprost. Pod wiaduktem zmieści się kilka samochodów a reszta czeka na zielonym świetle na Pułaskiego żeby nie blokować przejazdu przez skrzyżowanie i tym samym zielone się świeci a wszyscy stoją. I tak po 2-3 autka wjeżdżają. Po 7 cyklu czekanie zaczyna denerwować więc duża część kierowców jedzie lewoskrętem i na samym końcu wbija się na pas do jazdy na wprost blokując innych. Projektant takiego rozwiązania powinien zostać ukarany a nie wynagrodzony.

G
Gaza
29 października, 1:29, Czytelnik:

Coś mi tu nie gra!

Firemka założona w tym roku, z minimalnym kapitałem, na czas do końca 2021r, mająca "Prezesa Zarządu" w wieku 25 lat, chwaląca się realizacją projektu za 1 milion PLN!

Smart Citizen Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością realizuje projekt B R pn. „Smart Citizen”. Wartość projektu wynosi 1,0 mln zł, a wkład z Funduszy Europejskich stanowi 80% tej kwoty. Wsparcie na realizację projektu zostało pozyskane w ramach projektu grantowego „GT Technologies” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Działanie 1.3: Prace B R finansowane z udziałem funduszy kapitałowych Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – Bridge Alfa.”

Kto, dlaczego i za ile, wybrał tego dziwnego "partnera" dla bardzo wątpliwego "pilotażu"???

Akurat Gądów Mały i Popowice Południowe to chyba najlepiej skomunikowane obszary Wrocławia, co tu badać???

Strona ankiety, dziwna jest. Dlaczego obowiązkowe informacje (o ciasteczkach etc.) są tylko w języku angielskim? Co to jest za twór "Ośrodek Badań Miejskich"???

Całość brzydko mi pachnie...

Wrocławski Układ Zamknięty ... A prezydent walczy z rasizmem w socjal mediach hehehe taki problem a pieniądze płyną ....

G
Gość
28 października, 21:48, WW od 43 lat.:

Badają Gądów i Popowice. Fajnie. O ile o Gądowie można jeszcze pogadać, to Popowice są na tyle dobrze skomunikowane komunikacją miejską, że wyjdzie oszołomom w magistracie, że wrocławianie wolą MPK. Bach! Ani się nie obejrzymy i kolejne buspasy będą blokowały miasto zarządzane przez bandę k-r-e_t-y-n-ów. Dziękuję, KROPKA

28 października, 23:22, Gość:

Pewnie. Bo lepiej kupić mieszkanie na zadupiu a potem narzekać na komunikacje.

A zadupie to nie zasługuje na komunikację? Mieszkańcy zadupia też płacą podatki i mają prawo wymagać...

C
Czytelnik

Coś mi tu nie gra!

Firemka założona w tym roku, z minimalnym kapitałem, na czas do końca 2021r, mająca "Prezesa Zarządu" w wieku 25 lat, chwaląca się realizacją projektu za 1 milion PLN!

Smart Citizen Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością realizuje projekt B R pn. „Smart Citizen”. Wartość projektu wynosi 1,0 mln zł, a wkład z Funduszy Europejskich stanowi 80% tej kwoty. Wsparcie na realizację projektu zostało pozyskane w ramach projektu grantowego „GT Technologies” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój Działanie 1.3: Prace B R finansowane z udziałem funduszy kapitałowych Poddziałanie 1.3.1: Wsparcie projektów badawczo-rozwojowych w fazie preseed przez fundusze typu proof of concept – Bridge Alfa.”

Kto, dlaczego i za ile, wybrał tego dziwnego "partnera" dla bardzo wątpliwego "pilotażu"???

Akurat Gądów Mały i Popowice Południowe to chyba najlepiej skomunikowane obszary Wrocławia, co tu badać???

Strona ankiety, dziwna jest. Dlaczego obowiązkowe informacje (o ciasteczkach etc.) są tylko w języku angielskim? Co to jest za twór "Ośrodek Badań Miejskich"???

Całość brzydko mi pachnie...

G
Gość

jak zawsze we wro nic nie dziala dla szarego obywatela ale zwymyslaj jakas mniejszosc wtedy wszystko dziala ^^

G
Gość

gówniane wywalanie kasy dla kolejnych szwagrów. W 10 min powiem, co zmienic w miescie na lepsze i za 10% kasy, którą zmarnują na to. Pokażę palcem te przejścia, które pomimo petycji i pisania , również do gównianie działającego punktu interwencyjnego, nic się nie zmieniło.

G
Gość

Badają tam gdzie jest dobrze , niech się zapytają mieszkańców Wojnowa co myślą o strukturze drogowej gdy godzinami stoją w korkach.

G
Gość
28 października, 21:48, WW od 43 lat.:

Badają Gądów i Popowice. Fajnie. O ile o Gądowie można jeszcze pogadać, to Popowice są na tyle dobrze skomunikowane komunikacją miejską, że wyjdzie oszołomom w magistracie, że wrocławianie wolą MPK. Bach! Ani się nie obejrzymy i kolejne buspasy będą blokowały miasto zarządzane przez bandę k-r-e_t-y-n-ów. Dziękuję, KROPKA

Pewnie. Bo lepiej kupić mieszkanie na zadupiu a potem narzekać na komunikacje.

W
WW od 43 lat.

Badają Gądów i Popowice. Fajnie. O ile o Gądowie można jeszcze pogadać, to Popowice są na tyle dobrze skomunikowane komunikacją miejską, że wyjdzie oszołomom w magistracie, że wrocławianie wolą MPK. Bach! Ani się nie obejrzymy i kolejne buspasy będą blokowały miasto zarządzane przez bandę k-r-e_t-y-n-ów. Dziękuję, KROPKA

G
Gość
28 października, 20:48, korek:

Polecam przejażdżkę ulicą Pułaskiego o godzinie 16:00. Na ul. Hubskiej znajdziecie się o godzinie 17:00. To jest ok 1 km. Dramat.

To tak spieprzyli sygnalizację świetlną?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3