Wrocław: Zburzą wiadukt na Grabiszyńskiej. Będzie nowy

Paulina CzarnotaZaktualizowano 
PKP wyburzy wiadukt kolejowy nad ul. Grabiszyńską, a w jej miejsce zbuduje nowy - 55-metrowy (czyli dłuższy o 22 metry od obecnego). Remont rozpocznie się na początku przyszłego roku.

Wymiana wiaduktu jest konieczna, bo stary jest w bardzo złym stanie technicznym. Po drugie, dzięki nowemu wiaduktowi możliwy będzie remont ul. Grabiszyńskiej. Ma ona być poszerzona. Powstaną wzdłuż niej ścieżki rowerowe, a chodniki będą szersze.

Przebudowany zostanie również wiadukt nad ul. Starogroblową (Popowice) oraz ul. Robotniczą. Rozpoczęcie prac na Popowicach zaplanowano na jesień tego roku.

Dzięki modernizacji linii kolejowych pociągi na terenie Wrocławia pojadą szybciej, bo nawet 80-90 km na godz. Teraz jeżdżą 40-60 km na godz.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 28

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

k
kris

projekt- dramat. Kto zatwierdził chodnik o szerokości ok. 1 m??????
Trawnik o szerokości ok. 5 m. Tamtędy chodzą ludzie w dwie strony, idą rodzice z wózkiem, jadą rowerzyści. Mają do dyspozycji tylko 1-1,5 m. Dlaczego nikt nie pomyślał ???!!!!! Dlaczego nie można zrobić chodnika o min. 1m szerszy, żeby para z wózkiem mogła mijać się bez kolizyjnie ????
W pobliżu jeżdżą samochody z dużą prędkością. Osobiście to doświadczam. Proszę o zastanowienie się nad zmianą na korzyść pieszych !!!!!!

x
xxx2

Chodnik jest teraz tam zbyt waski i niebezpiecznie sie tam idzie tuz obok samochodow, ktore potrafia pedzic wieczorem nawet 100 i konczyc jazde na sygnalizatorze lub przystanku zaraz za mostem.

g
gosc_nty

moze zdecyduja sie na przebudowe wiadunktu wzdluz boguslawskiej, takby dodac 4 tor, od poludnia od komandorskiej do grabiszynskiej, to wowcza glowny mialby duza wiksza przepustowosc

d
długo_pis

zdaje sie dyrekcja w warszawie czeka jak sie katastrofalnie wrocław zakorkuje na amen

T
Tokarz

Kolejna sfrustrowana baba, co winę za podwyżki cen leków zrzuca na rowerzystów. Takich ludzi jest mnóstwo. Przed wojną, kiedy ludzie umierali przed szpitalami (a tak było) za wszystko obwiniali Żydów.

N
Nikolae

Nikt nie był tam nigdy potrącony przez żadnego rowerzystę. To największe kłamstwo jakie słyszałem w tym roku. Raczej pijany pieszy mógł pobić rowerzystę, bo takich przypadków jest o wiele więcej. Słuchaj koleszko poniżej. Piszesz totalne bzdury. Wiadukt na Grabiszyńskiej jest w dobrym stanie. W o wiele gorszym jest np. wiadukt na Brochowie, więc nie pisz bzdur

A
Asiorek

Fakt faktem wyglad moze nie zbyt pasuje do kamienic otaczajacych ten wiadukt ale Ludzie którzy narzekają na przebudowę powinni sie walcząc w głowę i isc zobaczyć (bo chyba nigdy tu nie byli)jak wyglada chodnik dla pieszych pod tym wiaduktem!ludzie często są potrącony przez upierdliwych rowerzystów którzy nie mogą zejść z rowerów tylko pchają sie na łeb na szyje wypychajac pieszych na ruchliwa ulice! Faktycznie wiadukt powinien byc odrsstaurowany a po wyliczeniu obciążeń przebudowany aby stworzyć bezpieczne chodniki i ścieżki rowerowe ale nie ulega wątpliwości to ze najwyższa pora o zadbanie o bezpieczeństwo mieszkańców!

R
Remixev

Ale to by mniej kosztowało.Remont starego wiaduktu niewiwle by kosztował.Poza tym nie zamykano by ruchu pociągów ani tramwajów i samochodów.
Urzędasy tylko myslą jaką wziąć kasę.

D
DW

który przeżył dwie wojny, nawet komunizm przeżył, PKP chce nam zafundować coś tak kiczowatego, rodem z disko polo i solpolem razem wziętym, że aż mnie zastrzykało w....nie będę mówił gdzie.
Można się temu jakoś przeciwstawić? Jest tyle innych, które już dawno powinny zostać zlikwidowane. I naprawdę, to nie jest przedszkole, prosimy o nie wciskanie nam ciemnoty, że nie da się go przystosować, do większych prędkości.... Już nam zafundowali plastikowe filary pod wiaduktami, teraz za most sie zabierają?
Moja ś.p. babcia zawsze powtarzała, że nie da się parasola w d.pie otworzyć ale to i tak nie do końca bo zawsze d,pa może pęknąć.

a
ali

Na tej linii pierwszy powinien być wybudowany szeroki (tramwaj, dwie jezdnie po dwa pasy oraz obustronne chodniki i ścieżki rowerowe na Stawowej do Ślężnej/Borowskiej. Plany w archiwum leżą, bo tam coś takiego planowano podczas poszerzania Kołłataja i Ślężnej, ale jak zwykle entuzjazmu zabrakło.

J
JJ

Są dwa pasy, będą dwa pasy, nawet nie ruszą asfaltu. Poszerzą jedynie chodnik i dołożą ścieżkę rowerową...

J
JJ

Zrobią tylko chodnik i ścieżkę rowerową.

p
przechodzien

A co na to konserwator zabytkow? a moze jakis konkurs dla architektow?

p
plan

Sam remont obecnych wiaduktów nie zmniejszy korków.
Spójrzcie na plan miasta - zobaczcie którędy biegną tory kolejowe i policzcie ile jest możliwości przedostania się na drugą stronę.
Jasno widać, że aby zwiększyć przepustowość powinny powstać kolejne wiadukty w nowych miejscach.

k
karlowitz

Wiadukt wybudowali Niemcy a nie wrocławskie matoły. Chodziło o to że to dzielnica willowa i nie należy wprowadzać większego ruchu był to tłumik który i tak został pogłębiony i poszerzony zlikwidowano chodniki. Karłowice zrobili blokowiskiem i jak by się dało puścili dziurawą dwujezdniową drogę szybkiego ruchu

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3