Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Zamykają Kromera. Idzie do remontu, a zyskają rowerzyści

Marcin Kaźmierczak
Ścieżka rowerowa przy al. Marcina Kromera będzie miała 600 m długości i połączy już istniejące odcinki wzdłuż ul. Jedności Narodowej i Bolesława Krzywoustego. To drugi przetarg na tę inwestycję. W listopadowym ceny narzucone przez wykonawców były za wysokie
Ścieżka rowerowa przy al. Marcina Kromera będzie miała 600 m długości i połączy już istniejące odcinki wzdłuż ul. Jedności Narodowej i Bolesława Krzywoustego. To drugi przetarg na tę inwestycję. W listopadowym ceny narzucone przez wykonawców były za wysokie Fot. paweł relikowski
Latem rozbudowana zostanie al. Kromera od ul. Miechowity do mostów Warszawskich. Wzdłuż ulicy powstanie droga rowerowa.

Nowa droga rowerowa, o którą rozbudowana zostanie al. Marcina Kromera, powstanie wzdłuż nitki biegnącej w kierunku centrum. Dwukierunkowa asfaltowa droga rowerowa będzie miała 600 metrów długości i 2,5 metra szerokości. Powstanie kosztem części chodników i zieleńców.

Droga będzie przebiegała tuż obok chodnika, a w niektórych miejscach (m.in. przy
ul. Miechowity) będzie oddzielona od chodnika zieleńcem. Na skrzyżowaniach z ulicą Galla Anonima i Boya-
Żeleńskiego powstaną również przejazdy rowerowe.
Jak informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania miasta, rozbudowa alei Kromera zostanie podzielona na dwa etapy, aby w jak najmniejszym stopniu utrudnić ruch drogowy i pieszy w okolicy.

– W pierwszym etapie planowane jest wykonanie prac na al. Kromera od ul. Miechowity do ul. Boya-Żeleńskiego. Robotnicy zajmą jezdnię na szerokości około 0,5-1 metra, co nie powinno wpłynąć na ograniczenia w ruchu – mówi Ewa Mazur. – Wykonawca wyznaczy też tymczasowe utwardzone ciągi piesze. W drugim etapie planowane jest wykonanie prac na odcinku od ul. Boya-Żeleńskiego do ul. Miechowity – dodaje.

Termin składania ofert mija 22 stycznia. Wykonawca będzie miał pięć miesięcy na zakończenie prac od dnia podpisania umowy.
W ramach inwestycji zmianie ulegnie także organizacja ruchu w pobliżu al. Kromera i Jedności Narodowej. Ul.
 Galla Anonima i fragment ul. Długosza zostaną objęte strefą ruchu uspokojonego, z kolei na skrzyżowaniu ul. Rychtalskiej i ul. Ustronie zostanie wyniesione skrzyżowanie. Dodatkowo na ul. Ustronie zostanie zamontowany próg zwalniający.

Tu też powstaną nowe drogi rowerowe

W kwietniu rowerzyści pojadą drogą dla rowerów po
 obu stronach ul. Grabiszyńskiej. Droga powstaje od ul. Żelaznej do pl. Legionów oraz od ul. Szpitalnej do pl. Legionów. Trasa będzie liczyła 1,5 kilometra.

W połowie przyszłego roku rowerzyści będą mogli prze-jechać drogą rowerową wzdłuż całej ul. Grabiszyńskiej. Wszystko dzięki kolejnemu 2,5-kilometrowemu odcinkowi, który powstanie od ul. Stalowej do mostu Oporowskiego.
Cały czas budowana jest także droga rowerowa wzdłuż ul. Powstańców Śląskich. Ścieżka powstaje na odcinku od ul. Kutnowskiej do Krzyckiej. Prace powinny zakończyć się do końca marca. Ich koszt to 1,66 mln zł.

Z kolei do końca maja rowerzyści będą mogli bezpiecznie jeździć wzdłuż ul. Piłsudskiego na odcinku od pl. Legionów do ul. Świdnickiej oraz ulicą Zielińskiego od ul. Piłsudskiego do ul. Swobodnej.

Od czerwca na ul. Piłsudskiego zmieni się także organizacja ruchu samochodowego. Wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h. Przebudowane zostanie także skrzyżowanie na Piłsudskiego – zlikwidowany zostanie pas do skrętu w prawo w ul. Lelewela.

Ponadto ścieżka rowerowa powstanie w ramach przebudowy ul. Osobowickiej od mostu Milenijnego do ul. Lipskiej. Zostanie zbudowana po północnej stronie ulicy. Będzie można nią bezkolizyjnie dojechać do już istniejących ścieżek rowerowych biegnących wzdłuż wałów Odry.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska