Wrocław: Zamieszanie na nowym przystanku wiedeńskim przy Piłsudskiego (ZDJĘCIA)

Przemysław Wronecki
Od soboty wrocławianie mogą korzystać z kolejnego przystanku wiedeńskiego przy ul. Piłsudskiego na wysokości teatru muzycznego Capitol. Jednak pasażerowie MPK narzekają, że trzeba uważać, bo łatwo można przegapić tu tramwaj, na który się czeka.

- W poniedziałek czekałam na dwójkę. Na pierwszym przystanku stał plus, a za nim, na przystanku wiedeńskim, ustawiła się dwójka. Gdy ruszyła skoda, dwójka nie zatrzymała się już przy pierwszym przystanku i po krótkim postoju skręciła w Powstańców Śląskich – mówi Aleksandra Skrzypczak, studentka z Wrocławia.

Od soboty pasażerowie muszą więc czekać na swój tramwaj z uwagą, bo to czy zatrzyma się dwa razy: przy przystanku wiedeńskim i zwykłym zdaje się być jak loteria.

Przypomnijmy, że podwójny przystanek powstał tu dlatego, że urzędnicy chcieli zwiększyć przepustowość skrzyżowania. Tak by podczas jednego cyklu mogły przejechać przez nie dwa tramwaje. Wówczas jednak okazało się, że kierowcy wcale nie chcieli zatrzymywać się przed przystankiem i ustępować pojazdom MPK. Dlatego przy Piłsudskiego często musieli interweniować strażnicy miejscy i dyscyplinować zmotoryzowanych.

Nowe rozwiązanie przysparza też kłopotów kierowcom samochodów. Poprzez podniesienie jezdni na odcinku przystanku do wysokości krawężnika, stworzono z niej peron, co miało uspokoić ruch w tym miejscu. Mimo to wielu kierowców nieświadomych zmian wciąż wjeżdża na przystanek ze sporym impetem, a niektórzy stają na nim nawet, gdy podjeżdżają tam pojazdy MPK i tym samym utrudniają wysiadanie pasażerom.

Wideo

Komentarze 63

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ewa

Na każdym przystanku powinna być goła baba z gołym facetem. Stanął by... od razu kierowca ;)

w
wieszcz

Zamieszania nie powoduje wiedeńskość połowy podwójnego przystanku, lecz połączenie przystanku z wysepką i dojściem regulowanym sygnalizacją świetlną ze zwykłym przystankiem, na którym do tramwaju dochodzi się, gdy ten zatrzyma się na nim.
Konia z rzędem temu, kto potrafi znajdzie rozwiązanie:
1) Gdzie na tym przystanku należy oczekiwać na tramwaj, by bez względu na to gdzie ten się zatrzyma (przy wysepce czy na ulicy) dojść do niego zgodnie z przepisami, jednocześnie żeby w międzyczasie nam nie "uciekł"?
2) Jak zgodnie z przepisami przesiąść się z drugiego tramwaju (stojącego na przystanku wiedeńskim, czyli na ulicy) do pierwszego tramwaju (stojącego przy wysepce, do której prowadzi przejście z sygnalizacją świetlną)? Oczywiście, tramwaj nie może nam "uciec".

w
wieszcz

Nie jest zatrzymaniem jeśli unieruchomienie pojazdu nastąpiło z przyczyn wynikłych z ruchu. Żeby łatwiej to było zrozumieć podam taki o to przykład: Zabronione jest zatrzymanie pojazdu na przejeździe kolejowym oraz w odległości mniejszej niż 10 m od niego, ale kiedy zbliżamy się do niego zaczynają się opuszczać zapory, to musimy się zatrzymać, mimo że jesteśmy już bliżej niż 10 m. Tak samo jest ze znakiem P-17; nie możemy się na tej łamanej linii zatrzymywać jeśli nie wynika to z przepisów lub warunków ruchu.

w
wieszcz

Ale wrocławski ITS nie jest w stanie się tego nauczyć.

a
a

Zdaje się że zgodnie z obecnym prawem każdy nowy obiekt użyteczności publicznej ma posiadać ułatwienia dla inwalidów. Przystanek takim nie jest? Gdzie inwalida ma się bezpiecznie ustawić swym wózkiem by mieć pewność że bezpiecznie wsiądzie do tramwaju na który czeka? Urzędnicy w ramach odbioru powinni poruszać się na wózkach.

w
wieszcz

Widocznie ITS nie jest w stanie się tego nauczyć.

w
wieszcz

Wychodzi na to, że "uczył Marcin Marcina...", czego dowód dałeś w poście z 22.10.13, 01:13:36

w
wieszcz

Ty student, za te Twoje studia magistrat przypadkiem nie płaci? W wykonaniu urzędników wrocławskiego magistratu z tych "normalnych/logicznych/nowoczesnych rozwiazan" wychodzi rondo ze światłami, ale tylko dla wjeżdżających na nie, co w rezultacie musi dać rosyjską ruletkę.

w
wieszcz

Z uporem godnym lepszej sprawy nie chce się też zbudować torów łączących skrzyżowanie Powstańców Śl.-Hallera ze skrzyżowaniem Armii Krajowej-Bardzka (po drodze skrzyżowanie Ślężna-Armii Krajowej-Wiśniowa). Raptem około 3 km torowiska a jakie odciążenie dla centrum miasta. No, ale tam nie ma około tysiąca drzew do wycięcia, budynków do wyburzenia, jak przy budowie torowiska na stadion miejski, więc żaden interes. Za tanio! Tak dla projektanta, jak i dla wykonawcy, i - wreszcie - dla spółki Wrocławskie Inwestycje, którzy żyją z procentów od wartości inwestycji.

w
wieszcz

Problem z funkcjonowaniem tego podwójnego przystanku wynika z połączenia jeża z wężem co w rezultacie dało drut kolczasty. Już kiedyś udowadniałem, że nie można połączyć przystanku z wysepką, do którego dodatkowo dojście reguluje sygnalizacja świetlna, z przystankiem, gdzie wchodzimy na jezdnię gdy tramwaj się na nim zatrzyma. W tej chwili, gdzie by nie czekać na na tramwaj, czy to na wysepce, czy na chodniku, jest źle, bo gdzie byśmy nie czekali jesteśmy narażeni na piruety ze szpagatem na jezdni. Skoro urzędnicy uparli się zrobić w tym miejscu przystanek podwójny, to jedynym rozsądnym wyjściem jest likwidacja przystanku z wysepką i zrobienie przystanku wiedeńskiego na całej długości. Oczywiście, najrozsądniej byłoby zrobić podwójny przystanek z wysepką ale "nie da się", bo podwładni pana "nie da się" i jego szefa nie pomyśleli o tym przed przebudowa ul. Piłsudskiego.

w
wieszcz

Oj, student, student, długo jeszcze Wy student będziecie studiować (zanim dadzą Wam prawo jazdy) i jeździli tylko rowerem, bo na ten pojazd - niestety - żadnych egzaminów zdawać nie trzeba. Niech zatem student przyjmie do wiadomości (wężykiem Jasiu, wężykiem), że unieruchomienie pojazdu wynikające z przyczyn wynikłych z ruchu nie jest zatrzymaniem. Uczta się student.

l
loka

Taki przystanek to kicz szczególnie w tym miejscu. Lepiej się tam nie wybierać samochodem bo można stać bez końca, najpierw przed przystankiem wiedeńskim do którego ciągle podjeżdżają tramwaje, apotem przed światłami.

f
fiona

no dokładnie, mnie chodzi o to, że ten cały system z przystankami jest upierdliwy zarówno dla kierowców jak i pasażerów. Ja też uważam, że światła powinny być przed przystankiem i wtedy rozwiązałoby to większość problemów. Zbliża się tramwaj i system już powinien automatycznie dawać kierowcom czerwone światło ustawione przed przystankiem a nie na skrzyżowaniu. To nie jest jakaś kosmiczna technologia. A nie byłoby żadnych nieporozumień, wygoda również dla motorniczego bo zawsze ma czystą jezdnię i może spokojnie wypuszczać pasażerów. I nie trzeba wtedy budować jakiś podwyższeń jezdni. Tak jest np. na Pwostańców Śląskich przy skrzyżowaniu z Hallera. Auta zatrzymują się na czerwonym przed zatoczką autobusową. Wtedy autobusy mogą spokojnie wyjechać z niej i ustawić się na światłach na odpowiednim pasie, przed całą kawalkadą samochodów.

Ż
Żydówka z Psiaka

a nie zaśmiecasz forum swoim trolowaniem

U
Uuuoooojjeeeeeezzuuu!!!!

Student??? To ortografii w podstawówce na "bie(Ż)ąco" nie uczyli?

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3