Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Zajezdnia przy Wróblewskiego bez Tramwajów. Tabor przeniosą do innych zajezdni (ZDJĘCIA)

Weronika Skupin
Zajezdnia przy ul. Słowiańskiej, przebudowa
Zajezdnia przy ul. Słowiańskiej, przebudowa Paweł Relikowski
MPK we Wrocławiu sprzedało zajezdnię tramwajową Dąbie przy ul. Wróblewskiego miastu. Stanie się ona obiektem kulturalnym, np. centrum wystawienniczym. Na razie wciąż stacjonują tu tramwaje i będzie tak do końca 2014 roku, bo nie ma jeszcze miejsca, do którego tabor z ul. Wróblewskiego mógłby się przenieść. Docelowo składy z likwidowanej zajezdni mają trafić do zajezdni Ołbin przy ul. Słowiańskiej (gdzie już dobudowywane są tory), Borek przy ul. Powstańców Śląskich i Gaj przy ul. Kamiennej - tam prace ruszą niebawem.

Zajezdnia Dąbie przy Wróblewskiego obsługuje dziś linie nr 1, 2, 4, 9, 10, 17 i 23 - pojazdy wyjeżdżające na te linie zostaną rozdysponowane po trzech pozostałych zajezdniach: 9 składów trafi do zajezdni Gaj, 24 do zajezdni Ołbin, a 12 na Powstańców Śląskich do zajezdni Borek. Stanie się tak do końca 2014 roku. Wtedy też w związku z przeprowadzką nastąpią zmiany w rozkładach jazdy tramwajów.

W zajezdni przy ul. Słowiańskiej od sierpnia trwa przebudowa, która prowadzona będzie do końca roku. Robotnicy kładą tam tzw. tory odstawcze, na których będą stacjonowały składy z zajezdni przy Wróblewskiego.

– Niebawem ruszy też przebudowa zajezdni Borek przy ul. Powstańców Śląskich, potrwa ona do wiosny. Drobne prace zostaną także wykonane w zajezdni Gaj, ale nie wymaga ona dużej przebudowy – informuje Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.

Czytaj też: Nie ma pieniędzy na nową zajezdnię przy Granicznej. Rozbudują tę przy Obornickiej

Co będzie w zlikwidowanej zajezdni przy ul. Wróblewskiego? Tego do końca nie wiadomo. Wiceprezydent miasta Wojciech Adamski mówił oficjalnie, że może to być centrum studenckie, centrum wystawiennicze czy też inny obiekt rozrywkowo-kulturalny. Przypomnijmy, że był i pomysł zagospodarowania zajezdni na... supermarket. Z tych planów jednak zrezygnowano. Decyzja o tym, co konkretnie ma powstać w zajezdni ma zostać podjęta najpóźniej w przyszłym roku.

– Jest jeden warunek. Budowla musi zachować swój zabytkowy charakter – mówi Agnieszka Korzeniowska. Tenże charakter spowodował, że zajezdnia stała się niefunkcjonalna dla MPK – nie spełnia on już norm technicznych, a jej dostosowanie do nich wymagałoby bardzo kosztownego remontu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska