Zajezdnia Dąbie przy Wróblewskiego obsługuje dziś linie nr 1, 2, 4, 9, 10, 17 i 23 - pojazdy wyjeżdżające na te linie zostaną rozdysponowane po trzech pozostałych zajezdniach: 9 składów trafi do zajezdni Gaj, 24 do zajezdni Ołbin, a 12 na Powstańców Śląskich do zajezdni Borek. Stanie się tak do końca 2014 roku. Wtedy też w związku z przeprowadzką nastąpią zmiany w rozkładach jazdy tramwajów.
W zajezdni przy ul. Słowiańskiej od sierpnia trwa przebudowa, która prowadzona będzie do końca roku. Robotnicy kładą tam tzw. tory odstawcze, na których będą stacjonowały składy z zajezdni przy Wróblewskiego.
– Niebawem ruszy też przebudowa zajezdni Borek przy ul. Powstańców Śląskich, potrwa ona do wiosny. Drobne prace zostaną także wykonane w zajezdni Gaj, ale nie wymaga ona dużej przebudowy – informuje Agnieszka Korzeniowska, rzeczniczka Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Czytaj też: Nie ma pieniędzy na nową zajezdnię przy Granicznej. Rozbudują tę przy Obornickiej
Co będzie w zlikwidowanej zajezdni przy ul. Wróblewskiego? Tego do końca nie wiadomo. Wiceprezydent miasta Wojciech Adamski mówił oficjalnie, że może to być centrum studenckie, centrum wystawiennicze czy też inny obiekt rozrywkowo-kulturalny. Przypomnijmy, że był i pomysł zagospodarowania zajezdni na... supermarket. Z tych planów jednak zrezygnowano. Decyzja o tym, co konkretnie ma powstać w zajezdni ma zostać podjęta najpóźniej w przyszłym roku.
– Jest jeden warunek. Budowla musi zachować swój zabytkowy charakter – mówi Agnieszka Korzeniowska. Tenże charakter spowodował, że zajezdnia stała się niefunkcjonalna dla MPK – nie spełnia on już norm technicznych, a jej dostosowanie do nich wymagałoby bardzo kosztownego remontu.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?