Wrocław: Zabytkowy wagon tramwaju prawie gotowy. Zobacz, jak wygląda [FOTO, TRASA]

MAT
fot. materiały prasowe
We wrocławskiej firmie Protram dobiega końca remont zabytkowego tramwaju Konstal 4N. - Do końca tygodnia będzie gotowy - zapowiada Sebastian Tomalski, który szefuje pracom remontowym.

Tramwaj pochodzi z lat 50 ubiegłego wieku. W Polsce, w dobrym stanie, jest zaledwie kilka takich wagonów. Skład należy do Towarzystwa Miłośników Wrocławia. Protram naprawia go za własne pieniądze. - W ten sposób chcemy pokazać, co potrafimy - mówi Sebastian Tomalski z Protramu. - Wyremontowany Konstal będzie naszą wizytówką.

Tramwaj ma jeździć po liniach zabytkowych. Możliwe, że na trasie od Hali Ludowej do Opery. Konstal na wrocławskie szyny wyjedzie najpewniej na wiosnę przyszłego roku.

W remoncie, po godzinach, pracowało 10 osób. Ekipa musiała m.in. wymienić podłogę, czy ściany. Remont rwał kilka miesięcy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

k
kolor
Tylko czemu czerwony a nie niebieski?
d
długo_pis
choc staruszek ma kabine z przodu i z tyłu i spełnia magistrackie wymagania przetargowe...
s
są te
drewniane ławki, których oparcia można było dodatkowo przestawiać wedle życzenia - na dłuższej trasie nawet czterech do brydża znalazło sobie zajęcie.
ż
że porządna firma,
jeżeli się nie wkomponowała w wizję naszego Wizjonera? Sen Wizjonera obejmuje wyłącznie skodziaki, a Protram niech sobie radzi sam.
M
Marian
w latach siedemdziesiątych. W Krakowie. Motorniczy miał dwie korby do przyspieszania i hamowania. Drzwi pasażerowie na przystanku otwierali sobie sami. I ten gong przed odjazdem... Ech...
p
pasjonat
Oddam Skodę za dwa Konstale 4N. Kto mi pomoże?
T
Tomek
gratulacje dla pracowników i firmy!!! Widać, że Protram z Wrocławia to porządna firma. I co najważniejsze, dbają o to by Wrocław zasługiwał na miano stolicy kultury, bo czyż właśnie nie takie działania powodują to, że miasto ma na swoim terenie tego typu obiekty, dzięki pasji i zamiłowaniu ludzi, którzy przez całe życie zjedli na tym swoje zęby. Jeszcze raz gratuluję i trzymam kciuki za naszą Wrocławską firmę, by w końcu w magistracie się obudzili i zaczęli zamawiać tramwaje w naszej rodzimej firmie, dając zatrudnienie mieszkańcom naszego miasta!
p
p
Łezka się kręci :) Szacuneczek i podziękowania dla pracowników Protramu - dzięki Panowie !!!
M
Mat
Pamiętam jak jeździliśmy takimi tramwajami z kolegami na "gapę" 1-2 przystanki, tak dla hecy. Na przełomie lat 80/90 kursował na lini 9. Jak ruszał to bardzo szarpało, także na zakrętach. Trzeba było się mocno trzymać. Drzwi były nieszczelne, także w zimie hulał mróz, a lampy górne oświetlenia raz co raz przygasały. Ławeczki były drewniane, jak w parku. Podłoga, o ile pamiętam, też. Było ciasno, mało miejsc siedzących i ogólnie nie za wiele. Ale się jechało do przodu. :)
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie