Wrocław: Wysokie krawężniki utrudniają życie

Jerzy Wójcik, Justyna Grabińska
Na niedokończonym przystanku przy ul. Świeradowskiej pasażerów straszą także dziury wypełnione śmieciami
Na niedokończonym przystanku przy ul. Świeradowskiej pasażerów straszą także dziury wypełnione śmieciami Fot. Janusz Wójtowicz
Świeradowska: trzeba skakać do autobusu. Wyjściem jest obniżenie peronu lub krótsze wozy

Na dwóch przystankach przy wyremontowanej kilka tygodni temu ul. Świeradowskiej (kierunek do centrum) zamontowano trzykrotnie wyższe krawężniki na przystankach niż te, które były dotychczas. Wszystko po to, by wsiadające osoby miały peron przystanku i podłogę autobusu na jednym poziomie i nie musiały wysoko zadzierać nogi. Okazało się jednak, że zatoki autobusowe mają taki profil, że kierowcy nie są w stanie dojechać długim autobusem blisko krawężnika, bo zniszczyliby koło albo karoserię autobusu.

- Podwozie autobusu jest niższe niż krawężnik - tłumaczy Krzysztof Wolny, kierowca MPK. - To dobre rozwiązanie na jezdni, ale nie w zatoce, w którą musi wjechać autobus - dodaje. Podobnego zdania jest Ewa Franka, mieszkanka osiedla Gaj, która codziennie wsiada tu z dzieckiem do autobusu.

- Nieraz zdarzało się, że musiałam czekać na następny autobus, bo kierowca stanął tak daleko od krawężnika, że nie dało się wsiąść z wózkiem - opowiada.

Marek Szempliński, rzecznik spółki Wrocławskie Inwestycje, która nadzoruje remont, wyjaśnia, że przystanki zostały zbudowane zgodnie z projektem. Był on wcześniej uzgadniany z MPK, które nie miało żadnych zastrzeżeń.

- Nikt do tej pory nie zgłaszał mi tego problemu - twierdzi Patryk Wild z zarządu MPK. Obiecuje, że zbada sprawę.

Rozwiązaniem problemu może być wymiana autobusów na krótsze na liniach 136, 146 i K albo obniżenie peronu.

Podyskutuj na forum:
Czy Twoim zdaniem wysokie perony przystanków autobusowych się sprawdzają?

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 14

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stanisław Hasiuk

Takie krawężniki w Polsce produkuje firma BUTRANS i są one dużo tańsze niż te z Niemiec. Szczegóły na www.butrans.pl

j
janusz

takie rozwiązania już działają w Szczecinie na bramie portowej jest peron tramwajowo autobusowy i autobus podjeżdza doskonale jeżeli siedzi kumaty kierowca lub kobieta , między peronem a autobusem jest ok 1 cm luzu poprostu super.

g
gumisz@epf.pl

Perony przystankowe są bardzo dobre ale ten peron to jest tramwajowy a nie autobusowy , autobusowy peron jest tak wyprofilowany że autobus podjeżdza praktycznie na 1 cm od peronu a tutaj widać jaki problem jest z wózkiem takie perony widziałem w niemczech i w Słupsku na ulicy Arciszrewskiego i Mierosławskiego i został ten model opisany w Dwumiesięczniku Biuletyn komunikacji miejskiej grudzień 2010 r artykuł Miuasto bez barier zaprezentowano tam system kasseler Sonderbord . Serdecznie polecam Szymon .

r
ref

Pragnę przypomnieć, że autobusy mogą opuścić podłogę do poziomu krawężnika peronu. Po co więc dostosowywać peron do autobusu, skoro to autobus może dostosować się od peronu?

k
kamilprzem

Proponuję sprawdzić ile ludzi jeździ 145, 146 i 149 w przegubowcach. Do samego Grunwaldu nawet w sobotę, czy niedzielę jest pełny autobus.

n
neron13

Ha, znam Wrocław i wiem, że niższe krawężniki generalnie są przyjaźniejsze. Wszystkim. Ale co to znaczy "wysoki" krawężnik. Nie zna życia kto nie odwiedził chociaż raz Wołowa i nie widział krawężników na placyku przy stacji PKP. Co najmniej półmetrowe. Nie są nawet wkopane w ziemię tylko położone na wysokości jezdni i wystające nad nią prawie po wysokość okien samochodów.

J
Jagna

Proponuję urzędnikom, którzy mają problem z podjęciem decyzji, wizytę na Gaju i próbę zajęcia miejsca w długim (przegubowym) 146 czy 136 lub krótkim K... Już w tej chwili mieszkańcy Świeradowskiej ledwo się w autobusach mieszczą (a jest to dopiero pętla!), o pasażerach z Jabłecznej nie wspominając. Zmiana autobusów na krótsze i oddanie w najbliższym czasie nowego osiedla na Gaju na pewno przychylnie usposobią mieszkańców do władz miasta i MPK... Swoją drogą włodarze miasta dbają o zdrowie mieszkanców - mając do wyboru jazdę "na śledzika" w zatłoczonym autobusie i stanie godzinami w korkach, część mieszkańców wybiera pieszą drogę do celu... przynajmniej wiadomo, kiedy się do niego dotrze..

b
benek

Każdy remont skrzyżowania jaki w ostatnich latach widzę wiąże się z przestawianiem krawężników np do dorobienie dodatkowego pasa.
Wszędzie tam krawężniki są montowane wysoko tak jak były a nawet wyżej.
Mam sporo zdjęć , cześć krawężników pomierzyłem.
Idioci nawet na przejazdach dla rowerów nie potrafią zrezygnować z krawężników a tam gdzie się starają obniżyć zostawiają około 3,5 cm.
Prowadzać wózek dziecinny mam problem z szybkim ucieknięciem sprzed aut.
Jedzie taki buc i nie wie ze muszę trafić wózkiem miedzy dwa bucoodporne słupki. I jak już mam zejść z jezdni okazuje się że muszę podnosząc wózek na wysoki krawężnik wcisnąć się powoli miedzy pieszych a słupki. Czaszy rynsztoków i srajdorożek mamy dawno za sobą .Dziś robienie krawężników 12-16 cm
To trwa a kierowca myśli, że ja ten metr pokonam w sekundę i gna.

g
gajowy

Idiota projektuje i idioci wykonują! Ale nasz STERNIK i przyboczny p.Wild problemem zajmą się i dołożą kilka milionów na przebudowę. A niestać Wrocławia na poprawki?

z
zdroju!

Dupkiewiczom już dziękujemy

ż
życzliwy

Bezczelność drogowców tworzących absurdalne rozwiązania utrudniające na każdym kroku życie pasażerom - jak brak peronów na Rondzie Regana, uciążliwa tramwajowa linia wahadłowa do Leśnicy nie ma granic. Ale co urzędasów z prezydentem na czele, którzy swoją d... nie wożą niczym innym jak darmowym służbowym autem obchdzą jacyś tam pasażerowie?

9507

Pewnie! Wysłać autobusy solo na 136 i 146! No wtedy to byłby już szczyt wszytskiego! Teraz się ludzie już do przegubowców nie mieszczą. Po pierwsze - obniżyć peron o te kilka centymetrów, bo to bardzo dobre roziwązanie (wysokie perony), po drugie - 136, 146 i 145 poza szczytem co 15 minut, w szczycie co 10, wtedy powinno być dobrze i nikt nie będzie marudził.

p
perron

tylko dla urzędników! Dostosowali miasto do siebie. O Mieszkańcach nikt nie myśli poważnie. np.Rondo Regana...i setki innych przykładów, o które codziennie się potykacie...korki, urbankarty, krawężniki, parkingi..itd...miłej soboty.

s
sabrina

Jeszcze gorzej jest z tramwajami osoby starsze i niepełnosprawne bez wysepek nie mogą z nich korzystać albo muszą z czyjąś pomocą ponieważ wejścia do tramwai są tak wysokie .

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3