Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Wydzielą kolejne torowiska. Zyskają pasażerowie MPK, stracą kierowcy (LISTA ULIC)

Przemysław Wronecki
Wrocław, wydzielone torowisko i buspas - zdjęcie ilustracyjne
Wrocław, wydzielone torowisko i buspas - zdjęcie ilustracyjne Fot. Tomasz HołOd / Polskapresse
Urzędnicy w tym roku planują kolejne wydzielenia torowisk w mieście. Powinni zyskać pasażerowie MPK, bo tramwaje przyspieszą, unikając stania w korkach. Niestety - jak to zwykle bywa - odbędą się one kosztem kierowców. Stracą oni po jednym pasie m.in. na Kołłątaja, czy Nowowiejskiej. Zdaniem zmotoryzowanych spowoduje to większe korki na tych ulicach.

Wydział inżynierii wrocławskiego magistratu chce w tym roku wydzielić kolejne torowiska tramwajowe. To miejsca, gdzie wozy MPK są blokowane przez stojące w korku samochody. Na razie pewne są cztery lokalizacje. Jednak nie jest wykluczone, że będą kolejne.

Na razie urzędnikom chodzi o ulice: Reymonta (od mostu Osobowickiego do bs. Tomasza strona wschodnia), Nowowiejską ( od Jedności Narodowej do Wygodnej), Sądową ( od ul. Krupniczej do pl. Legionów), Kołłątaja (od Piłsudskiego do Kościuszki).

Niestety, oznacza to, że na tych ulicach kierowcy stracą po jednym pasie ruchu. Kierowcy przekonują, że te zmiany nieznacznie tylko przyspieszą tramwaje, a oni muszą stać w sporych korkach.

– Od kiedy na Reymonta wydzielono torowisko w kierunku Pomorskiej, nawet poza godzinami zdarza się stać w korku. A przed wydzieleniem torowiska nie było tu takiego problemu – przekonuje Marcin Czajkowski, kierowca czerwonego seata. Dodaje, że zamiast zabierać zmotoryzowanym kolejne przestrzenie urzędnicy mogli by zadbać o istniejące już tram pasy.
– Świetnym przykładem jest ulica Pułaskiego, gdzie kiedyś wydzielono torowisko. Dziś część pasów się wytarła i nie wiadomo, czy są dwa czy jeden pas – mówi Czajkowski.

Motorniczowie MPK przekonują, że takie rozwiązanie daje efekty. Przyznają, że po wydzieleniu torowiska, w godzinach szczytu, dotychczasową trasę udaje się im pokonać szybciej. Zdarzają się jednak kierowcy, którzy, by ominąć korek, jadą torowiskiem.

Widać to bardzo często na Podwalu od pl. Jana Pawła II do pl. Orląt Lwowskich. Zdaniem pracowników MPK można to szybko ukrócić. Poza wymalowanymi liniami i znakami wystarczy ustawić plastikowe separatory, które znacznie utrudniłyby takie zachowanie.

Niestety zdaniem urzędników, to krok w złym kierunku. – Buspasy i wydzielone torowiska służą również do przemieszczania się służb ratowniczych. Oddzielenie ich separatorami od jezdni mogłoby spowodować utrudnienia dla służb – przekonuje Katarzyna Kasprzak z WIM.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska