Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Wielki remont wiaduktów i utrudnienia dla kierowców

Bartosz Józefiak
Bartosz Józefiak
Utrudnienia na Legnickiej i Starogroblowej, zmiany w ruchu pociągów przy przejeździe nad Grabiszyńską - te utrudnienia czekają wrocławian w związku z remontem trasy kolejowej Wrocław - Poznań.

Trwa przebudowa linii kolejowej Wrocław - Poznań. Dzięki modernizacji 58 km torów znacznie poprawi się komfort na przystankach i stacjach kolejowych, a skróci się czas przejazdu ze stolicy Dolnego Śląska do Poznania. Ale zanim to nastąpi, pasażerowie, a także wrocławscy kierowcy muszą swoje przecierpieć. Przede wszystkim dlatego, że do remontu idą ważne wiadukty kolejowe.

Najwcześniej, bo nawet w ciągu miesiąca prace na wiadukcie nad ul. Starogroblową utrudniony będzie ruch samochodów. Droga na czas robót stanie się jednokierunkowa, drugi pas ruchu zostanie puszczony przez ul. Starograniczną. Dokładny termin rozpoczęcia robót zostanie jeszcze podany przez wykonawcę. To wyjątkowo ważny odcinek dla wrocławian, bo remont dotknie nie tylko wiaduktu - poszerzona zostanie również jezdnia na ul. Starogroblowej i Popowickiej.

Na grudzień zaplanowano rozpoczęcie prac nad odnowieniem wiaduktu nad ul. Legnicką. Nie będzie to gruntowna przebudowa, jedynie odmalowanie i odrestaurowanie mostu. Kierowcy jeżdżący ul. Legnicką na ok. dwa tygodnie stracą wtedy po jednym pasie ruchu w każdą stronę.

Remont wiaduktu nad Grabiszyńską ma rozpocząć się na początku przyszłego roku. Przy montażu przęseł może dojść do utrudnień w ruchu i zwężenia ulicy. Bardziej modernizację tego fragmentu odczują pasażerowie, bo z trzech torów w tym miejscu zostanie jeden. Dlatego też ruch pociągów zostanie częściowo przesunięty na stacje: Wrocław Gądów lub Nadodrze.

Łatwiej za to będzie dotrzeć do największego cmentarza w stolicy Dolnego Śląska. W ramach modernizacji torów we Wrocławiu zaczynają się prace przy budowie nowego przystanku kolejowego - Osobowice cmentarz. Skorzystamy z niego najpóźniej w listopadzie 2015 roku.

Roboty opóźniają się się m.in. przez przeciągające się ustalenia między kolejarzami a władzami Wrocławia w kwestii zastępczej komunikacji, a także konieczność zmiany głównego wykonawcy (poprzedni - spółka PNI - ogłosiła upadłość we wrześniu zeszłego rok). Ruch pociągów na czas remontu nie został wyłączony, co także utrudnia prace.

Koniec prac zaplanowano na czerwiec 2014 roku, ale prawie na pewno opóźni się on co najmniej o 3 miesiące.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska