Ostatni kurs do zajezdni Dąbie wykonał tramwaj linii nr 10, który wyruszył po północy z pętli Biskupin. Zabrał ze sobą wszystkich, którzy z sentymentem wspominają to historyczne miejsce. Goście oglądali zajezdnię, tramwaje, na koniec zrobiono pamiątkowe zdjęcie.
Na miejscu można było oglądać zabytkowe tramwaje i teren całe zajezdni. Wśród pracowników MPK znaleźli się też tacy, którzy w tym miejscu pracowali jeszcze w latach 50 – tych.
Zajezdnia z ponad 100-letnią tradycją odchodzi w niepamięć. Do niedawna wyjeżdżały stąd tramwaje linii nr 1, 2, 4, 9, 10, 17 i 23. Miejskie Przedsiębiorstwo komunikacyjne sprzedało jednak zabytkowy budynek miastu. Teraz tabor z Wróblewskiego zostanie przeniesiony do innych zajezdni.
Oficjalnie zajezdnia zakończyła swoją działalność, ale przeprowadzka potrwa jeszcze do końca roku. MPK musi jeszcze wynieść stamtąd cały swój sprzęt. Co dalej? W magistracie tworzą się pomysły na to, jak wykorzystać historyczny budynek. Wersji było wiele, w jednej z nich na terenie zajezdni miał pojawić się supermarket, którego na Wielkiej Wyspie brakuje. Mieszkańcy prześcigali się w pomysłach na zajęcie tego terenu: od sali koncertowej, przez kawiarnię, muzeum, puby po targowisko i centrum handlowe.
Władze Wrocławia planują, by powstało tam centrum studenckie, centrum wystawiennicze czy też inny obiekt rozrywkowo-kulturalny. Ale ostateczne decyzje na ten temat nie zapadły.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?