Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: W centrum rowerzyści będą mieli łatwiej kosztem kierowców (PLANY)

Przemysław Wronecki
Skrzyżowanie Św. Mikołaja, Nowego Światu, Kazimierza Wielkiego
Skrzyżowanie Św. Mikołaja, Nowego Światu, Kazimierza Wielkiego ZDIUM
Rowerzyści we Wrocławiu będą mieli łatwiejsze życie. Właśnie ogłoszono przetarg na poprawę dostępności centrum Wrocławia dla cyklistów. Organizacja ruchu zmieni się na pięciu ważnych skrzyżowaniach w mieście. Powstaną nowe kontrapasy rowerowe, ścieżka i śluzy rowerowe. Stracą na tym przede wszystkim zmotoryzowani.

Urzędnicy chcą ułatwić jazdę po centrum Wrocławia cyklistom. Chcą zmienić organizację ruchu na pięciu skrzyżowaniach:

- ul. Oławskiej, ks. Piotra Skargi, Św. Katarzyny, Kazimierza Wielkiego,
- ul. Św. Antoniego, Kazimierza Wielkiego,
- ul. Św. Mikołaja, Nowego Światu, Kazimierza Wielkiego
- ul. Bł. Czesława, Wita Stwosza, Św. Katarzyny, pl. Dominikański
- ul. Kościuszki, Kołłątaja

W tych miejscach powstaną śluzy i kontrapasy rowerowe. Niestety kierowcy stracą miejsca parkingowe, a w niektórych przypadkach z dwóch pasów zostanie tylko jeden. Przypomnijmy, że już w ubiegłym roku pojawiły się cztery bramy rowerowe do centrum miasta między innymi na skrzyżowaniu Kazimierza Wielkiego i Ruskiej oraz Widoku i Kazimierza Wielkiego.

Koszt i wykonawcę nowych zmian powinniśmy poznać do końca lutego. A prace potrwają do końca czerwca.

Zobacz w szczegółach co się zmieni na skrzyżowaniach:

Skrzyżowanie ul. Oławskiej, ks. Piotra Skargi, Św. Katarzyny, Kazimierza Wielkiego
Nareszcie pojawi się przedłużenie ścieżki rowerowej, która przebiega pomiędzy Galerią Dominikańska, a fosą. Pas dla rowerów zostanie wytyczony na Oławskiej w kierunku Rynku między pasem do jazdy na wprost, a prawoskrętem. Na samym skrzyżowaniu pojawią się śluzy rowerowe do lewoskrętu i jazdy na wprost. Zaplanowano je za pasami dla pieszych. Dla rowerzystów przewidziano osobne sygnalizatory. Za skrzyżowaniem zaplanowano ścieżkę rowerową, która będzie przebiegać przy prawej krawędzi jezdni. Jej koniec przewidziano za zjazdem w ul. Ofiar Oświęcimskich. Z tego powodu zmotoryzowani, którzy mieli dotychczas do dyspozycji dwa pasy, zostaną teraz z jednym pasem.

Skrzyżowanie św. Antoniego, Kazimierza Wielkiego
Dopiero teraz cykliści w pełni wykorzystają bramę do centrum, jaka powstała po przebudowaniu skweru, między św. Antoniego a Kazimierza Wielkiego. Na wysokości obecnego przejścia dla pieszych powstanie przejazd rowerowy. Zebra zostanie przesunięta o kilka metrów w kierunku pl. Dominikańskiego. W obu kierunkach namalowane zostaną śluzy dla cyklistów.

Skrzyżowanie Św. Mikołaja, Nowego Światu i Kazimierza Wielkiego
Od krzyżówki Św. Mikołaja z Rzeźniczą powstanie kontrapas rowerowy. Po jego namalowaniu zrobi się tu bardzo ciasno. Bo urzędnicy chcą, by po obu stronach jezdni były miejsca parkingowe i pas w kierunku Odrzańskiej. Dla cyklistów zostanie wyznaczony przejazd przez skrzyżowanie z Kazimierza Wielkiego. Co ciekawe, od przynajmniej roku jest tam już zainstalowany sygnalizator dla cyklistów. Za krzyżówką rowerzyści pojadą, po części dotychczasowego chodnika. Tu zostanie dla rowerzystów wytyczona nowa ścieżka, tym razem kosztem pieszych.

Skrzyżowanie ul. Bł. Czesława, Wita Stwosza, Św. Katarzyny i pl. Dominikański
Od Bernardyskiej przez plac Dominikański ma powstać kontrapas. Dzięki niemu rowerzyści będą mogli przejechać od mostu Pokoju, czy mostu Grunwaldzkiego przez park Słowackiego do Wita Stwosza. Zamiast trzech pasów kierowcom do dyspozycji zostaną tylko dwa. Co ciekawe na skrzyżowaniu Bł. Czesława, Wita Stwosza i Św. Katarzyny pojawi się pierwszy dwukierunkowy przejazd przez krzyżówkę we Wrocławiu. Urzędnicy wykorzystają do tego nieużywany od kilku lat lewoskręt z ul. Św. Katarzyny. Na tym skrzyżowaniu kierowcy wyjeżdżający z Wita Stwosza będą mieli tylko jeden pas do skrętu w prawo, drugi urzędnicy chcą przerobić na ścieżkę do jazdy na wprost.

- W zamian za to damy kierowcom dwa razy dłuższe zielone światło - zapewniają urzędnicy.

Skrzyżowanie Kościuszki i Kołłątaja
Na skrzyżowaniu zlikwidowana zostanie możliwość skrętu w lewo dla pojazdów komunikacji miejskiej jadących od ul. ks. Piotra Skargi. Na skrzyżowaniu Kościuszki i Kołłątaja powstanie przejazd rowerowy, który będzie przedłużeniem kontrapasa. Zacznie się on na wysokości ul. Pułaskiego. Niestety kierowcy mogą zapomnieć o parkowaniu na chodniku przy jezdni wzdłuż Kościuszki od Kołłątaja do Dworcowej. Przejazdy i śluzy rowerowe pojawią się również na skrzyżowaniach z Dąbrowskiego i Dworcową.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska