Wrocław: Uważaj, bo przez ITS można wpaść pod tramwaj na Kazimierza Wielkiego

Przemysław Wronecki
Wrocław, przejście dla pieszych przy Kazimierza Wielkiego. Trzeba tu bardzo uważać
Wrocław, przejście dla pieszych przy Kazimierza Wielkiego. Trzeba tu bardzo uważać Przemysław Wronecki
Piesi skarżą się, że trzeba bardzo uważać na pasach przy Kazimierza Wielkiego na wysokości Biblioteki Uniwersyteckiej. Chwila nieuwagi i można tam wpaść pod tramwaj. Zdarza się, że zielone światło świeci się tylko na dwóch z trzech sygnalizatorów pozwalających przejść przez jezdnie. Czerwone pali się na zebrze przez tory - a tramwaj właśnie jedzie, bo ma zielone dzięki ITS-owi. Przywilej dla tramwajów jest ważniejszy niż "fala" dla pieszych. Uważajmy!

– W ostatnią środę popołudniu, jak co dzień wracałem z pracy tym przejściem. Gdy zapaliło się zielone ruszyłem, jednak kiedy chciałem wejść na torowisko usłyszałem tylko dzwonek tramwaju i od razu się cofnąłem. Po sekundzie po torach przejechał tramwaj. A sygnalizator palił się na czerwono. Zdziwiłem się, bo od jakiegoś czasu było tak, że na zielonym można było przejść na druga stronę bez problemu – opowiada Andrzej Skrętkowicz, który pracuje w centrum. Jak się okazuje takich sytuacji w ciągu ostatnich kilku dni było więcej. Potwierdzają to również motorniczowie.

Urzędnicy wyjaśniają, że "winny" takiej sytuacji może być ITS, racje przyznają również pieszym, że tak nie powinno być.

– Poprawnie na trzech sygnalizatorach powinno się palić zielone światło. By piesi mogli przejść całą zebre. Nasi pracownicy przyjrzą się działaniu świateł na tym skrzyżowaniu – zapewnia Katarzyna Kasprzak, z Wydziału Inżynierii Miejskiej wrocławskiego magistratu.

Dodaje, że kierowcy i piesi dla swojego bezpieczeństwa powinni uważnie patrzeć na sygnalizatory, a nie chodzić lub jeździć na pamięć. Bo od momentu wprowadzenia ITS-u mogą one funkcjonować w różny sposób.

Wideo

Komentarze 83

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

m
misio
Miasto zamówiło Generator Korków, zwany po murzyńsku ITS = I. Teraz. Stoisz.
A
Ala
To samo przy moście Grunwaldzkim. Zwykle przez pasy jezdni i tory równocześnie zapala się zielone światło. Dziś z mostu zjeżdzał 33+ i na samym torowisku było czerwone. Piesi szli z przyzwyczajenia jak zwykle widząc zielone światło na drugiej jezdni. Parę osób bardzo się zdziwiło że tramwaj się nie zatrzymuje. Osoby które zatrzymały się bo zauważyły czerwone światło musiały czekać cały kolejny cykl świetlny żeby przejść na drugą stronę ulicy. A w tym miejscu naprawdę długo się czeka na zielone...
D
Drogowiec
...wygaszony uprzednio cykl lewoskrętu pozostawiając pojazdy na kolizyjnym pasie, dla którego uruchamia zezwolenie. Bez komentarza.
w
wrocławianin
Przejście świdnickie musimy uratować. Nie może być tak by banda nieudaczników niszczyła nasze miasto i jeszcze za nasze pieniądze. Ręce precz od przejścia!!!
W
Wrocławianin
dawać pierwszeństwo tramwajom z priorytetem, ale widocznie nikt w firmie wprowadzającej ITS nie zna się na tyle na projektowaniu skrzyżowań i przejść dla pieszych, żeby wiedzieć, że tam jest za mało miejsca wg. przepisów, żeby pieszy mógł stać przed tramwajem. Na tym przejściu jest około 1,5 "długości" chodnika, pomiędzy jezdnią a torowiskiem na którym tramwaj dodatkowo tnie w kierunku Krupniczej.
Nie ma tam po prostu miejsca dla którego pieszy mógłby się na tych skrawkach ziemi zatrzymywać się pomiędzy samochodami a tramwajem.
Ale cóż miasto oddało projektowanie w ręce niedoświadczonych na tym terenie dyletantów, to w końcu zacznie się to kończyć wypadkami.
k
kadi
Tunel pod rondem Reagana spełnia swoje zadanie -doprowadza prawie cały ruch do pasażu- bo w takim i tylko takim celu został wybudowany, a przejście na Świdnickiej zlikwidują bo nikomu z miasta nie przynosi zysku.
E
EU07
Trzeba wspólnie na wybory chodzić... ale jak to wygląda to wszyscy wiemy wybory do Sejmu to około 50 procent osób uprawnionych do głosowania gorzej i dużo gorzej jest w czasie wyborów samorządowych... prędzej pójdą do sklepu po piwo kilka razy dziennie niż oddać głos na osobę od której będzie wiele zależało w mieście.
m
monika
Ale ci starzy ludzie mają patrzeć na światła, a nie rozgryzać algorytm ITSu. A głuchoniemi to mają dyskutować z sygnalizatorem? Negocjować, żeby się zapaliło zielone?!
E
Epis
To aż strach pomyśleć kto się nachapał na elektryfikacji miasta! Albo na wodociągach czy kanalizacji! Lepiej było tego nie robić ale mieć pewność że nikt na tym nie zarobi, a co!
h
havranek
Nie wiem dlaczego obecna władza uwzięła się na przejścia podziemne. Przejścia podziemne to przechodzenie kiedy się chce i jak szybko się chce. Światła to 7 sekund na 2-minutowy cykl. Jeszcze do niedawna od pl. 1-go Maja do pl. Strzegomskiego nie było ani jednej "zebry". I co? Komu (poza władzą) to przeszkadza? Przez 30 lat nikt na tych przejściach nie zginął bo spieszył się na tramwaj, nikomu tramwaj nie uciekł bo trzeba było czekać na zielone, a ruch samochodowy, tramwajowy i pieszy był płynny. Oczywiście przejścia podziemne trzeba budować z głową. Również z myślą o niepełnosprawnych. A nie tak jak na jaju Reagana. Za głębokie, tylko w jednym kierunku, bez pochylni, a windy często niesprawne.
K
KM
ITS od początku miał dawać pierwszeństwo tramwajom. No nie ma takiej możliwości, żeby jednocześnie dawał pierwszeństwo pieszym na kolizyjnych przejściach. Bezkolizyjne są przejścia podziemne i kładki, które jednak ostatnio są we Wrocławiu passe. Natomiast w innych przypadkach ktoś musi czekać.
S
Sławek
Identyczna sytuacja ma miejsce na skrzyżowaniu ulic Legnickiej z Małopanewską i Rysią.

Przejście od strony supermarketu Kaufland w kierunku osiedla Popowice nastręcza jeszcze jeden kłopot. Zanim wejdziemy na ul. Legnicką, aby zaraz potem zatrzymać się na 50 cm fragmenciku chodnika tuż przed jadącym tramwajem, musimy dobrze się zastanowić czy aby na pewno się tam zmieścimy. Święta coraz bliżej i coraz więcej ludzi odwiedza wspomniany wyżej supermarket. Będzie tam coraz bardziej niebezpiecznie.

Na przejściu obok (tym prowadzącym na przystanek "Małopanewska") sytuacja jest niemal identyczna.
Jedyną różnicą, która sprawia, że wejście pod jadący tramwaj w kierunku stadionu, jest o wiele bardziej prawdopodobne jest chęć zdążenia na wszystkie te, które jadą do centrum. Widzimy nasz tramwaj, mamy zielone, biegniemy i katastrofa murowana, bo z lewej strony masakruje nas jadąca kilkudziesięciotonowa Skoda!
w
wrrr
też mnie denerwuje its, 5minutowe cykle czerwonego zeby wjechac na legnicką, ale popadajmy w paranoje. To że ktoś jest ślepy i wyłazi na czerwonym świetle pod tramwaj tylko dlatego, że dalej na horyzoncie świeci się gdzieś zielone światło to nie wina itsu.
Problem pewnie zostanie zalatwiony tak, ze teraz wszyscy beda mieli czerwone, tylko tramwaj pojedzie.
o
olo
nic dziwnego, że wygrywa banda niekompetentnych cwaniaków z tupetem i potem bezczelnie się chwali, że ma 70% poparcie w mieście. Zatem zamiast biadolić na tą czy inną władzę trzeba chodzić na wybory.
M
Mikstatczyk
I dlatego właśnie konieczne będzie podwojenie tej kwoty. Życie Wrocławian jest bezcenne.
Dodaj ogłoszenie