Wrocław: Tunel pod pl. Dominikańskim będzie zamknięty później. Były problemy

Przemysław Wronecki
Polskapresse
Urzędnicy odroczyli o tydzień wielkie korki na pl. Dominikańskim. Spodziewane są po tym, jak zostanie zamknięty tunel pod placem (kierunek - od Kazimierza Wielkiego do Traugutta). Korzystanie z niego nie będzie możliwe przez trzy miesiące.

- Tunel zamkniemy dopiero w przyszłym tygodniu. Trwają jeszcze badania i testy Inteligentnego Systemu Transportu. Tak duża zmiana organizacji ruchu mogłaby spowodować zafałszowanie wyników. Badania zakończą się do czwartku - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. Dodaje, że najpewniej tunel zostanie zamknięty w nocy z piątku na sobotę, by w weekend kierowcy mogli się przy-zwyczaić do zmian.

Przypomnijmy, że na czas remontu kierowcy pojadą w obu kierunkach drugim tunelem. By udało się to zrobić, drogowcy będą musieli rozmontować płotki oddzielające torowiska tramwajowe oraz ułożyć tymczasową nawierzchnię, którą pojadą samochody.
Jednak takie rozwiązanie budzi obawy motornicych. Część z nich przypomina, że kilka lat temu zrobiono tak podczas remontu nawierzchni Kazimierza Wielkiego. Wtedy też kierowcy musieli przejeżdżać przez torowisko. Niestety, wielu z nich wjeżdżało wprost pod koła wozów MPK.

Urzędnicy przekonują, że tunel wymaga kapitalnego remontu. Jeżeli nie zostanie przeprowadzony, może dojść nawet do jego zawalenia. Przypomnijmy. Tunele pod placem Dominikańskim powstały w 1978 roku. To jedyne tego typu obiekty we Wrocławiu. Od momentu powstania nigdy nie przechodziły gruntownego remontu.

Tym razem ekipa remontowa wymieni stare, zniszczone cegły na panele z tworzywa sztucznego, które są znacznie łatwiejsze w utrzymaniu. Najbardziej zniszczone fragmenty kostrukcji zostaną rozebrane i odbudowane. Po remoncie tunel będzie oświetlony diodami ledowymi.

Wykonawca ma na remont trzy miesiące. Co oznacza, że przejazd przez plac będzie utrudniony we wrześniu i - prawdopodobnie - jeszcze w październiku. Zmotoryzowani będą mieli problem z ominięciem tego miejsca. Jadąc od ul. Legnickiej, można pokusić się o skręt w Nabycińską, a później przez pl. Orląt Lwowskich i Piłsudskiego dojechać do Kościuszki. Ale wciąż na wysokości ul. Lelewela nie ma sygnalizacji świetlnej, a wjechanie w popołudniowym szczycie na pl. Kościuszki oznacza utknięcie w korku.

Jedyna dobra informacja dla kierowców jest taka, że do wee-kendu zniknie też przewężenie, które dziś znajduje się na ul. Oławskiej (kierunek - do ul. Traugutta), w pobliżu terenu, gdzie biurowiec buduje Skanska. Tam robotnicy zajęli jeden pas służący do jazdy na wprost i skrętu w prawo. - Utrudnienia miały zniknąć na początku tego tygodnia. Ale przez oberwanie chmury w zeszłym tygodniu prace się opóźniły - wyjaśnia Ewa Mazur z ZDiUM.

Mimo że od połowy czerwca na skrzyżowaniu Traugutta, Krasińskiego i pl. Powstańców Warszawy funkcjonuje zmieniona organizacja ruchu, to niewielu kierowców o tym pamięta. Jadąc od centrum, kierowcy mogą skręcić z dwóch pasów w lewo, a skrajny służy do jazdy na wprost i również do skrętu w lewo.

W ten sposób urzędnicy chcieli zwiększyć przepustowść skrzyżowania. Bo wielu kierowców jadących zewnętrznym pasem często chciała zjechać na środkowy, blokując inne auta.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rabin

Może pismaki by się nauczyli że nie ma tuneli pod placem Dominikańskim.

K
KK

A co do powodu to jedyne co mi przychodzi do głowy jako powód tych absurdalnych zmian sygnalizacji to rozpoczynający się remont Kochanowskiego. Choć jakoś specjalnie nie widzę związku to po cichu liczę że to zmiany tymczasowe a nie jakieś chore urzędnicze wizje na zawsze. Zwłaszcza że alternatywne drogi dla pl. Grunwaldzkiego i Kochanowskiego czyli Skłodowskiej-Curie i Wyszyńskiego też mają iść do remontu. Trzeba będzie w helikopter zainwestować :/

g
gr

popieram - niech się redaktorzy tym zainteresują, bo to jest jakieś nieporozumienie, żeby normalnie drożne główne ulice miasta blokować tylko dlatego, że jakiś urzędniczyna sobie eksperymenty na ludziach robi

h
hmm

"panele z tworzywa sztucznego" i "diody ledowe" uchronią przed zawaleniem??
Bo 3 m-ce na remont kapitalny całej konstrukcji (przypomnienie: aby uniknąć zawalenia) to BARDZO optymistyczna wersja.

K
Karol

dlaczego dopiero po 35 latach zaczyna się remont tunelu? Bez kitu ten kraj jest 100lat na murzynami.

K
KK

Coś mi się wydaje że urzędasy szykują nam niezłą masakrę.
Tak samo pokombinowali na kilku światłach za Placem Grunwaldzkim w kierunku Kredki i Ołówka. Całkowicie rozwalili synchronizację i zieloną falę na głównym ciągu ulicy. Maksymalnie wydłużyli cykl czerwonego światła na skrzyżowaniu pl. Grunwaldzki-Norwida (mimo że nic boku nie wyjeżdża bo to mało ruchliwe skrzyżowanie, żeby było śmieszniej to auta mają tam teraz czerwone nawet jak tramwaj na wprost ma zielone) i potem na skrzyżowaniu Kochanowskiego-Różyckiego (tam też nie było nigdy większych korków). Ostatnio odcinek plac Grunwaldzki-Most Szczytnicki pokonywałem prawie 15minut. Przed zmianami max. minutę. Może mi ktoś wyjaśnić o co tu chodzi? Przed zmianami jak się już przejechało plac Grunwaldzki to przynajmniej do Różyckiego była zielona fala i nic z boków się nie korkowało. Czasem tylko pieszego jakiegoś trzeba było puścić. Teraz boki się dalej nie korkują ale za to stoi główna droga od placu do ul. Różyckiego :/ Ktoś w magistracie ma bardzo nierówno pod kopułką:/
A może GW by się dowiedziała jakie jest uzasadnienie tych absurdalnych zmian w sygnalizacji?

g
gr

Od kilku dni rano są spore korki - mniej więcej od tunelu do skrzyżowania widok/kazimierza. Rozładowuje się natychmiast za tym skrzyżowaniem, mimo że strumień samochodów się tam w żaden sposób nie zmniejsza. Najwyraźniej coś pokombinowali ze światłami, bo samochodów w lipcu raczej powinno ubyć niż przybyć - może to właśnie ten piekielny ITS?

m
m.b.

ITS -I Tak Stoisz

a
ali

przepraszam babol 'skrót'

G
Gość

jak się bedzie dobrze "stroiło", to jeszcze dla dzieci tej pensji wystarczy. Żeby mozna było godnie żyć

a
ali

skrut its i tak stoisz

k
k3rnell

System stroi się - kolejny rok :)

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3