Wrocław: Trzecie podejście do kontrapasów dla rowerów

Marek ZoelnerZaktualizowano 
To już trzecie podejście do wyboru firmy, która w centrum Wrocławia wytyczy cztery kontrapasy dla rowerzystów. Specjalne pasy, po których cykliści mogą jeździć w pod prąd w stosunku do aut, mają powstać na ulicach: Rybackiej (od Legnickiej do mostu Dmowskiego), Grunwaldzkiej (od Piastowskiej do Reja), Komuny Paryskiej oraz Jedności Narodowej.

Niestety, na razie było pod górkę. Dwa poprzednie przetargi w tej sprawie unieważniono, bo wykonawcy zażądali zbyt wysokiej ceny. Tym razem w przetargu Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta oferty złożyły dwie firmy. Rotomat zaproponował niemal 435 tys. zł, natomiast Elektrotim prawie 514 tys. zł.

Przypomnijmy, że w poprzednim przetargu Eletrotim zażądał ok. 440 tys. zł i ta cena okazała się zbyt wysoka. - Na te inwestycje przeznaczono 330 tys. zł. Zastanawiamy się, czy nie podwyższyć tej sumy - mówi Daniel Chojnacki, oficer rowerowy Wrocławia. Trwają dyskusje, czy można przełożyć np. część pieniędzy, za które miały zostać sfinansowane nowe stojaki dla jednośladów czy regulacja krawężników. - W ciągu dwóch dni powinniśmy wiedzieć, czy przetarg znów zostanie unieważniony, czy też wreszcie poznamy wykonawcę. - dodaje Chojnacki.

Kontrapasy są już na kilkunastu ulicach w mieście, m.in. w ścisłym centrum na: Świdnickiej, Wita Stwosza, Ofiar Oświęcimskich, Zapolskiej, św. Mikołaja, Kiełbaśniczej, Ruskiej czy Odrzańskiej. - To i tak tylko kropla w morzu potrzeb - komentuje Radek Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej. - Kontrapasy są jedną z tańszych inwestycji. Poza tym są przecież gotowe projekty ścieżek. Niestety, nie ma na nie pieniędzy - narzeka Lesisz.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 11

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
gonzo

Jak do tej pory, to kontrpasy, które widziałem we Wrocławiu składały się z... linii namalowanej białą farbą i... namalowanego na jezdni roweru.

c
cynik

Ja zrobię to w tydzień i za 200 tysięcy. Koszt - miarka, 3 pędzle, karton z wyciętym piktogramem roweru, wózek do malowania linii (niecały 1000 PLN), farba (cena ok. 1 PLN za metr linii o szerokości 6 cm). W sumie koszty 2-3 tysiące PLN + robocizna (2 studentów dostanie po 5000 PLN). Wyjdę jakieś 285 tyś PLN na czysto.

d
dertyu

a kierowcy mają rowerzystów w d.... i na nich parkują.

i
id

masz wszystkie dokumenty. Przeczytaj, to zrozumiesz dlaczego jest to budowa a nie malowanie.

q
qwe

Jak jest kostka, to w ramach robót robi się wylewkę asfaltową. Trzeba także przebudować krawężniki. Gdzieniegdzie dodać sygnalizator. Czasem na czas robót zorganizować objazdy. A bywa i tak, że miejsca na kontrpas nie ma i trzeba poszerzać drogę.
Malowanie białą farbą prostęj linii to może być na końcu.
Nie bez powodu sam ZDIuM oceniał to na 330 tysięcy.

p
pkr

Czy może mi ktoś wytłumaczyć, na czym polega "budowa" kontrapasów, że kosztuje to prawie lub ponad pół miliona złotych ? Bo z tego co ja widzę, to wszystkie wrocławskie kontrapasy to po prostu biała linia wymalowana ok metra od krawężnika z iknami rowerów co ileś metrów. Dla mnie nawet 330 tysięcy za pomalowanie 5 kresek i 20 bohomazów to zwykła kradzież. Jeśli urzędnicy zastanawiają się czy nie podwyższyć tej kwoty, to może niech się zastanowią nad swoją przyszłością, jak już ludziom puszczą kompletnie nerwy.

J
Jaro

na Kazimierza Wielkiego kosztowała około 500 tys. zł. Niejeden by za te pieniądze cały dom wybudował... Cóż, Dynamizm kosztuje.

i
iop

to czy ZDIUM nie może sam tych kontrapasów wytoczyć ? Czy też już wszystko zostało scedowane na firmy zewnętrzne wyłaniane w przetargach ?

c
cynik

Przecież wytyczenie tych kontrpasów polega na wymalowaniu białą farbą prostej linii! Za co tu płacić tyle kasy? Nie można dać jakiemuś cieciowi ze ZDiUM pędzla i wiadra z farbą, żeby pomalował? No ludzie kochani! Miasto chce wydać 330 tysięcy na kilka kilometrów linii namalowanej białą farbą? To z czego ta farba? Z białego złota?

a rowerzyści mają je w d... i z nich nie korzystają.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3