Wrocław: Tramwajowe perony się podniosą

Przemysław Wronecki
Remont czeka m.in. ten przystanek przy Legnickiej
Remont czeka m.in. ten przystanek przy Legnickiej Fot. Janusz Wójtowicz
Udostępnij:
Koniec kłopotów z wsiadaniem do tramwajów na sześciu ważnych przystankach tramwajowych we Wrocławiu. Do końca roku miasto chce podwyższyć perony, tak by ich wysokość dopasować do poziomu podłogi w tramwajach Skody. Właśnie ogłoszono przetarg w tej sprawie.

Przebudowa czeka przystanki przy ul. Legnickiej na skrzyżowaniu z Małopanewską, Kazimierza Wielkiego przy skrzyżowaniach z ul. Ruską i Świdnicką, pl. Dominikańskim, tzw. pl. Społecznym za mostem Pokoju i pl. Grunwaldzkim przy skrzyżowaniu z ul. Bujwida.

Listę przystanków wybrano nieprzypadkowo. To tą trasą w przyszłości kursować będzie szybki Tramwaj Plus. I właśnie do jego wagonów urzędnicy chcą dostosować perony.

- Nie przewidujemy żadnych utrudnień w trakcie prac. Będą prowadzone tak, by zachować ciągłość ruchu tramwajowego - mówi Paulina Tyniec, odpowiedzialna za Tramwaj Plus we wrocławskim magistracie.

- Szkoda, że przebudowa spotka tylko 6 przystanków, często trzeba uprawiać prawdziwą wspinaczkę do tramwajów, choćby na przystanku przy ul. Sądowej - komentuje wrocławianka Marta Wojciech.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

d
d.
Moim zdaniem to możliwe - jak Skody miały po raz pierwszy wyjechać na torowiska, to poprawiano perony, m.in. na Krzykach. Ale to nie wynikało z szerokości pudła, tylko ze sposobu otwierania drzwi - przynajmniej takie tłumaczenie pamiętam.
a
alek
"Nie no :) na razie do niemieckich standardów to nam daleko.". Wrocław jeszcze nie tak dawno był niemieckim miastem znacznie nowocześniejszym od Drezna. Teraz równamy do murzynów (przepraszam za obraźliwe dla mieszkańców Afryki porównanie - to tylko taka paralela).
t
tantus
A propos, czy to prawda że perony są przebudowywane wcale nie ze względu na ułatwienie wsiadania do tramwajów, tylko dlatego że Skody mają zbyt szerokie pudła i by się w dotychczasowych nie zmieściły?
t
tantus
@aa.6: dyskusja jest o Sterniku, a nie o Zdrojewskim, ale mimo wszystko - za Zdrojewskiego nie musiałem czekać 25 min na przesiadkę z tramwaju na autobus...
a
aa.6
Nie ma idealnych przywódców i nigdy takich w wyborach na prezydenta nie uświadczysz. Każdy ma plusy i minusy a ważne jest aby minusy nie przesłaniały plusów .. i na odwrót :)
p
pk
A na "Rondzie" Reagana oczywiście nikt nie pomyśli, żeby podwyższyć perony, dokończyć wszystkie przejścia dla pieszych, zreperować dach (cieknie w czasie deszczu).
p
pk
A na "Rondzie" Reagana oczywiście nikt nie pomyśli, żeby podwyższyć perony, dokończyć wszystkie przejścia dla pieszych, zreperować dach (cieknie w czasie deszczu).
u
urzędnik
Ja nie krytykuję tylko stwierdzam. To są nasze pieniądze. Jak STERNIK będzie budował za swoje pieniądze to może taką fuszerkę robić i będę go bardzo chwalił. Pozdrowienia.aa.6
a
aa.6
[cyt]Należy robić, tylko dobrze.[/cyt] Jeszcze się taki nie urodził aby wszystkim dogodził. Łatwiej się krytykuje niż buduje.
u
urzędnik
Należy robić, tylko dobrze. A jak się pieprzy robotę to należy wyciągać konsekwencje. A RONDO i dojazdy do ronda to jest wizytówka STERNIKA. Można podawać kolejne przykłady tylko szkoda STERNIKA. leżącego nie można kopać. aa.6
a
aa.6
we Wrocławiu lepiej nic nie robić :) Po co mają się co niektórzy frustrować i ciągle narzekać że wszystko powinno być inaczej :)
I
Inżynier
Perony równo z podłogą są choćby w Gdańsku przy nowych inwestycjach. Nikt z tego powodu się nie przeniesie do Gdańska, ale z powodu godzinnych dojazdów do pracy – tak. A wynikają one z całego stanu tramwajów we Wrocławiu, w tym – peronów.
u
urzędnik
A co mnie obchodzi Zdrojewski, który nie jest prezydentem chyba z 10 lat. Interesują mnie fakty. Co ruszy Sternik to spieprzy.
a
aa.6
To fakt. Zdrojewski budował niższe przystanki i nie spieprzył remontu żadnej ulicy ponieważ ich nie remontował :) A kostka na Rynku imienia Zdrojewskiego nie jest wcale spieprzona :)
[cyt]A na RONDZIE REGANA dalej trzeba będzie wchodzić z drabinką. Należy tylko podzienkować genialnemu STERNIKOWI za spieprzenie tego RONDA.[/cyt]
m
malko
Wiele jest u nas "niedasi". Na pętli na Pilczycach osoby przesiadające się z tramwaju do 710 muszą wędrować do peronu autbusowego, bo inaczej, wg "specjalistów" od transportu, nie da się rozwiązać problemu. A można by np. wykorzystać zatoczkę 128 jadącego w kierunku miasta (pierwszy przystanek), tuż obok przystanku tramwajowego (byłoby prawie "drzwi w drzwi"), ale pewnie też się nie da. A poza tym po co nowy kłopot dla "specjalistów".
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie