Wrocław: Tramwajowe perony się podniosą

Przemysław Wronecki
Remont czeka m.in. ten przystanek przy Legnickiej
Remont czeka m.in. ten przystanek przy Legnickiej Fot. Janusz Wójtowicz
Koniec kłopotów z wsiadaniem do tramwajów na sześciu ważnych przystankach tramwajowych we Wrocławiu. Do końca roku miasto chce podwyższyć perony, tak by ich wysokość dopasować do poziomu podłogi w tramwajach Skody. Właśnie ogłoszono przetarg w tej sprawie.

Przebudowa czeka przystanki przy ul. Legnickiej na skrzyżowaniu z Małopanewską, Kazimierza Wielkiego przy skrzyżowaniach z ul. Ruską i Świdnicką, pl. Dominikańskim, tzw. pl. Społecznym za mostem Pokoju i pl. Grunwaldzkim przy skrzyżowaniu z ul. Bujwida.

Listę przystanków wybrano nieprzypadkowo. To tą trasą w przyszłości kursować będzie szybki Tramwaj Plus. I właśnie do jego wagonów urzędnicy chcą dostosować perony.

- Nie przewidujemy żadnych utrudnień w trakcie prac. Będą prowadzone tak, by zachować ciągłość ruchu tramwajowego - mówi Paulina Tyniec, odpowiedzialna za Tramwaj Plus we wrocławskim magistracie.

- Szkoda, że przebudowa spotka tylko 6 przystanków, często trzeba uprawiać prawdziwą wspinaczkę do tramwajów, choćby na przystanku przy ul. Sądowej - komentuje wrocławianka Marta Wojciech.

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

d
d.

Moim zdaniem to możliwe - jak Skody miały po raz pierwszy wyjechać na torowiska, to poprawiano perony, m.in. na Krzykach. Ale to nie wynikało z szerokości pudła, tylko ze sposobu otwierania drzwi - przynajmniej takie tłumaczenie pamiętam.

a
alek

"Nie no :) na razie do niemieckich standardów to nam daleko.". Wrocław jeszcze nie tak dawno był niemieckim miastem znacznie nowocześniejszym od Drezna. Teraz równamy do murzynów (przepraszam za obraźliwe dla mieszkańców Afryki porównanie - to tylko taka paralela).

t
tantus

A propos, czy to prawda że perony są przebudowywane wcale nie ze względu na ułatwienie wsiadania do tramwajów, tylko dlatego że Skody mają zbyt szerokie pudła i by się w dotychczasowych nie zmieściły?

t
tantus

@aa.6: dyskusja jest o Sterniku, a nie o Zdrojewskim, ale mimo wszystko - za Zdrojewskiego nie musiałem czekać 25 min na przesiadkę z tramwaju na autobus...

a
aa.6

Nie ma idealnych przywódców i nigdy takich w wyborach na prezydenta nie uświadczysz. Każdy ma plusy i minusy a ważne jest aby minusy nie przesłaniały plusów .. i na odwrót :)

p
pk

A na "Rondzie" Reagana oczywiście nikt nie pomyśli, żeby podwyższyć perony, dokończyć wszystkie przejścia dla pieszych, zreperować dach (cieknie w czasie deszczu).

p
pk

A na "Rondzie" Reagana oczywiście nikt nie pomyśli, żeby podwyższyć perony, dokończyć wszystkie przejścia dla pieszych, zreperować dach (cieknie w czasie deszczu).

u
urzędnik

Ja nie krytykuję tylko stwierdzam. To są nasze pieniądze. Jak STERNIK będzie budował za swoje pieniądze to może taką fuszerkę robić i będę go bardzo chwalił. Pozdrowienia.aa.6

a
aa.6

[cyt]Należy robić, tylko dobrze.[/cyt] Jeszcze się taki nie urodził aby wszystkim dogodził. Łatwiej się krytykuje niż buduje.

u
urzędnik

Należy robić, tylko dobrze. A jak się pieprzy robotę to należy wyciągać konsekwencje. A RONDO i dojazdy do ronda to jest wizytówka STERNIKA. Można podawać kolejne przykłady tylko szkoda STERNIKA. leżącego nie można kopać. aa.6

a
aa.6

we Wrocławiu lepiej nic nie robić :) Po co mają się co niektórzy frustrować i ciągle narzekać że wszystko powinno być inaczej :)

I
Inżynier

Perony równo z podłogą są choćby w Gdańsku przy nowych inwestycjach. Nikt z tego powodu się nie przeniesie do Gdańska, ale z powodu godzinnych dojazdów do pracy – tak. A wynikają one z całego stanu tramwajów we Wrocławiu, w tym – peronów.

u
urzędnik

A co mnie obchodzi Zdrojewski, który nie jest prezydentem chyba z 10 lat. Interesują mnie fakty. Co ruszy Sternik to spieprzy.

a
aa.6

To fakt. Zdrojewski budował niższe przystanki i nie spieprzył remontu żadnej ulicy ponieważ ich nie remontował :) A kostka na Rynku imienia Zdrojewskiego nie jest wcale spieprzona :)
[cyt]A na RONDZIE REGANA dalej trzeba będzie wchodzić z drabinką. Należy tylko podzienkować genialnemu STERNIKOWI za spieprzenie tego RONDA.[/cyt]

m
malko

Wiele jest u nas "niedasi". Na pętli na Pilczycach osoby przesiadające się z tramwaju do 710 muszą wędrować do peronu autbusowego, bo inaczej, wg "specjalistów" od transportu, nie da się rozwiązać problemu. A można by np. wykorzystać zatoczkę 128 jadącego w kierunku miasta (pierwszy przystanek), tuż obok przystanku tramwajowego (byłoby prawie "drzwi w drzwi"), ale pewnie też się nie da. A poza tym po co nowy kłopot dla "specjalistów".

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3