Wrocław: Tramwaje pojadą już na Tarnogaj i na Gaj

    Wrocław: Tramwaje pojadą już na Tarnogaj i na Gaj

    MAT

    Gazeta Wrocławska

    Aktualizacja:

    Gazeta Wrocławska

    Wrocław: Tramwaje pojadą już na Tarnogaj i na Gaj

    ©Piotr Warczak

    Od soboty na Tarnogaj pojedzie znowu (po przerwie na remont torowiska) tramwaj linii 8. W sobotę ma ruszyć również tramwaj na Gaj. I to nie byle jaki, bo Tramwaj Plus.
    Wrocław: Tramwaje pojadą już na Tarnogaj i na Gaj

    ©Piotr Warczak

    Od soboty na Tarnogaj pojedzie znowu (po przerwie na remont torowiska) tramwaj linii 8.
    Oto trasa, którą jego wozy pokonają od dworca autobusowego (do tego momentu pojadą tak, jak dawniej):
    Dyrekcyjna - Joannitów - Gajowa - Prudnicka - Kamienna - Bardzka - Nyska - Transbud - Klimasa - Tarnogaj. W drugą stronę analogicznie.

    Gdy ruszy ósemka, zlikwidowany zostanie autobus 715, który podczas remontu dowozi pasażerów na Tarnogaj.

    W sobotę ma ruszyć również tramwaj na Gaj. I to nie byle jaki, bo Tramwaj Plus. Linia 32 Plus pojedzie trasą:
    Ferio Gaj - Świeradowska - Bardzka - Hubska - Gliniana - Borowska - Stawowa - Piłsudskiego - pl. Legionów - Piłsudskiego - pl. Orląt Lwowskich - Podwale - pl. Jana Pawła II - Legnicka - Lotnicza - Pilczyce. W drugą stronę analogicznie.


    Tramwaj Plus w zamyśle ma jeździć szybciej niż zwykłe wagony. Stanie się tak dzięki tzw. inteligentnemu systemowi transportu. Sprawi, że Plusy dostaną zielone światło na skrzyżowaniach. Tak aby nie czekały, aż przejadą samochody.

    Linia 32 Plus będzie pierwszą (po Wrocławiu już jeździ 33 Plus i właśnie 32 Plus, ale na ograniczonej trasie) linią, która skorzysta na systemie. Ale też nie w pełni. Bo tzw. ITS zamontowany zostanie na 10 skrzyżowaniach, na odcinku od Gaju do centrum.

    Cały system ma działać wiosną przyszłego roku. Wtedy też dojdzie kolejna linia Plusa: 31, na Kozanów.

    Linie 32 Plus obsługują nowe wagony Skody. Pasażerowie je chwalą, bo wewnątrz jest klimatyzacja i miejsca na rowery.

    Czytaj treści premium w Gazecie Wrocławskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (36)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ale beka

    pijak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 39 / 30

    100% nie pojadą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie pojadą na Gaj. ; )

    Tomek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 31 / 26

    NIE POJADĄ na Gaj - najnowsze wiadomości!

    Torowisko na Gaj nie przeszło próby technicznej. Podobno problemy energetyczne.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dlaczego zwykłe tramwaje 105N w Krakowie jeżdżą w składach trójwagonowych,

    Pasażer szóstki (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 40 / 31

    albo na mniej uczęszczanych trasach jeździ jeden wagon, a we Wrocławiu jeżdżą albo zatłoczone 2 wagony, albo jak jest mniejsze obłożenie, to mówi się że trasa jest nieopłacalna i do likwidacji?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Proste

    Tanew (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 30 / 25

    Bo nieszczęsnym Wrocławiem rządzą wiochmeni,którzy na razie jako tako opanowali sztukę używania papieru toaletowego a Krakowem mądrzy ludzie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Po co taki tramwaj ?

    Faffik (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 51 / 32

    Najbardziej zatłoczionym autobusem, który odjeżdża z Gaju jest 146, który dowozi studentów na uczelnie oraz ludzi do pracy w centrum. Natomiast autobus 136, który jeździ z Gaju na Kozanów z reguły...rozwiń całość

    Najbardziej zatłoczionym autobusem, który odjeżdża z Gaju jest 146, który dowozi studentów na uczelnie oraz ludzi do pracy w centrum. Natomiast autobus 136, który jeździ z Gaju na Kozanów z reguły nie jest zapakowany. Czy nie lepiej puścić tramwaj przez Kołłątaja, a potem przez plac Dominikański i na most Grunwaldzki ? Połaczenia z Kozanowem i z Pilczycami są moim zdaniem jakoś średnio potrzebne. MOże w przeciwieństwie do włodarzy mylę się ... zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    136

    Tomek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 39 / 30

    Chyba nigdy nie jechałeś 136. ; )

    Poza tym, to ma być dowózka nie tylko na Kozanów, ale również w rejony Dworca PKS / PKP, ul. Piłsudskiego, Podwala, pl. Jana Pawła II, ul. Legnickiej. Z...rozwiń całość

    Chyba nigdy nie jechałeś 136. ; )

    Poza tym, to ma być dowózka nie tylko na Kozanów, ale również w rejony Dworca PKS / PKP, ul. Piłsudskiego, Podwala, pl. Jana Pawła II, ul. Legnickiej. Z Kozanowa podobnie to wygląda - nie tylko na Gaj (choć również), lecz w te miejsca.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    doprawdy...

    D.R. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 46 / 44

    "W sobotę ma ruszyć również tramwaj na Gaj. I TO NIE BYLE JAKI, BO TRAMWAJ PLUS" !
    R O Z C Z U L A J Ą C E !!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    godne pożałowania

    terminator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 56 / 23

    Brak ocen negatywnych do licznych komentarzy krytycznie odnoszących się do wielu działań Magistratu od wielu miesięcy pokazuje, że ZDiUM nie liczy się z opiniami czytelników GWr. Jego brak zmian na...rozwiń całość

    Brak ocen negatywnych do licznych komentarzy krytycznie odnoszących się do wielu działań Magistratu od wielu miesięcy pokazuje, że ZDiUM nie liczy się z opiniami czytelników GWr. Jego brak zmian na lepsze jest tego dowodem.
    Są za to zachwyty nad tymi nowinkami ale ubolewań nad funkcjonowaniem to już brak w artykułach. GWr to rzeczywiście TUBA piewców niby sukcesu Magistratu. Godne pożałowania.

    I proszę nie płakać w Redakcji, że znowu są jakieś murale na AOW (i nie tylko tam), bo od tego są farby zabezpieczające przed takimi twórcami, na które ktoś nie wydał kasy...zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Widzisz tramwaj w oku ?

    x (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 72 / 21

    Dutkiewicz też to widzi jako cwany polityk !!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    xxx

    j-23 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 58 / 27

    Jeśli torowiska tramwajowe są wydzielone tylko dla takowych to nawet tradycyjny ma szansę pojechać szybciej. Ale jeśli po torowiskach jeżdżą też auta to nie ma bata...


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie ma szansy

    Sępolno (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 62 / 22

    Tradycyjne wyjeżdżające z Parku Szczytnickiego najpierw stoją na światłach przed skrzyżowaniem, później na kolejnych światłach na skrzyżowaniu (wysepka z przystankiem) i znowu zaraz za Mostem...rozwiń całość

    Tradycyjne wyjeżdżające z Parku Szczytnickiego najpierw stoją na światłach przed skrzyżowaniem, później na kolejnych światłach na skrzyżowaniu (wysepka z przystankiem) i znowu zaraz za Mostem Szczytnickim. Torowisko wydzielone, a jedzie się 3 razy dłużej niż przed remontem dzięki któremu przeniesiono przystanek na wysepkę. Nie ma żadnych szans, by pojechać szybciej.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    MAŁO MIEJSC SIEDZĄCYCH

    jonk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 66 / 39

    Kto chwali nowe wagony tramwaju plus? Przecież w nich jest bardzo mało miejsc siedzących. I co z tego, że jest miejsce na rowery? A czy mieszkańcy tak często podróżują KM z rowerami? Wydano mln zł...rozwiń całość

    Kto chwali nowe wagony tramwaju plus? Przecież w nich jest bardzo mało miejsc siedzących. I co z tego, że jest miejsce na rowery? A czy mieszkańcy tak często podróżują KM z rowerami? Wydano mln zł nie wiadomo po co, zamiast wybudować normalne pętle, a jest na to miejsce i kupić normalne dużo tańsze jednostronne tramwaje. Poza tym po co na trasie stadion - pilczyce jeździ tramwaj dwustronny? Skoro i tak korzysta tylko z jednej strony i jednej kabiny? zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przecież to oczywiste.

    Teo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 26

    Linia 33 plus to taka rezerwa. Po uruchomieniu 31 plus i uwzględnieniu awaryjności sprzętu dwukabinowe tramwaje z linii 33 plus będą kierowane na linie 31+ i 32+ (w przypadku obu tras przystanki...rozwiń całość

    Linia 33 plus to taka rezerwa. Po uruchomieniu 31 plus i uwzględnieniu awaryjności sprzętu dwukabinowe tramwaje z linii 33 plus będą kierowane na linie 31+ i 32+ (w przypadku obu tras przystanki końcowe bęz pętli), natomias linię 33+ w takich sytuacjach będą obsługiwały tramwaje tradycyjne.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Linie stałe i wspomagające

    Teo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 53 / 32

    Pisałem już o linii 12 (jej przywróceniu w nowej wersji):
    Sępolno - Mickiewicza - Skłodowskiej-Curie - Pl. Grunwaldzki - Piastowska - Sienkiewicza - pl. Bema - Dubois - pl. Jana Pawła II -...rozwiń całość

    Pisałem już o linii 12 (jej przywróceniu w nowej wersji):
    Sępolno - Mickiewicza - Skłodowskiej-Curie - Pl. Grunwaldzki - Piastowska - Sienkiewicza - pl. Bema - Dubois - pl. Jana Pawła II - Legnicka - Wrocławski Park Przemysłowy. Mogłaby to być linia stała lub kursująca w dni robocze i soboty.
    Przy okazji otwarcia pętli na Tarnogaju i zredukowaniu z trzech linii do jednej, można by wprowadzić linię wspomagającą tramwaj nr 8 - 16. Proponowana trasa 16: Tarnogaj - Armii Krajowej - Gliniana - Dworzec Autobusowy - Dworzec Główny - Piłsudskiego - Pułaskiego - pl. Wróblewskiego - Wyszńskiego Katedra - i dalej w formie nawrotu jednokierunkowo - Szczytnicka - Pl. Grunwaldzki - Piastowska - Sienkiewicza - Wyszyńskiego Katedra. Mogłaby być to linia szczytowa.
    Po skierowaniu na Kozanów 32 plus na pętli Pilczyce zostaną jedynie 3 i 33 plus. W związku z tym można wydłużyć trasę 23 z Wrocławskiego Parku Przemysłowego na Pilczyce (trzy linie: 3, 23, 33 plus).
    Przydałaby się również linia wspomagająca częściowo 12 i częściowo 1 - 21.
    Proponowana trasa: Wrocławski Park Przemysłowy - Legnicka - pl. Jana Pawła II - Dmowskiego - Pomorska - Pl. Staszica - dworzec Nadodrze - Trzebnicka - Żmigrocka - Marino. Mogłaby to być linia szczytowa.
    W związku z taką trasą 21 zmieniłbym nieznacznie trasę nr 1: z Nadodrza pojechałaby do pl. Staszica a dalej na traie: Reymonta - Bałtycka - Żmigrocka - Marino.
    Sądzę,że znalazłoby się sporo osób korzystających z tych linii, można by było jednak zbadać, czy mają być to linie stałe czy szczytowe.
    zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zakała

    terminator (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 107 / 33

    Propozycje byłyby dobre, gdyby nie wprowadzane kolejne elementy ITS. Niestety badania dla UM (liczenie pasażerów i pytania o trasę przejazdu) dały taki wynik a nie inny, czyli likwidacje i zmiany....rozwiń całość

    Propozycje byłyby dobre, gdyby nie wprowadzane kolejne elementy ITS. Niestety badania dla UM (liczenie pasażerów i pytania o trasę przejazdu) dały taki wynik a nie inny, czyli likwidacje i zmiany. Niezadowolenie będzie do czasu uruchomienia całego ITS a śmiem twierdzić, że dłużej, bo kilka zmian zrobiono na złość, albo wbrew logice obciążając budżety pasażerów. Zadziwiające jest, że mimo tych ulepszeń KM jednak ludzie wolą jeździć autami. Co miasto jeszcze zrobi, aby zniechęcić ludzi do 4 kółek na rzecz KM? Z moich obserwacji wynika, że co najmniej w co 3 aucie jest kobieta - a dlaczego? Rozdział miejsc w przedszkolach jest jedną z wielu przyczyn. Inne to: smród, brud, brak klimatyzacji, chamstwo, pijaństwo, znieczulica szczególnie kierowców i motorniczych odnośnie pojazdu ale i pasażerów-przestępców. Jeżeli w KM nie będzie SM to możemy sobie tylko pomarzyć o cudownym Wrocławiu, gdzie KM jest wzorem dla innych miast w Polsce. Na razie jest zakałą. Wstyd mi za to. Nikogo z mych gości nie zaproszę do środków KM - wolę już taxi i zapłacić nawet więcej. ile można czekać na normalność?! To już kilka lat trwają te zmiany i dalej syf i to drogi syf. Za tyle kasy a i czasu powinno być zdecydowanie lepiej a jest dziadostwo. Ktoś powie: to przesiądź się np. na rower. Ale stan oraz jakość infrastruktury rowerowej jest opłakany a nowego i dobrego niewiele (np. przejazd przez Armii Krajowej przy Nyskiej), co można zobaczyć na portalu "Rowerowy Wrocław". Korki samochodowe męczą już każdego i to od kilku lat. Czy może być lepiej?! Stać na taki wysiłek ZDiUM? Wątpię, widząc dotychczasowe dokonania, które okazują się kolejnymi porażkami.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wydłużanie tras nie jest dobrym pomysłem

    Sępolno (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 72 / 30

    Jeśli 12 zamiast tak jak dotąd przez pl. Grunwaldzki - pl. Społeczny - pl. Dominikański... miałaby jeździć proponowaną przez Ciebie beznadziejnie długą trasą przez Piastowską - Sienkiewicza - pl....rozwiń całość

    Jeśli 12 zamiast tak jak dotąd przez pl. Grunwaldzki - pl. Społeczny - pl. Dominikański... miałaby jeździć proponowaną przez Ciebie beznadziejnie długą trasą przez Piastowską - Sienkiewicza - pl. Bema - Dubois - pl. Jana Pawła II...,
    to w takim razie 17 powinno jechać Sępolno - Mickiewicza - Paderewskiego - Różyckiego - Pl. Grunwaldzki - pl. Społeczny - pl. Dominikański - Skargi - Kołłątaja - Piłsudskiego - Powstańców Śl. - ...Klecina, bo w tej chwili trasa tego tramwaju jest skandalicznie długa i jazda z Sępolna do Sky Tower trwa prawie godzinę!zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    To jest propozycja alternatywnej do zlikwidowanej trasy linii nr 12.

    Teo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 55 / 27

    Propozycja. Szanowni Seniorzy z Sępolna będą mieli bezpośredni dojazd do PL. Grunwaldzkiego, jednocześnie do klinik. Tym, którym się bardzo spieszy zlalecam przesiadanie. Wiem, że 17 ma bardzo...rozwiń całość

    Propozycja. Szanowni Seniorzy z Sępolna będą mieli bezpośredni dojazd do PL. Grunwaldzkiego, jednocześnie do klinik. Tym, którym się bardzo spieszy zlalecam przesiadanie. Wiem, że 17 ma bardzo długą trasę, często korzystam z tej linii. Jeśli tramwaje zostaną zablokowane gdzieś na trasie (np. Sienkiewicza czy Pl. Dominikański), to dojazd na Klecinę jest niemożliwy. Jestem zatem zwolenikiem krótszych tras tramwajów wsperających - dla 17 mogłaby to być linia 18 z Pl. Teatralnego na Klecinę (znów propozycja)zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lepsze jest wrogiem dobrego

    Sępolno (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 89 / 24

    Gdyby nie kombinowali i nie utrudniali na siłę w imię dutkiewiczowego postępu i dynamizmu, to przesiadki nie byłyby potrzebne. Tramwaje 9, 12, 16 i 17 z pętli na Sępolnie kursowały przez wiele lat...rozwiń całość

    Gdyby nie kombinowali i nie utrudniali na siłę w imię dutkiewiczowego postępu i dynamizmu, to przesiadki nie byłyby potrzebne. Tramwaje 9, 12, 16 i 17 z pętli na Sępolnie kursowały przez wiele lat z powodzeniem - te linie były przemyślane i sprawdzone przez fachowców i życie.
    Przesiadki są dobre w miastach, gdzie komunikacja jeździ często i punktualnie - we Wrocławiu przesiadki to totalna pomyłka i konieczność wychodzenia zdecydowanie wcześniej, by mieć na wszelki wypadek choć pół godziny w zapasie.
    A badania dla UM -liczenie pasażerów i pytania o trasę przejazdu- przeprowadzane w okresie wakacyjnym są po prostu kpiną i brakiem szacunku dla mieszkańców oraz nieograniczoną głupotą zleceniodawców.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Jedynka ma jeździć koło Leclerka i Broniewskiego

    ... (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 25 / 25

    i koniec


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobrze.

    Teo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 79 / 32

    Niech tak zatem jeździ ;-D
    Pozdrawiam

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecane

    Wideo