Wrocław: Tramwaje Pesa Twist przyjadą w ciągu tygodnia. Pojedziemy nimi w wakacje

Weronika SkupinZaktualizowano 
Tramwaje Pesa dla Wrocławia powstały w fabryce w Bydgoszczy
Tramwaje Pesa dla Wrocławia powstały w fabryce w Bydgoszczy fot. Czytelnik Krystian Jacobson
W ciągu tygodnia nowe tramwaje marki Pesa mają trafić do Wrocławia. MPK zamontuje im kasowniki i biletomaty oraz przeszkoli motorniczych z ich obsługi. Tramwaje ruszą na trasy w wakacje.

Tramwaje Pesa Twist dla Wrocławia są już gotowe. W ciągu tygodnia ma tutaj trafić 6 wozów tej marki. Zostaną zaprezentowane wrocławianom, przejdą odbiory techniczne i montaż kasowników i biletomatów. Realne jest, że pesy ruszą na trasy w lipcu po przeszkoleniu motorniczych z obsługi pojazdu.

Według informacji Gazety Wrocławskiej, tramwaje mają trafić do zajezdni nr 1 „Gaj” przy ul. Kamiennej. Na tej zajezdni stacjonują jedynie starsze modele wrocławskich tramwajów. Przyjazd pes oznaczałby wymianę części taboru na znacznie nowszy. Do zajezdni "Gaj" zjeżdżają tramwaje: 2, 3, 5, 8, 9, 10, 11, 15, 17, 20 i 23. Na tych liniach dziś jeżdżą konstale oraz nieco nowsze protramy, a mogą pojawić się pesy. Która linia lub linie zostaną wyróżnione? To na razie zagadka.

– Zajezdnia Borek byłaby dla nich najlepsza, "jedynka" jest za mała – uważa motorniczy MPK. – "Gaj" był jednak zawsze pokrzywdzony i miał najstarszy tabor, to właśnie tam najdłużej stacjonowały wozy klasy N. Może w ten sposób zajezdnia zostanie wynagrodzona – dodaje.

Stare tramwaje konstal powoli będą wycofywane i przeznaczane na sprzedaż. Gdy do Wrocławia przyjadą pesy, najbardziej zużyte konstale od razu mają zostać przeniesione, być może do nieczynnej zajezdni Dąbie. Tam będą czekać na sprzedaż.

Oprócz 6 tramwajów pesa, które w ciągu tygodnia dotrą do Wrocławia, do końca roku trafią tutaj dwie kolejne pesy. Dodatkowo w drugiej połowie roku będziemy mieli 6 nowych tramwajów firmy Modertrans. To starszego typu tramwaje, nie są w pełni niskopodłogowe jak pesy, spełniły jednak wymogi wrocławskiego przetargu. Umowa z MPK i Modertransem nie została jeszcze podpisana. Gdy pojazdy te spodobają się MPK i wrocławianom, w następnych latach może do nas trafić kolejnych 16 takich wozów.

Przypomnijmy, że od poniedziałku po Wrocławiu na linii 146 Gaj – Bartoszowice jeżdżą także nowe autobusy MAN Lion's City G. To wozy podwykonawcy MPK, firmy Michalczewski sp. z o.o. z Radomia.

polecane: Porozumienie PKO Banku Polskiego z PFRON to nowe miejsca pracy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 114

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

A
Anty protram

Protram to oszukiwanie władz miasta i mieszkańców. Przestarzały wizualnie i technicznie gniot. Pesa czy Skoda są sto razy lepsze i ładniejsze a przede wszystkim niskopodłogowe. Mam nadzieję że protram i modertrans wkońcu splajtują i przestaną dostarczać tani bubel

A
Admin

Protram??? Błagam, firma, która modernizuje stare tramwaje i próbuje budować nowe, ajk 205, czy 204, których standardy są gorsze od niemieckich tramwajów z lat 70. Błagam to nie jest dobry pomysł. Bardzo się cieszę, że Pesa trafi właśnie do Wrocławia, lepsze to niż nasze paskudne Skoda 16T i 19T.

C
Coraz gorzej

To bardzo niebezpieczne. Zwłaszcza rowerzysta raz popatrzy na jednym zielone, chwila nieuwagi i myśli, że zielone dla całego przejścia. Pieszy wolniej idzie to się szybciej zorientuje.

m
motorniczy

bo piesi to nie krowy a Polska to nie Indie;-)

m
motorniczy

No wlasnie w tym jest sek, ze sie nie da bo w roznych momentach odbywa sie ruch z innych kierunkow. Wlasnie na takich, ktorzy widzac na pierwszym tylko przejsciu dla pieszych zielone swiatlo i sobie ida jak gaski mimo ze nastepne jest czerwone, musze cholernie uwazac bo juz o malo bym takiego barana nie potracil. W tym czasie tramwaj ma sygnal do wjazdu i dlatego piesi maja czerwone. Tak jest np na Pl. Dominikanskim przechodzac od Wita Stwosza w strone Galerii. Kazde odrebne przejscie ma odrebny cykl, inaczej sie tego nie da pogodzic. Gdyby piesi dostawali szpaler zielonych swiatel ciagiem to nie daloby sie w ogole niczym przejechac przez to miasto.

m
motorniczy

Bez sensu, na Osobowice juz prawie nikt nie jezdzi a co dopiero dalej.

m
motorniczy

Skody nie sa zle ale po pierwsze jak na Wroclaw gdzie jest duzo starych torowisk, nieciekawych zwrotnic i lukow, tramwaje ze sztywnymi wozkami ktore moga jezdzic wylacznie na liniach dedykowanych to jest glupota totalna. Po drugie nie moge pojac po kiego grzyba kupili az tyle dwukierunkowych zeby obslugiwaly linie 33, ktora z obu stron ma petle? Przeciez mozna bylo na ta linie wziac jednokierunkowe i zaoszczedzic na tym iles milionow. Po trzecie niedopracowana krancowka dla 32 - czy na koncu nie moznaby przystanku zrobic? Dobudowac metr kostki i zrobic przystanek albo ta krancowke zrobic bylo wczesniej na Dokerskiej jak juz. Po jaka ch... tyle te tramwaje dojezdzaja nie obslugujac na tym fragmencie pasazerow? Totalne marnotrawstwo i chyba rzeczywiscie ktos wziaz lapowe.
Od poczatku bylo PESY brac zamiast tych Skod.

n
nie jarze

Ale przepraszam jaka obwodnica? Masz przeciez AOW, poludniowo-wschodnia i Hallera-Klecinska-Milenijna-Legnicka.
Jaka jeszcze ma byc czwarta obwodnica?

m
motorniczy

Tramwaje maja biale swiatla i na niektorych skrzyzowaniach sa ustawione priorytety ale dotycza w zasadzie tylko linii 31 i 32 (czyli Skod 19T) a tez nie zawsze to dziala bo sie potrafi zawiesic lub celowo wylacza w okreslonych godzinach. Duzo jest z tym problemow, nikt nie potrafi tych swiatel sensownie zrobic.
Ponadto ja dodatkowo uwazam, ze powinno sie pare ulic w scislym centrum calkowicie wylaczyc z ruchu samochodowego na rzecz tramwajow i ... rowerow. Chociazby Swidnicka od Arkad do konca, Podwale, Krupnicza. Tamtedy w ogole nie powinny auta jezdzic! Bo to jest chore zebym ja np jadac linia 4 na ul. Sadowej musial w korku czekac z samochodami z lewego pasa, ktore zielone swiatlo wypuszcza 3-4szt na cykl bo jest tak krotkie.

O
Oseifu youjin!

A od kiedy to Wrocławianie mają cokolwiek do powiedzenia?
Paskudne wizualnie te Pesy są. To chore, że nie wspiera się Wrocławskiego Protramu mimo, że do tej pory wyprodukowane tabory świetnie się sprawdzają.

---

Jednotor na Opolskiej ma ok. 200 metrów długości, na Przyjaźni ponad kilometr. A jednotor miałby długość bliższą tej jak na Przyjaźni.

...

Piesi ZAWSZE stali.

D
DUJ wam W CHUPE

A co z protram? Niedługo mpk sprzeda się jak dziwka i bedzie SUPER !

r
refi

"na jednotorowym odcinku przejedzie maks 1 linia (patrz: ul. Przyjaźni)."

NIEPRAWDA!!! Mogą dwie, patrz: ul. Opolska (linie 3 i 5).

w
wściekły

jak wyżej

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3