Wrocław: Tramwaj Plus wypadł z torów na Świeradowskiej. Były utrudnienia w ruchu (ZDJĘCIA)

Malwina Gadawa
Wrocław, akcja dźwigów MPK przy wykolejeniu Tramwaju Plus na ul. Świeradowskiej
Wrocław, akcja dźwigów MPK przy wykolejeniu Tramwaju Plus na ul. Świeradowskiej fot. Marcin Hołubowicz
Ulica Świeradowska była nieprzejezdna dla tramwajów. Na końcu ulicy - przy krańcowym przystanku, wykoleiła się Skoda. Nie wiadomo na razie dlaczego. Tramwaje linii 31 i 32 kursowały do pętli na Tarnogaju. Od ul. Bardzkiej w kierunku Gaju jeździły autobusy zastępcze. Na miejscu pracowały dwa dźwigi MPK, które wstawiły Tramwaj Plus z powrotem na tory. Około godziny 14 przywrócono normalny ruch na Świeradowskiej.

Wideo

Komentarze 23

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Na 105-tki dobrze 'działa' - złem jest to, że Wrocław chciał taki tramwaj.
Wiadomo - wielkiej masy nie unikniemy, problemem są sztywne wózki (mały, znikomy problem, lecz dający się we znaki przy takich zwrotnicach), a także MNIEJSZA ILOŚĆ WÓZKÓW JEZDNYCH, NIŻ W 105-tkach - dzięki temu siły działające na tory są ponad 3x większe, niż w 105-tkach. To jest problem.
@p
po co nowe ma jezdzic lepiej zeby na zajedni stał a mpk kupiło go pewno za to co kontrolezy wypisywali mandaty za jazde bez biletu
q
qwe
Oczywiście nikomu piszącemu ten news nie przyszło do głowy zapytać o to osobę, która parę tygodni temu zapewniała, że superdźwig był sensownym zakupem i już jest gotowy do wyjazdów na interwencje. Ktoś tu mijał się z prawdą, delikatnie mówiąc.
K
Killer
Nasz dynaiczny prezydent podjął już decyzję: w lutym mają zostać zlikwidowane tramwaje plus. Bo to ani wygodniejsze, ani szybsze niż inne, ITS też jakoś ich nie przyspieszył, wykolejają się częściej niż inne... A nazwa linii nie chce się mieścić na dynamicznych tablicach. Ten plus to była pomyłka. Tak więc już niedługo po Wrocławiu będą jeździły linie 31, 32 i 33, już bez plusów. Może z minusami?...
:P
Bo to jest tramwaj plus niespodzianka. A ta niespodzianka, to albo wykolejenie, albo zapadnięcie się torów pod nim, albo brak hamulców, albo długi postój z powodu braku prądu. I nigdy nie wiadomo na co akurat się trafi jadąc tym tramwajem, dlatego jest to niespodzianka :P
j
ja
Tak działa "dynamiczna" komunikacja miejska pod rządami Rafałka i jego spółki.

A tak na marginesie. Od nowego roku miał chyba w końcu zacząć działać ten nowy dźwig kupiony przez MPK za grubą kasę, a tu dalej go ani widu ani słychu.
l
leiter84
Ja na szczęście z komunikacji miejskiej zrezygnowałem 3 lata temu. Rowerem i/lub autem zdecydowanie wygodniej, szybciej, bezpieczniej i na pewno na czas. Polecam :)
p
pasażer
o,widzę nowe dzwigi za miliony złotych.
p
pasażer
kolejny raz coś z tramwajami. osobiście wolę tramwajem jeździć niż autem, ale jak ciągle będą problemy z tą komunikacją to nie zostanie mi nic innego jak przenieś się całkowicie na auto, będzie trochę gorzej ale przynajmniej pewniej że dojadę nawet z korkami
M
MIŚ
A GDZIE NOWY DŹWIG ?????? SUPER EKSTRA NAJNOWSZY I NAJWSPANIALSZY ZDALNIE STEROWANY I CUD MIÓD KTÓRY SAM MIAŁ SOBIE PORADZIĆ Z PLUSEM ?????
, ,
Wykolejają się nie tylko Skody. Zazwyczaj na rozjazdach (za iglicą). Dlaczego?
Odpowiedź jest bardzo prosta.

Koło pojazdu szynowego składa się z dwóch stref. Części jezdnej (na której spoczywa cały ciężar pojazdu) i kołnierza (jest wąski i ma większą średnicę niż część jezdna), który pełni funkcję zabezpieczenia przed wypadnięciem pojazdu z toru.

I teraz jakiś jenżynier wymyślił, że aby tramwaj nie stukał na rozjazdach - wspawany jest w tor płaskownik, który unosi tramwaj tak, że toczy się on na tym kołnierzu. Część jezdna koła zawisa w powietrzu. Co gorsze płaskownik ten wspawany jest po obu stronach toru. Tak więc tramwaj przez rozjazdy jedzie tylko na tym kołnierzu. Jestem ciekaw jak ów jenżynier dowiedzie, że pojazd o wadze kilkunastu/kilkudziesięciu ton ma się utrzymać w torze na kołnierzu zwłaszcza na łuku.
I tu macie odpowiedź dlaczego na rozjazdach motorniczowie mają jechać 5 km/h. Ten wrocławski "wynalazek" na szczęście nie znalazł zastosowania na świecie w tej wersji.
Ten "wynalazek" wyłączył z eksploatacji skrzyżowanie Kazimierza Wielkiego z Szewską. Regularne wykolejenia linii 21 (obecnie zawieszona) i składów zjeżdżających do zajezdni od strony Dominikańskiego to norma udokumentowana na asfalcie. Bałwaństwo UM trwa w najlepsze. JEST DOBRZE !!
A teraz
L
LOL
..wypadł bida zez nowych torów...no nie może to być!
w
wroc
Po kiego w ogóle jest ten cały plus skoro ten tramwaj niczym się nie różni od nieplusów, a numerów 32, 31 bez plusa nie ma więc spokojnie to bezsensowną nazwę można zlikwidować.
Co z budową metra ?
m
m.
Im więcej kasy na Śląsk tym mniej na komunikację miejską. Widać efekty. Komunikacja leży, a na mecze przychodzi i tak coraz mniej osób.
.
I huj wie dlaczego?
Dodaj ogłoszenie