Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wrocław: Tramwaj 16 wróci na tory? (PODPISZ PETYCJĘ)

Dominik Niszewski
fot. Tomasz Hołod
Nasz Czytelnik Dominik Niszewski proponuje zmiany w komunikacji miejskiej we Wrocławiu: przywrócenie tramwaju linii 16, skrócenie relacji autobusów linii 145 oraz likwidację linii szczytowej 346. Zgadzasz się z tym pomysłem? Podpisz petycję na dole tej strony - Twój podpis trafi do władz miasta.

Oto list pana Dominika


Do niedawna mieszkańcy Tarnogaju mieli do dyspozycji 3 linie tramwajowe łączące ich osiedle z cCentrum: 8, 15 i 22. Każda z linii kursowała co 12 minut w szczycie, co 15 minut poza szczytem i co 20 minut wieczorami i w weekendy. W efekcie średnio co 5 minut odjeżdżał z Tarnogaju tramwaj. Tymczasem obecnie pozostała tylko 1 linia tramwajowa (numer 8). Co prawda, na Tarnogaj skierowano dodatkowo autobus 145, jednakże z uwagi na jego rzadkie kursowanie (raz na pół godziny poza szczytem) nie stanowi on dobrej rekompensaty za brak dwóch linii tramwajowych. W rezultacie tramwaje linii nr 8 są bardzo często zatłoczone, wydłużyły się też znacząco czasy oczekiwania pasażerów na przystankach.
Osiedle Gaj jest zaskakująco dobrze skomunikowane z Kozanowem. Mieszkańcy mogą wybierać pomiędzy aż 3 bezpośrednimi połączeniami - dwiema liniami tramwajowymi 31PLUS i 32PLUS oraz linią autobusową 136. Jeżeli zaś chodzi o połączenia z rejonem placu Grunwaldzkiego, to do dyspozycji mieszkańców pozostają dwie linie autobusowe 145 i 146. Autobusy te w godzinach szczytu tkwią w długich zatorach na ulicy Borowskiej oraz w wielu miejscach na odcinku pomiędzy Dworcem PKP a mostem Grunwaldzkim, co sprawia, że w porównaniu z poruszającym się po wydzielonych torowiskach tramwajem stanowią one mało atrakcyjną ofertę przewozową.
O tym, jak bardzo potrzebne jest bezpośrednie połączenie tramwajowe Gaju/Tarnogaju z rejonem placu Grunwaldzkiego dobitnie świadczy fakt, że do tej pory już ponad 2900 osób poparło na serwisie społecznościowym "Facebook" petycję o utworzenie nowej linii tramwajowej na odcinku GAJ/TARNOGAJ <=> SĘPOLNO/BISKUPIN.
Podczas gdy autobusy linii 145 i 146 tkwią wraz z samochodami w licznych zatorach pomiędzy Dworcem PKP a mostem Grunwaldzkim, wydzielone torowiska tramwajowe na ulicach Małachowskiego i Pułaskiego (to ostatnie wyremontowane w tym roku) wykorzystywane są zaledwie przez 1 linię tramwajową (obecnie oprócz "zerówek" kursują tam dodatkowo tramwaje linii 4, ale jest to sytuacja tymczasowa związana z remontem ulicy Podwale).
Do momentu likwidacji linii 16 mieszkańcy rejonu ulic Małachowskiego i Pułaskiego przez kilkadziesiąt lat mieli do dyspozycji co najmniej dwie linie tramwajowe. Obecnie po ww. ulicach na stałe kursuje tylko jedna linia tramwajowa, co sprawia, że oferta przewozowa jest znacznie gorsza niż przed laty.
Mieszkańcy Bartoszowic w zamian za likwidację jeżdżącej przez cały dzień linii E otrzymali szczytową linię 346, która nie dość, że kursuje tylko raz na pół godziny, to jeszcze w ogóle nie jeździ poza godzinami 6 - 9 i 14 - 18. Nie dziwi więc fakt, że mało kto z owej linii korzysta.
W związku z powyższym proponuję wprowadzenie następujących zmian:
a) uruchomienie linii tramwajowej nr 16 w relacji Tarnogaj - Dworzec PKP - Małachowskiego - Pułaskiego - pl. Grunwaldzki - Skłodowskiej-Curie - ZOO,
b) skrócenie relacji linii 145 tak, by kursowała ona na trasie Sępolno - Monte Cassino - Spółdzielcza - Olszewskiego - Bartoszowice,
c) likwidację cieszącej się bardzo małą popularnością linii szczytowej 346.
W efekcie:
a) znacząco poprawi się obsługa komunikacyjna osiedla Tarnogaj,
b) mieszkańcy Tarnogaju oraz północno-wschodniej części Gaju otrzymają bezpośrednie punktualne połączenie tramwajowe z placem Grunwaldzkim,
c) mieszkańcy pozostałych części osiedla Gaj będą mogli się przesiąść na tramwaj jadący do placu Grunwaldzkiego na przystanku "Bardzka" lub przy Dworcu PKP,
d) znacząco poprawi się obsługa komunikacyjna rejonu ulic Małachowskiego i Pułaskiego,
e) droższa w eksploatacji linia autobusowa 145 zostanie na znacznym odcinku zastąpiona tańszą w eksploatacji i bardziej przyjazną dla środowiska linią tramwajową,
f) mieszkańcy Bartoszowic otrzymają całodzienne połączenie autobusowe z pętlą tramwajową na Biskupinie,
g) miasto zaoszczędzi środki finansowe wydatkowane na utrzymanie linii 346.
Z poważaniem
Dominik Niszewski

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska