Wrocław: Torowisko na Krupniczej prawie gotowe. Koniec robót w grudniu (ZDJĘCIA)

BJO, MT
Coraz lepiej widać już torowisko tramwajowe na remontowanej ulicy Krupniczej. Zostaną tam ułożone specjalne, tzw. wyciszone tory. Powstaną też nowe przystanki. Roboty potrwają najpóźniej do końca roku.

Remont Krupniczej powoli zbliża się do końca. Robotnicy układają już torowisko nie tylko przy skrzyżowaniu z Kazimierza Wielkiego i Podwalem, ale także wzdłuż całej ulicy. Szyny będą specjalnie wyciszone, by tramwaje nie hałasowały. Warto wspomnieć, że po remoncie tramwaje na Krupniczej pojadą po wydzielonym torowisku. Nie będą więc stały w korku.

Można się natomiast spodziewać, że jeszcze większe korki czekają kierowców samochodów, którym zostanie jeden pas ruchu w każdą stronę.. Tym bardziej, że na Krupniczej powstanie nowy przystanek tramwajowy, tzw. Wiedeński. To przystanki zlokalizowane na środku ulicy. Jezdnia między chodnikiem a torowiskiem będzie podniesiona, dzięki czemu piesi łatwiej dojdą do tramwaju, a auta w tym miejscu zwolnią.

Do końca zbliża się wymiana sieci podziemnych na Krupniczej. Niedługo drogowcy przejdą do układania nowej nawierzchni. Cały remont ma zakończyć się do końca roku.

Wideo

Komentarze 20

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

M
M

Od początku obserwuję to budowę ze swojego okna. To jeden wielki bałagan. Obecnie po jednej stronie Krupniczej przechodnie poruszają się po drodze gruntowej pomiędzy maszynami budowlanymi (koparki, itp.), które na czas przejścia zatrzymuje kierownik budowy. Jak delikwent już przejdzie to wtedy ruchem ręki Pan Kierownik wznawia pracę swojej ekipy ;) Bareja by tego nie wymyślił, a może się mylę. A i dodam jeszcze, że "końca nie widać". Grudzień? Oby.

G
Gość

Owszem ze dobry jest dla dzieci ale i dla dorosłych którzy wykorzystują go do szybkich podróży po centrum .
Dzięki tej zabawce zona zaoszczędzić wiele czasu i dojechać tam gdzie się autem nie da lub nie ma sensu bo nie ma gdzie zaparkować. O oszczędności pieniędzy nie będę pisał.
Trudno znaleźć drugą taką zabawkę, która by tak ułatwiała ludziom życie.
Dlatego na świecie jest 1,4 mld rowerów.
Dobrze obrazuje zalety roweru fakt ze w 17 mln Holandii jest 18 mln rowerów ale tam ludzie myślą co widać bo największym PKB na głowę mieszkańca w Europie
Sukces Holandii spowodował ze wiele krajów poszło w jej ślady nawet ją prześcignęły.
Polacy są uważani za złodziei i leni więc chyba nie będzie się im chciało pedałować.
Wszystko zależy od infrastruktury

k
kierowca

Jak strategiczna to widać bo tym że od roku można jeździć inaczej iż Krupniczą.
Jaki dojazd do Rynku skoro z Krupniczej był nakaz skrętu w prawo ?
Z Grabiszyńskiej skręca się w Kościuszki a potem Świdnicką i Szewską podjeżdżasz pod sam Rynek .
Skoro mają jedną jezdnię na trasie w-z wyłączać z ruchu to i Krupniczą zamkną.
Zmniejszy to ruch na moście Uniwersyteckim będzie puszczony w szeroką Dubois Podwale i Kościuszki a ci co jadą na południe skręca w Grabiszyńska Zielińskiego czy Powstańców i Swobodną.Wszystkie te drogi wyremontowano aby przejęły duży ruch by nie wpychać go do ścisłego centrum

k
kierowca

Pasy roweerowe wunne ulec likwidacji !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
===========
Ile trzeba wypić aby taką głupotę napisać?
Pasy rowerowe uwalniają oba pasy dla aut od rowerów przez co wzrasta przepustowość i mniej stłucze,k bo kierowcy nie zajeżdżają sobie drogi na lewym pasie.

K
Kierowca

Ulica Krupnicza miała być deptakiem.
Jak widać od roku nie jest konieczna do prowadzenia ruchu i da się pojechać autem inaczej .
A jeśli tak to pieniądze wpakowane w jakieś przystanki wiedeńskie to marnowanie pieniędzy publicznych, bo jak tłumaczono ta ulica będzie miała tymczasową organizację i za kilka lat ma znów zostać przebudowana.To bez sensu budować NFM , rewitalizować Promenadę Staromiejską, zamykać dla aut ul.Włodkowica czyli tworzyć strefę pieszą a z drugą taką strefą czyli pl.Solnym i Rynkiem łączyć ją jakimś łącznikiem.
Dodatkowo skręt w lewo w Podwale na zostać zamknięty bo Podwale będzie drogą jednokierunkową.

P
PXP

:-)

z
zed

We Wrocławiu tory tramwajowe nikt nie potrafi klaść!!!

J
Jarek

Będą większe, bo teraz nie ma ich tam wcale... Nie ma bo nie ma samochodów. No i pierwotnie projekt zakładał, że już tam nie wrócą, więc niech nie narzekają.

K
Kierowca

zaraz narobię w majty tak mi źle.

a
as

Rower to zabawka dobra dla dzieci a nie środek komunikacji

s
szop

2-minutowe oczekiwanie na zmianę świateł na dwóch kolejnych przystankach.

s
szop

Co to znaczy PRAWIE gotowa? Jak napisał przedmówca - położono jedynie krótki fragment torów na skrzyżowaniu z Podwalem. Dalej błoto, zwały materiałów budowlanych i maszyny... Śmiechu warte jest pisanie, że cały ten bałagan zostanie uprzątniety do końca roku.

m
m.

Tym gorzej, że taka krótka ulica jest tak strategiczna. No ale zapomniałem, Wrocław nie ma skutecznego połączenia wschód-zachód czy północ-południe obwodnicami śródmiejskimi. Ah ten Wrocław, puszy się stadionami i imprezami a podstawowych kwestii jak komunikacja nie rozwiązuje...

w
wrocek

Moze jest krotka ale bardzo strategiczna pod względem dojazdu do rynku autem od strony Grabiszynskiej czy tramwajem w stronę Grunwaldu!

r
r52

Spowolnienie ruchu samochodów to podstawowa i nie jedyna największa głupota urzędników miasta Wrocław !!
Kiedy remont ul. Poznańskiej, Olszewskiego i wielu innych im podobnych ??

Dodaj ogłoszenie