Wrocław: Torowiska na Wszystkich Świętych

Jarosław Garbacz
Tramwaje wrócą na torowisko ul. Grabiszyńskiej od soboty
Tramwaje wrócą na torowisko ul. Grabiszyńskiej od soboty Fot. Piotr Wojnarowicz
W piątek (22.10.2010) zakończą się dwa ważne remonty torowisk tramwajowych we Wrocławiu - na ul. Piłsudskiego i ul. Reymonta wraz z pl. Staszica.

Od soboty (23.10.2010) dojedziemy też tramwajem na cmentarz Grabiszyński, choć przebudowa torów na ul. Grabiszyńskiej w stronę Oporowa potrwa jeszcze do połowy grudnia.

Torowisko od skrzyżowania ul. Klecińskiej z al. Hallera zostanie otwarte dla tramwajów, aby można było dojechać na cmentarz. Tramwaje wrócą tu jednak tylko na 10 dni. Od 5 listopada torowisko znów będzie nieprzejezdne. Aż do 15 grudnia.

- To kolejny etap robót, w którym odnowimy torowisko przecinające jezdnię - mówi Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

Chodzi o miejsca, gdzie tory krzyżują się z drogą: na wysokości ul. Fiołkowej oraz przy zjeździe na pętlę Grabiszyńską.

W tym tygodniu na ul. Grabiszyńskiej wzdłuż cmentarza trwają intensywne prace. Robotnicy montują trakcję i kładą podkłady pod torowisko. Gotowe są wszystkie wydzielone odcinki torowiska. Specjalne urządzenie, tzw. plasser, wyrównuje też tory. Trwa budowa peronów przystanku tramwajowego przy wejściu na nekropolię i w rejonie ul. Fiołkowej. 1 listopada gotowe będą trzy przystanki. Na czwartym przy ul. Fiołkowej w stronę centrum wciąż mogą trwać roboty.

- Uporządkujemy je w taki sposób, by pasażerom nie groziło żadne niebezpieczeństwo i mogli swobodnie wsiadać i wysiadać - tłumaczy Ewa Mazur.

Prace wykończeniowe trwają też na ul. Piłsudskiego, między pl. Legionów a pl. Orląt Lwowskich. Tędy pojadą tramwaje specjalne, kursujące między dwoma największymi nekropoliami w mieście: Osobowicami i Grabiszynkiem. Również tramwaje linii 0L, 0P, 14, 15 i 24, kursujące objazdem przez Podwale i Sądową, wrócą na stałe trasy.

Robotnicy uwijają się też na ul. Reymonta i pl. Staszica. Trwa tam betonowanie nawierzchni pod torowisko i wymiana rozjazdu tramwajowego w północnej części placu.

- Z zakończeniem remontów zdążymy. Nie boimy się nawet niesprzyjającej pogody - kończy rzeczniczka ZDiUM.

Zobacz więcej zdjęć na stronie www.wroclawskiautobus.pl

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

w
wieszcz

Na ul. Piłsudskiego kończy się remont torowiska tramwajowego, na odcinku: pl. Legionów – pl. Orląt Lwowskich. Jest to około 500 m. Ponownie ułożono tam tor typu kolejowego, zamiast go zabudować. Gdyby tak się stało autobusy komunikacji miejskiej miałyby gotowy bus-pas od skrzyżowania z ul. Pułaskiego i Dyrekcyjną aż do pl. Jana Pawła II. Nie wiem, czy na zabudowanie tych 500 m torowiska w urzędzie zabrakło pieniędzy, czy urzędnikom wyobraźni? Niech mi już nikt więcej nie mówi (nie pisze też!), że urzędnikom miejskim zależy na sprawnie działającej komunikacji zbiorowej.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3