Wrocław: Te same miejsca czekają ponowne remonty

Jarosław Garbacz
Remont torów na Podwalu skończył się kilka dni temu. Ulica znów będzie przebudowana za 2 lata
Remont torów na Podwalu skończył się kilka dni temu. Ulica znów będzie przebudowana za 2 lata fot. janusz wójtowicz
Urzędnicy tak planują przebudowy dróg, że w tym samym miejscu utrudniają kierowcom życie kilka razy.

Radość mieszkańców Tarnogaju, którzy od kilku dni - po półrocznej przerwie - znów mogą dojechać tramwajem na swoje osiedle, będzie trwała krótko. W przyszłym roku na Tarnogaj znów dojadą tylko autobusem zastępczym, bo na ul. Borowskiej, przy dworcu PKS, ruszy budowa węzła przesiadkowego. Byłoby inaczej, gdyby urzędnicy połączyli tę inwestycję z zakończoną niedawno przebudową skrzyżowania ul. Bardzkiej i al. Armii Krajowej.

Przykładów miejsc, w których kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej czekają utrudnienia rok po roku, jest we Wrocławiu więcej. My naliczyliśmy ich sześć.

ul. Żmigrodzka. Odcinek za CH Marino, który połączy dwie obwodnice - śródmiejską i autostradową. Wciąż ma tylko jeden pas. To odcinek długości około 700 metrów, który można byłoby przebudować równocześnie z trwającymi tam inwestycjami. Po Euro 2012 znów zapewne będą tu utrudnienia, bo dopiero wtedy dobudowywany będzie brakujący, drugi pas jezdni.

ul. Kosmonautów. Między skrzyżowaniem z ul. Jeżowską i Żernicką a Gliniankami. Przed Euro 2012 gotowa będzie aleja Stabłowicka. To droga wiodąca z lotniska przez Strachowice na Złotniki, która połączy się z ul. Kosmonautów na wysokości ul. Żernickiej. Jeszcze przed Euro zjeżdżać będziemy więc z szerokiej alei w wąskie gardło na Kosmonautów. Ulicę można by poszerzyć już teraz, gdy obok prowadzone są inne prace. A tak po Euro czekają nas zmiany w organizacji ruchu.

ul. Curie-Skłodowskiej. Od Wybrzeża Wyspiańskiego do ronda Reagana. Była zamknięta przez dwa lata (2006-2008), w związku z przebudową placu Grunwaldzkiego. Sama ul. Curie-Skłodowskiej została przebudowana jednak tylko na krótkim odcinku od ronda do ul. Norwida. Jej dalsza część i ponowne zamknięcie są w planach po 2012 roku.

ul. Bardzka/Buforowa. Po przebudowie ul. Bardzkiej droga pod wiaduktem kolejowym będzie zwężała się do jednego pasa, by później znów przejść w dwa pasy (gdy przebudowana zostanie ul. Buforowa). Wąski przejazd pod wiaduktem trzeba będzie więc przebudować w przyszłości, co spowoduje kolejne utrudnienia na obu ulicach.

ul. Strzegomska. Jest przebudowywana, ale po zakończeniu inwestycji kierowcy nadal będą zatrzymywali się na przejeździe kolejowym koło ronda Pileckiego i centrum Futura Park. Miasto nie wyklucza, że zbuduje wiadukt w przyszłości, ale to wiązać się będzie z nowymi utrudnieniami na Strzegomskiej.

Podwale. Remont torowiska między Łąkową a Krupniczą zakończył się w sierpniu. Robotnicy ułożyli tam jednak z powrotem stare tory. Nowe pojawią się w 2012 roku, gdy ulicę czeka generalna przebudowa.

Co na to urzędnicy? Bronią się, że jedynym ograniczeniem przeprowadzenia tych inwestycji w jednym czasie były finanse. - Poza Warszawą wy-dajemy najwięcej w Polsce na budowy nowych dróg i remonty tych istniejących. Ale w napiętym przed Euro 2012 budżecie miasta nie zawsze starcza środków - tłumaczy Paweł Czuma, dyrektor biura prasowego urzędu miejskiego.
Pytanie, czy drogowych inwestycji nie da się lepiej planować. Tak, by nie narażać mieszkańców na objazdy i utrudnienia co roku. Mimo obietnic wczoraj nie uzyskaliśmy odpowiedzi na te pytania od magistratu.

Kto za tym stoi

Planami i harmonogramem inwestycji drogowych w mieście zajmują się dwie instytucje.
Najpierw planiści z Biura Rozwoju Wrocławia przygotowują ogólny zarys i koncepcję, związane z danym rejonem miasta. Następnie inwestycje planują w Departamencie Infrastruktury i Gospodarki magistratu w Wydziale Inżynierii Miejskiej. Inwestycje, zależnie od przeznaczenia, są przekazywane do Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta lub spółki Wrocławskie Inwestycje. Te ogłaszają przetargi na ich wykonanie i nadzorują realizację prac. JAG

Flesz: Wegańskie ubrania. Made in Poland

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 8

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
T.

porzecież ten artykuł to stek bredni... co do strzegomskiej to jakim prawem ktoś kto narzeka na deficyt miasta może narzekac że nie ma tam wiaduktu?! cóż za żelazna konsekwencja godna prawdziwego baraniego łba... mieć ciastko i zjeść ciastko... chciałoby siezakrzyknąc "obudźcie się",ale te słowa już padły... pod pewnym krzyżem :)

D
Dziadek

A co można powiedzieć na temat ul.Piastowskiej.Na odcinku między ul.Sienkiewicza a Grunwaldzką zostawiono kawałek starej jezdni razem z chodnikami.Co ciekawe z tego co się orientuje to wszyskie przyłącza i rury zostały stare i wpięte po obu stronach w nowe.A przecież ulica była zamknięta od ronda do Grunwaldzkiej i od Sienkiewicza do Nowowiejskiej.Podobno zabrakło pieniędzy.

F
FDFHG

"Szanowny Panie Redaktorze, skrzyżowanie ul. Kosmonautów z ulicami Jeżowską i Żernicką jest tylko na planie Wrocławia. Gdyby Pan pojawił się w miejscu, o którym Pan pisze, to zobaczyłby Pan, że ul. Żernicka od ul. Kosmonautów do ul. Małopolskiej jest polną, zarośnięta ścieżynką. Boję się, że po Pana artykule, włodarze miasta uznają, tak jak Pan, że to jest ulica i puszczą tamtędy ruch, niczego nie zmieniając"

DOKLADNIE, PO RAZ KOLEJNY WYCHODZI IGNORANCTWO I NIEWIEDZA AUTORÓW TEKSTÓW

b
bimberspeed

Nieporozumienie z ponownym wprowadzaniem końców linii tramwajowych bez pętli (zarzuconym już dawno w wszelkich liniach tramwajów w Polsce) już daje o sobie znać. Rozwiązanie dobre dla miast z wąską i ograniczoną przepustowością ulic w przypadku Wrocławia wydaje się zupełnie bezzasadne. Mając gotowe torowisko trzeba czekać na przybycie wagonów 19T które dopiero się montują. Na forach wylano już wiele negatywnych opinni o bezsensie takiego rozwiązania, ale bezkompromisowa wola decydentów i zamówienie (na kredyt gwarantowany przez miasto!) wagonów dwukierunkowych raczej nie "topowej" klasy właściwie przesądzają o dalszej realizacji koncepcji. By nie wpisywać się jedynie w biadolenie i narzekactwo warto jednak podnieść, że Wrocław doczekał wreszcie kolejny kawałek odcinka linii tramwajowej po chucznych (wcześniejszych) zapewnień przedwyborczych wielu poprzednich zbiórek przy urnach miejskich. Cała prawda systemie T+ (a właściwie jego żałosnym ogryzku) zapewnie wyjdzie wraz ze świadomością ogromnego zadłużenia Wrocławia, gdy tylko opadną wyborcze konfeti. Jeśli wygra Dudi znów - zapewnie będzie pompował sukcesy w media w scenografii Euro 2012 do czasu zakończenia eurokopaniny, jeśli kto inny, zapewnie natychmiast uprzedzi o tym by nie obrywać później za nie swoje dokonania. Miasto coraz bardziej żyje na kredyt, a przykład nieszczęsnych koncepcji tramwajowania bez końcówek linii w kształcie klasycznej pętli pozwala na obawy, że kredytowa krwawizna idzie w błoto bezsensownych koncepcji...

p
piotreek_w

Bzdury. O ile wiem, jeden remont był realizowany tam rok temu, poprzedni zaś miał miejsce 5 lub 6 lat temu. Bardzo proszę o rozpowszechnianie informacji zgodnych z prawdą, a nie wziętych z kosmosu. Pozdrawiam.

Z
Zmal

To już jest specjalność Wrocławia.

m
malko

Szanowny Panie Redaktorze, skrzyżowanie ul. Kosmonautów z ulicami Jeżowską i Żernicką jest tylko na planie Wrocławia. Gdyby Pan pojawił się w miejscu, o którym Pan pisze, to zobaczyłby Pan, że ul. Żernicka od ul. Kosmonautów do ul. Małopolskiej jest polną, zarośnięta ścieżynką. Boję się, że po Pana artykule, włodarze miasta uznają, tak jak Pan, że to jest ulica i puszczą tamtędy ruch, niczego nie zmieniając.

t
tantus

A gdyby na nowowybudowanym torowisku na Gaju, zamiast wekslówki zrobiono normalną pętlę, to tramwaje 8, 15 i 22 można by skierować na Gaj. A tak, znów będzie zatramwaj stojący w korku...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3