Wrocław: Szlaban na drodze na lotnisko

Małgorzata Kaczmar
Ul. Strzegomska będzie szersza. Ale kierowcy wciąż będą musieli stać przed szlabanem
Ul. Strzegomska będzie szersza. Ale kierowcy wciąż będą musieli stać przed szlabanem Fot. Paweł Relikowski
Przymusowy postój w drodze na lotnisko. Miasta nie stać na wiadukt. Będą więc szlabany.

Wrocław buduje nowoczesną drogę na lotnisko. Ale za 4 miesiące, gdy kierowcy pojadą wyremontowaną czteropasmową ul. Strzegomską, będą skazani na przymusowy postój na przejeździe kolejowym koło centrum handlowego Futura Park. Miasto nie wybuduje nad torami wiaduktu. Zamiast niego pozostaną tam szlabany.

- Taka inwestycja byłaby bardzo droga - twierdzi Marek Szempliński, rzecznik prasowy Wrocławskich Inwestycji, miejskiej spółki odpowiedzialnej za przedsięwzięcie. Tłumaczy, że budowa wiaduktu jest o wiele droższa niż zwykłej estakady dla samochodów.

Remont przejazdu na Strzegomskiej będzie kosztował około miliona złotych. - A budowa wiaduktu kosztowałaby 20 mln zł - ocenia prof. Jan Biliszczuk z Wydziału Budownictwa Politechniki Wrocławskiej. Także jego zdaniem taka inwestycja nie miałaby sensu.

- W tym przypadku sprawdzi się automatyczny szlaban. Zamyka się, gdy pociąg jest w odległości 500 metrów od przejazdu. Kierowcy więc nie muszą czekać kilkunastu minut, tylko kilka - mówi.

Przez ul. Strzegomską przejeżdżają pociągi towarowe jadące do Wałbrzycha i Jaworzyny Śląskiej. Średnio 50 na dobę. - Największe natężenie ruchu jest między północą a godz. 3 oraz między godz. 5 a 11 - informuje Oskar Olejnik, rzecznik prasowy Zakładu Linii Kolejowych. W tym czasie przez przejazd przejeżdża odpowiednio 11 i 15 pociągów. Szlaban zamyka się na trzy minuty.

Paweł Czuma, dyrektor biura prasowego we wrocławskim ratuszu, mówi, że miasto nie wyklucza, iż w przyszłości przy Strzegomskiej wiadukt jednak powstanie. Kiedy? Tego jeszcze nie wiadomo, ale miejsce na jego budowę się znajdzie. - Na razie na inwestycję nie pozwalają nam finanse - rozkłada ręce Czuma.

Czy warto wydać 20 razy więcej, by kierowcy jechali na lotnisko bez zbędnego postoju? Czekamy na Wasze opinie!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 16

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

S
Stefan
np tak jak na Pl. Dominikańskim, koszta chyba podobne
w
wieszcz
Omal mnie szlag nie trafił, kiedy przeczytałem, że od władz miasta firma Skanska dostanie 50 mln zł premii za oddanie przed terminem obwodnicy śródmiejskiej (artykuł Magdaleny Kozioł z 30.07.10 r). To na wiadukt nie było 20 mln zł, a 50 mln na premie to jest?
a
artek
malkontentom przypominam, że wybudowana zostanie druga droga do lotniska - aleja stabłowicka - od kosmonautów i lotniczej wprost do nowego terminala. nie wspominając że węzeł aow też będzie po drugiej stronie torów ...
w
wieszcz
MMoże okazać się, że Wrocławianin (a już na pewno osoba, która koleją przyjedzie do Wrocławia) prędzej dotrze na podberlińskie lotnisko (Berlin Brandenburg International - BBI) niż na nasze Strachowice. Chyba komuś na tym zależy? I, nie chodzi mi wyłącznie o władze Wrocławia.
t
typ
dogadaja sie na czas euro zeby pociagi jezdzily tak zeby nie przeszkadzaly za bardzo i bedzie dobrze. nie przesadzajcie. jak beda kiedys pieniadze to bedzie wiadukt narazie sa wazniejsze rzeczy do zrobienia
a
artek
> Niestety jesli miasto liczy na PLK to mozemy

miasto nie liczy na PLK, bo miasto musi samo sfinansować budowę nowego nasypu i wiaduktów nad strzegomską i jeszcze drugiego na planowanym łączniku między rondem a klecińską (trasa muchoborska).
dlatego jest to taka droga inwestycja, i dlatego jest odłożona w czasie ad acta, na "poełro" czyli na święty nigdy.
i zgadzam się, że przy takiej a nie innej kasie miejskiej, nawet na zachodzie wrocławia są ważniejsze projekty, choćby oś inkubacji na odcinku od żaru, przez graniczną aż po mokronoską i bielany.
a przejazd kolejowy znakomicie ograniczy ruch na strzegomskiej, co tylko wyjdzie na dobre i nowemu dworowi, i muchoborom - wszelkie tego typu utrudnienia w ruchu mogą spowodować co najwyżej omijanie węzła lotnisko na rzecz cesarzowic, a najlepiej kosmonautów.

dlatego niech przejazd zostanie jak jest!
m
ms
dla wyjasnienia - na skyscrappercity jest info ze to pociagi maja jezdzic górą czyli powstanie nasyp i wiadukt kolejowy a nie drogowy. Trzeba pamietac ze w planach strzegomską ma tez jezdzic tramwaj. Niestety jesli miasto liczy na PLK to mozemy byc przekonani ze tego wiaduktu dluuugo jeszcz nie zobaczymy (jesli wogole)
k
kk
Pytanie do Ratusza, czy planują na łączniku "Rondo - Klecińska" wiadukt nad torami?
g
garym
[cyt]są ważniejsze drogi w mieście gdzie niestety nie ma wiaduktów w randze krajówki lub wojewódzkiej np Średzka (wylot na Zieloną Górę), Swojczycka (wylot na Jelcz-Las), Grabiszyńska (wylot na Kąty) i wiele innych[/cyt]

To nie tylkop dojazd do lotniska ale też do jednego z trzech węzłów AOW na terenie Wrocławia. Więc ani Średzka (Leśnica ma planowaną obwodnicę), ani Swojczycka nie są ważniejsze od Strzegomskiej. Co do Grabiszyńskiej to są tam dwa wiadukty (a nawet 3), więc chyba coś ci się pomyliło.
m
ms
ale termin to nieokreślona daleka przyszłość....
m
ms
skoro zakorkowana mińska blokuje cale ronfo i strzegomską na dlugosci pol kilometra to i tak w drodze na lotnisko trzeba bedzie stac w korku. A skoro rondo zablokowane to i ruch z lotniska bedzie sie korokwał na jego wjeździe. Tak więc dzęki wielomilionowym inwestycjom goście EU2012 będą mieli okazję podziwiać nowy piękny korek na miarę naszych czasów. Proste, logiczne a nikt w magistracie tego nie widzi. Ciekawe dlaczego??????
m
mjz122
było oczywiste z 5 lat temu, kiedy robiono rondo. Już było widać, że nie będzie wiaduktu. Teraz to musztarda po obiedzie.
A
Adam
są ważniejsze drogi w mieście gdzie niestety nie ma wiaduktów w randze krajówki lub wojewódzkiej np Średzka (wylot na Zieloną Górę), Swojczycka (wylot na Jelcz-Las), Grabiszyńska (wylot na Kąty) i wiele innych
b
bree
Już czas na przejazdy kolejowe na autostradach.
J
JT
a moze kolej niech wybuduje skoro ona ma tylko jeden tor?
Wróć na gazetawroclawska.pl Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie