Wrocław: Straż miejska ratuje nowy przystanek (ZDJĘCIA)

Jerzy Wójcik, NZaktualizowano 
fot. Paweł Relikowski/GazetaWroclawska.pl
Straż miejska - to najnowszy pomysł wrocławskiego magistratu na poprawę działania przebudowanego w sobotę przystanku przy ul. Piłsudskiego (w stronę pl. Legionów). We wtorek mundurowi stanęli przy Piłsudskiego i dyscyplinują kierowców, którzy nie stosują się do nowej organizacji ruchu w tym miejscu.

Przypomnijmy, że nowy, podwójny przystanek, działa przy Piłsudskiego od soboty. Urzędnicy chcieli, by zatrzymywały się tutaj dwa tramwaje jednocześnie. Ale od razu pojawiły się problemy. O możliwych kłopotach pisaliśmy jako pierwsi już po ogłoszeniu planowanych zmian, a później po ich wprowadzeniu w życie.

O co chodzi przy Piłsudskiego?
By umożliwić postój dwóch tramwajów jednocześnie, część peronu wymalowano na jezdni. Jest to jedyny pas ruchu na Piłsudskiego w stronę Legionów. A zatem, gdy na przystanku stoją równocześnie dwa tramwaje, wstrzymany jest ruch aut na tej ulicy. Przynajmniej teoretycznie. Bo w praktyce wielu kierowców nie stosuje się do przepisów i zagraża bezpieczeństwu pasażerów.

- Dlatego poprosiliśmy o pomoc straż miejską, która będzie pilnować w tym miejscu porządku przez najbliższe dwa, trzy tygodnie - tłumaczy nam Elwira Nowak, wicedyrektor wydziału inżynierii miejskiej we wrocławskim magistracie. - Liczymy, że w tym czasie do zmian przyzwyczają się i kierowcy i pasażerowie - dodaje.

Przypomnijmy, że urzędnicy wciąż podkreślają, że przystanek jest na etapie testów. Docelowo chcieliby stworzyć w tym miejscu tzw. przystanek wiedeński. Od obecnej organizacji ruchu, różni się on wysepką wyniesioną ponad jezdnię. Miałaby być ona wybudowana zamiast peronu, na pasie z którego korzystają samochody (takie rozwiązanie sprawdza się przy ul. Glinianej). Jednak koszt tej zmiany to już 100 tys. złotych i urzędnicy jeszcze wolą się upewnić, czy ma ono sens.

Wczoraj znaleźliśmy jeszcze jedną wadę przystanku przy Piłsudskiego. Przy okazji zmian, nie przebudowano tam trakcji. Wczoraj sprawę badał nadzór ruchu i jego inspektorzy stwierdzili, że zgodnie z istniejącym tam oznakowaniem, dwa tramwaje nie mogą zatrzymyać się zaraz po sobie. MPK ma również interweniować w tej sprawie.

To nie koniec wpadek. Również wczoraj robotnicy wycinali wystający fragment słupka, który pozostał po demontażu barierki. Stał on przy samym przejściu dla pieszych i zagrażał bezpieczeństwu ludzi. To pokazuje, że przy wprowadzaniu zmian zapanował spory chaos i nie wszyscy nadążyli za tempem.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 78

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Od kiedy uruchomiono ten przystanek, to sołtys Wąchocka odetchnął.

w
wieszcz

Minęło zaledwie 150 lat od wprowadzenia przez parlament Wielkiej Brytanii „The Locomotive Acts” (lub – „Red Flag Acts”), czyli ustawy nakazującej aby przed jadącym samochodem poruszał się człowiek z czerwoną flagą, który miał ostrzegać przed nim innych użytkowników dróg, aby historia zatoczyła swe koło. Tak jak kiedyś na brytyjskich ulicach pojawili się ludzie z czerwonymi flagami z powodu pierwszych samochodów, tak teraz na ulicach wrocławskich pojawili się strażnicy miejscy z „lizakami” z powodu superszybkiego tramwaju, a w zasadzie przystanku dla niego. Ówczesna ustawa ograniczała szybkość poruszania się pojazdów w mieście do prędkości 3 km/h. Jeśli zostaną zrealizowane pomysły urzędników odpowiedzialnych za komunikację miejską związane z budową kolejnych przystanków w centrum miasta, prędkość poruszania się wrocławskich tramwajów zdecydowanie zbliży się do tej nakazanej wspomnianą ustawą. A, wtedy tylko patrzeć, jak przed każdym super szybkim Plusem będzie drałował strażnik miejski z „lizakiem” ostrzegający wszystkich, że nadjeżdża super bubel, który może nie zahamować.

b
breslauer55

Za głupotę i nieróbstwo

s
sds

To nie jak piszesz MZUIM bo od ponad 20 lat nie ma takiej firmy tylko Wydział Inzynierii MIejskiej ewemtualnie Kolegium Prezydenta decyduje o takich kwiatkach w mieście. ZDIUM na który tak wszyscy wieszają psy wykonuje tylko poleenia WIMU i nie ma nic do gadania..........

k
kibic

ale ktos nanich glosowal

k
kibic

ale ktos nanich glosowal

k
kibic

ale ktos nanich glosowal

C
Colombo

Geniusze z ul. Długiej są nieobliczalni i niepoważni, stan ten wynika
z zatrudniania pociotków dyrektorów i innych rodzinnych nieudaczników.
Za taki numer powinna spaść minimum jedna głowa, bo takie rozwiązanie
powoduje korki w innych miejscach....

S
Shawuu

Szkoda mi już nawet na to słów... Ehhh po co debilom z UM robić reklamę.

W
Wrocek

Może lepiej byłoby przenieść przystanki za skrzyżowanie, co jest ostatnio praktykowane.
Pozwoli to lepiej wydłużyć przystanki i jednocześnie skierować tramwaje od dworca na rożne kierunki
Wymaga to jednak generalnej przebudowy

v
vb

Na szczęście mamy Straż Miejską, której zawsze możemy coś kazać, nawet coś co jest idiotyzmem o wątpliwych podstawach prawnych. To coś jest w ogóle poza kodeksem drogowym, przystanek może być z wysepką lub bez, natomiast nie może być jednocześnie taki i taki. Pieszy czekając na chodniku na "drugi" tramwaj jeśli okaże się, że zwolniło się miejsce i podjedzie on jako pierwszy popełnia wykroczenie (wtargnięcie na jezdnię i przejście w niedozwolonym miejscu) gdyż na przystanek z wysepką nie można sobie tak wejść poza wyznaczonym wejściem. Pieszy stojąc i czekając na wysepce, jeśli okaże się, że będzie musiał wsiąść do tramwaju 2 spacerem wzdłuż jezdni również popełnia wykroczenie ( przejście przez jezdnię, w tym do tramwaju powinno być najkrótszą drogą - prostopadle do jezdni).
Może wyznaczmy jeszcze dojście od Capitolu wtedy pozwolimy na ostatnie z wykroczeń - wyjście zza stojącego pojazdu pod pojazd nadjeżdżający z przeciwka.

p
pawelwroc

Wszyscy za to odpowiedzialni + obarczyc ich kosztami tego wynalazku i kasa dla strazy miejskiej za to,ze tam stoi i robi z siebie posmiewisko

w
wideńczyk

Jak się skręci w ul. Łódzką to zaraz (za 10m ) można w lewo.... i na "czerwony wiedeński przystanek" się da wjechać. ale i tak to jakaś paranoja. Bo piesi myślą że tam auta nie pojadą....a tu niespodzianka...
Aż specjalne barierki musieli postawić bo piesi stali "wiedeńskiej ulicy"

B
Barti

Każdy kolejny pomysł inteligentnych inaczej decydentów jest po prostu coraz bardziej idiotyczny: zrobili przystanek , z którego po prostu w myśl obowiązujących przepisów motorniczemu nie wolno korzystać. Proponuję od tej pory o kolejnych głupotach do potęgi n-tej używać określenia : "Wybitne jak nowy przystanek na Piłsudskiego".

g
gf

ELWIRA NOWAK!

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3