Firmę która zbuduje drogę z Łanów do Długołęki, poznaliśmy kilka tygodni temu. To przedsiębiorstwo Strabag. Jego oferta była jednak 30 proc. tańsza niż inne w przetargu. W takich wypadkach sprawę bada Urząd Zamówień Publicznych. To standardowa procedura, która przesunęła moment podpisania umowy.
Koszt budowy 10-kilomerowego odcinka trasy to około 105 mln zł. Droga będzie miała po jednym pasie w każdym kierunku z chodnikiem oraz ścieżką rowerową. Prace będą trwały 36 miesięcy, czyli trzy lata i ruszają od razu. Pierwszym etapem będzie zaprojektowanie trasy oraz uzyskanie wszelkich pozwoleń. Ekipy budowlane pojawią się tu zapewne dopiero następnej wiosny.
Zobacz też: Jest decyzja w sprawie budowy Mostu Wschodniego i alei Wielkiej Wyspy. Przetarg w tym roku
Droga poprowadzi od ronda, gdzie obecnie kończy się odcinek z Iwin do Łanów. Następnie polami, aż do Kiełczówka, który ominie po południowo-wschodniej stronie. Na przecięciu drogi z Kiełczówka do Dobrzykowic, powstanie skrzyżowanie. Dalej pobiegnie między polami, aż do drogi między Kiełczowem a Piecowicami i Śliwicami. Przewidziano dwa skrzyżowania. Na drodze Kiełczów – Śliwice powstanie rondo, a nieco większe skrzyżowanie z wysepkami rozdzielającymi na drodze Kiełczów – Piecowice.
W Mirkowie w rejonie styku ul. Bławatnej z Kryształową i nową drogą, powstanie kolejne skrzyżowanie. Ostatnia, największa "krzyżówka" zostanie zbudowana na połączeniu się ze starą krajową ósemką w miejscu, gdzie wychodzi łącznik „Długołęka”, czyli droga nr 98 prowadząca na autostradową obwodnicę Wrocławia (autostrada A8).
TAK BĘDZIE PRZEBIEGAŁ ODCINEK ŁANY – DŁUGOŁĘKA
Poniżej możesz zobaczyć, gdzie znajdą się skrzyżowania i jak droga ominie zabudowania. Można dowolnie przybliżać i oddalać widok.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?