Wrocław: Rowerzyści chwalą urzędników za udogodnienia na Purkyniego

Przemysław Wronecki
Tomasz Hołod
Członkowie Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej chwalą urzędników za organizację ruchu, jaka ma zostać wprowadzona po remoncie ul. Purkyniego. Ma tam obowiązywać strefa 30km/h, przejścia wyniesione na wyspach oraz zmniejszy się liczba miejsc parkingowych.

- To modelowe rozwiązanie. Zrezygnowano z wytyczenia ścieżki rowerowej na większości ulicy, ale ma za to być wprowadzona strefa 30 km/h. Ruch dodatkowo będzie uspokojony przez wzniesienie przejść dla pieszych na wyspach. Takie rozwiązanie będzie sprzyjać temu, by po jezdni mogli poruszać się bezpiecznie rowerzyści - przekonuje Radosław Lesisz z Wrocławskiej Inicjatywy Rowerowej.

CZYTAJ TEŻ: Remont Purkyniego to początek strefy 30 km/h w ścisłym centrum (ZDJĘCIA, SCHEMATY)

Dodaje on, że powstaną tam też krótkie odcinki pasów rowerowych oraz bardzo potrzebny przejazd rowerowy przy Muzeum Narodowym. Drugi będzie wyniesiony, wraz z przejściem dla pieszych, przy Bastionie Ceglarskim. Oprócz tego ma zostać wytyczona trasa rowerowa od Mostu Pokoju do Purkyniego.

Cykliści przypominają, że w 2007 roku walczyli właśnie o takie rozwiązanie. Bo jeszcze sześć lat temu projekt przebudowy ul. Purkyniego zakładał, że nie będzie to ulica z uspokojonym ruchem. WIR przekonywał wtedy w liście otwartym do prezydenta Wrocławia, że m.in. ścieżka jest fatalnie zaprojektowania. "Wijąca się na przemian z wąskim chodnikiem i zmuszająca rowerzystów do "skakania" na krótkim odcinku z jednej strony ulicy na drugą" - czytamy w liście.

Teraz rowerowi aktywiści liczą jeszcze na to, że po zakończeniu remontu ul. Purkyniego, urzędnicy udrożnią w obu kierunkach ul. Frycza-Modrzewskiego. Można to osiągnąć przez wytyczenie kontarapasu i likwidację części miejsc parkingowych.

Najnowsze informacje dot. koronawirusa

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 58

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

A
Al

Ulica z ograniczeniem do 30 km/h to już nie ulica? To deptak wyłączony z ruchu? Dobre sobie. Purkyniego, poza ulicą dojazdową do muzeów, hotelu, czy ASP, to wyłącznie droga "skrótowa" i zarówno jako dojazdowa, jak i "skrótowa" nie musi pozwalać na pędzenie z zawrotną prędkością. Nic się żadnemu kierowcy nie stanie, jak na Purkyniego straci minutę (bo pewnie więcej tego nie wyjdzie, zważywszy, że zazwyczaj zbliżając się do świateł przy Wyszyńskiego/pl. Powstańców Warszawy trafiają na czerwone). Tak więc, nie TROLLUJ, kierowco z POlski i szanuj innych uczestników ruchu (nie tylko rowerzystów).

t
terminator

odpowiedź

U
Up

Nawet do 10% komunikacji we Wro to rowery. Czyli szacując, że we Wrocławiu przebywa około 800 tysięcy osób, daje to 80 tysięcy ludzi. Więc trochę jednak ich jest. A zmiany i ułatwienia w infrastrukturze rowerowej mają służyć przyciągnięciu nowych użytkowników rowerów. Bo po pierwsze to samo zdrowie, a po drugie najlepszy sposób na korki.

A
ANTY KAPUŚ

WIDAĆ RODZINNE TRADYCJE W DONOSZENIU?

s
szatan

Jak jedzie po chodniku to kij w szprychy, zajeżdża drogą jak jadę autem - doganiam na światłach i oklep. Wpisujcie swoje sposoby.

Na rowerze jeżdżę po parę tysięcy km rocznie, głównie w terenie, ale czasami gdzieś drogą trzeba dojechać. Ale jak czytam takich pacanów jak powyżej to sam bym ich wszystkich znienawidził i rozpuścił w kwasie.

c
cyklista

zakazać ałt wogule

p
pieszy

To co robisz podchodzi pod paragraf. Spodziewaj się wizyty miłych panów

p
pieszy

Jak sobie tak na to wszystko spoglądam to ze wszystkich użytkowników dróg rowerzyści są najmniej liczną grupą a to właśnie oni dyktują warunki większości! Czy to nie jest podobne do czasów minionych ?

N
N

wygląda że chodzi tylko o to by zlikwidować możliwości parkowania poza otwieranym niedługo
parkingiem pod Nowym Targiem. Stwarza wrażenie korupcji -- bo głupotą nie wszystko da się objaśnić.

Jak zwykle dyspozycyjny wobec Urzędu Miasta WIR usłużnie chwali za brak ścieżek rowerowych.

R
ROWERZYSTA

1. JAK ZAPARKUJE NA ŚCIEŻCE ROWEROWEJ , ROBIĘ RYSĘ KLUCZAMI PRZEZ CAŁĄ DŁUGOŚĆ AUTA
2. ZAJEŻDŻA DROGĘ? DOGANIAM NA ŚWIATŁACH, WALĘ Z CAŁEJ SIŁY PIĘŚCIĄ W LUSTERKO , KRZYCZĄC"SKORO NIE UŻYWASZ TO CI NIEPOTRZEBNE" I W DŁUGĄ W JAKĄŚ BRAMĘ

WPISUJCIE SWOJE SPOSOBY NA WALKĘ Z CHAMSTWEM KIEROWCÓW AUT NA DROGACH

R
ROWERZYSTA

1. JAK ZAPARKUJE NA ŚCIEŻCE ROWEROWEJ , ROBIĘ RYSĘ KLUCZAMI PRZEZ CAŁĄ DŁUGOŚĆ AUTA
2. ZAJEŻDŻA DROGĘ? DOGANIAM NA ŚWIATŁACH, WALĘ Z CAŁEJ SIŁY PIĘŚCIĄ W LUSTERKO , KRZYCZĄC"SKORO NIE UŻYWASZ TO CI NIEPOTRZEBNE" I W DŁUGĄ W JAKĄŚ BRAMĘ

WPISUJCIE SWOJE SPOSOBY NA WALKĘ Z CHAMSTWEM KIEROWCÓW AUT NA DROGACH

G
Gość

Ilekroć czytam o nowych udogodnieniach dla rowerzystów mam wrażenie ,że to grupa z pół milionowej społeczności we Wrocławiu. A prawda jest taka ,że to kilka tysięcy - niech będzie ,że 5000 ludków . Większość z nich pojawia się tylko przy super pogodzie ale za to są fantastycznym pretekstem dla wprowadzenia idiotycznych zmian organizacji ruchu i ograniczenia ruchu kołowego w centrum miasta . Bo z ruchem kołowym w centrum miasta magistrat po prostu sobie nie radzi. Nie potrafi zaparkować samochodów w centrum miasta i pod pretekstem udogodnień dla rowerzystów robią bezsensowne dróżki i utrudnienia.Ciekawe jaki jeszcze kit wymyślą nasi urzędnicy aby zatuszować swoją niekompetencję ?

k
kierowca z POlski

Likwidacja kolejnej ulicy z układu komunikacyjnego Wrocławia jest dowodem na to, że głupota może osiągnąć stan fanatycznej złości wymierzonej w rdzennych mieszkańców miasta. Gdyby magistrat najpierw wykonał TUNEL pomiędzy pl. Dominikańskim a ul. Sienkiewicza to z Purkyniego można by zrobić nawet MOLO (takie jak ma w SPopt córka premiera) ale niszczenie tej ulicy i wyłączenie jej z ukłądu komunikacyjnego obecnie to przestępstwo i wyraz frustracji najwyższych lotów.

.

A parkingi co zawiniły?

.

Musiałbym pracować w urzędzie albo być członkiem WIR (tfu), niestety nie po drodze mi z tym.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3