Wrocław: Rośnie nowa przeprawa nad Odrą

Marcin Torz
Budowa 10 metrów mostu tygodniowo. Tyle zadeklarowała szwedzka firma Skanska
Budowa 10 metrów mostu tygodniowo. Tyle zadeklarowała szwedzka firma Skanska Tomasz Hołod
Ruszyła już budowa konstrukcji nośnej mostu nad Odrą, który powstaje w ramach wschodniej obwodnicy Wrocławia, na odcinku od Łan do Siechnic. Konstrukcja nośna to dla kierowców najważniejszy element mostu, bo nim będą jeździli. Oczywiście, beton zostanie pokryty asfaltem.

Roboty idą pełną parą. - Nasi ludzie uwijają się jak w ukropie - zapewnia Jacek Pysz z firmy Skanska, która wykonuje prace.

Pysz zapowiada, że są w stanie budować 10 metrów konstrukcji na tydzień. Oznacza to, że mostem teoretycznie będziemy mogli przejść w lutym przyszłego roku. Wtedy będzie gotowy w stanie surowym. Samochody jeszcze nie wjadą na przeprawę, bo do tego potrzebne jest położenie asfaltu, a także wyposażenie mostu w barierki i oznakowania.

Na budowie pracuje blisko 200 osób. Muszą się spieszyć, bo Skanska obiecała, że trasa będzie gotowa przed Euro 2012. A to o o pół roku szybciej niż ustalono w kontrakcie. Oprócz przeprawy budowana jest także estakada nad terenami zalewowymi. Chodzi o polder Blizanowice. Będzie długa, bo w sumie ma rozciągać się aż na 612 metrów. To długość zbliżona do tej, jaką będzie miał most Rędziński, który powstaje w ramach autostradowej obwodnicy Wrocławia (bez estakad dojazdowych).

W sumie między Siechnicami a Łanami pojawią się dwa mosty i estakada. Przeprawa nad Odrą w pobliżu Łanów będzie miała 532 m długości, a drugi most (nad rzeką Oławą obok Siechnic) 102 m. Mosty i estakada to najważniejsze fragmenty trasy, która połączy Siechnice z Łanami. To pierwszy etap budowy wschodniej obwodnicy Wrocławia, która w ciągu kilku lat ma prowadzić z Bielan Wrocławskich przez Łany do Długołęki. Jej pomysłodawcą jest obecny wicemarszałek województwa Grzegorz Roman, stąd nazwa potoczna: via Romana.

Całą wschodnią obwodnicą Wrocławia pojedziemy w 2014 roku

Gdy powstanie most nad Odrą, to wreszcie kierowcy nie będą skazani na przejazd przez most Grunwaldzki. Bo to najbliższy most, którym teraz można przeprawić się od wschodu.

Na kolejne etapy wschodniej obwodnicy Wrocławia musimy jeszcze trochę poczekać. Na wiosnę przyszłego roku mają ruszyć prace na odcinku pomiędzy Siechnicami a Żernikami Wrocławskimi. Budowa potrwa kilkanaście miesięcy i dlatego jest spora szansa, że trasą również pojedziemy przed Euro 2012. Gdy piłkarze będą walczyli o sportowe trofea, będzie trwała budowa dwóch ostatnich fragmentów trasy.

Z Kamieńca Wrocławskiego droga będzie prowadzić do Długołęki. Tam wschodnia obwodnica Wrocławia połączy się poprzez drogę krajową nr 8 z autostradową obwodnicą. Roboty budowlane mają potrwać dwa lata. Tyle samo zajmą prace na odcinku od Żernik Wrocławskich do Bielan. - Ostatecznie zdecydowaliśmy wybudować ten fragment - mówi Grzegorz Roman.

Trasa najprawdopodobniej przejdzie obok wsi Wysoka i dojdzie do węzła bielańskiego, obok centrum handlowego Auchan.

W 2014 Wrocław będzie miał gotowe dwie obwodnice, bo w 2011 roku kierowcy pojadą już całą autostradową obwodnicą Wrocławia: z gminy Kobierzyce do Długołęki.

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
byrcyn

jedna z sensowniejszych inwestycji. Brakowało mostu na Odrze na wschód od Wrocławia. Zamknie to prawie "ring" z autostradowa obwodnicą i odciąży w znacznym stopniu ul. Opolską, Buforową, Mickiewicza, Krzywoustego, itd.

G
Gocha

sciezke rowerową i chodnik na moście.

D
Dolnoślonzok z Brzegu

Cha, cha, cha, a Warszawka w tym czasie , czyli w 2012 r. cieszyć się będzie dopiero z A2, która zawita w jej pobliże. Śmieszna ta "stolyca".

S
SirAdi

Kontrowrsyjne jest to, że oficjalnie odcinek od mostów do Żernik przejdzie dalej od miasta, bliżej Siechnic co wydłuży drogę i da jej mniej owalny kształt. Ale na tej ilustracji (podglądowej?) tutaj, droga biegnie juz bliżej Radwanic, więc bardziej fukcjonalnie. A więc którędy pobiegnie ?

l
lux

W temacie obwodnicy psiego pola też podawano różne terminy a ostatnio jakoś cisza...

A
AO>

budujcie chłopaki szybko i dobrze, czekam na ten most i droge od wielu lat, aż się przejadę na wycieczkę rowerową popatrzeć i nacieszyć oczy. pzdr

s
sedov

No to będziesz miał 2 pasy ale na AOW! tu też by się przydały... ale jak będą te dwie drogi skończone to powstanie coś podobnego do Berlin ring

r
rady

U tak zwanych bezbożników czym bliżej miasta, tym szersze drogi. Wokół tych największych miast z trzypasmowych robią się np. sześciopasmowe. Nie mówię żeby zaraz w Trzebnicy czy Żmigrodzie ale dla W-wia min. dwa pasy to powinien być standard.

P
P.

A czy można prosić o dokładne określenie przebiegu tej drogi przez Wysoką ?

P
P.

A czy można prosić o dokładne określenie przebiegu tej drogi przez Wysoką ?

s
sedov

Do Janusza... niewiem gdzie ty mieszkasz ale praktycznie wszystkie obwodnice w polsce są po jednym pasie ruchu... przykład patrz obwodnica: Trzebnicy, Żmigrodu, Świecia(tylko kawałek jest podwójny), Zielonej Góry(To samo), Swiebodzina i wielu innych...

r
rady

...no i ten niepowtarzalny styl: "...bo nim będą jeździli".

J
JANUSZ

CO TO ZA OBWODNICA , KTÓRA MA TYLKO DWA PASY DROGOWE (BUDUJE SIĘ TYLKO POŁOWĘ MOSTU) DOCELOWO BĘDĄ DOBUDOWANE DWA NASTĘPNE TYLKO PYTANIE KIEDY?

2

SUPER!

tyle propagandy dutkiewicza o autostradowej obwodnicy a ja uwazam ze ta droga da miastu duzo wiecej niz autostradowa. ale jak beda obie to bedzie DUZO lepiej pod wzgledem ruchu w miescie!

W
W-w

tych "obrońców parku" żuczków czy innego badziewia (czyli zwykłych zadymiarzy) z Wielkiej Wyspy którzy nie chcieli mostu - niech go tam nie ma i niech duszą się teraz we własnym sosie

Dodaj ogłoszenie