Wrocław: Roczne opóźnienie przy remoncie torowiska do Poznania, bo jeździ więcej pociągów

Bartosz Józefiak
Odnawiany jest m.in. 500-metrowy most kolejowy nad Odrą
Odnawiany jest m.in. 500-metrowy most kolejowy nad Odrą Paweł Relikowski
Opóźniają się prace przy remoncie linii kolejowej do Poznania w rejonie Wrocławia. Zakończenie przebudowy miało nastąpić w czerwcu 2014 roku. Wiadomo już, że będzie to przynajmniej rok później. Kolejarze tłumaczą, że opóźnienie spowodował... zwiększony ruch pociągów we Wrocławiu.

Zanim pasażerowie skorzystają z szybszych połączeń do Poznania, skutki remontu odczuwają na własnej skórze. - Wcześniej podróż z Wrocławia do Obornik Śląskich trwała 35 minut. Teraz nawet 15 minut dłużej - mówi Beata Pawłowska, która korzysta z pociągów na tej trasie.

Na początku 2014 r. miały ruszyć remonty wiaduktów kolejowych nad ulicami Legnicką i Grabiszyńską. Ale rozpoczęcie prac opóźni się co najmniej o pół roku. Poczekamy też na zakończenie remontu wiaduktu nad ul. Starogroblową. W lipcu roboty miały już przebiegać bezpośrednio na jezdni. Ale wystartują one najwcześniej za kilka miesięcy. Wtedy droga będzie jednokierunkowa (z objazdem przez ul. Starograniczną).

**Czytaj też:

Akcja Park Szczytnicki znów blokuje budowę Mostu Wschodniego

**

Najbardziej uciążliwa dla pasażerów jest przebudowa peronów na stacji Wrocław Mikołajów. Zamknięte przejście podziemne prowadzące na 2. peron zmusza do biegania od kasy do przejścia przy ul. Legnickiej. Lub "dzikiego" przechodzenia po torach.
- Codziennie wysiada tutaj bardzo dużo osób, prawie tyle, co na Dworcu Głównym. Zamknięte przejście utrudnia nam życie - mówi Mariusz Turowski, który codziennie korzysta z tej stacji, podróżując do pracy. Przejście ma znów zacząć działać w kwietniu 2014 roku.

W listopadzie skończy się budowa peronu na nowym przystanku Wrocław Osobowice Cmentarz. Ale to nie koniec robót. Dlatego pasażerowie do pociągów wsiądą tutaj blisko rok później. Kolejarze przebudowują także dwa sąsiadujące ze sobą mosty nad Odrą na Osobowicach. Nowe przęsło jednego z nich spina już brzegi rzeki. Do listopada roboty tutaj się zakończą, a na początku przyszłego roku ruszy przebudowa drugiego z mostów. Przez remont pociągi mogą tam jeździć tylko po jednym torze.

Dlaczego roboty się opóźniają? Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP Polskie Linie Kolejowe, jako główny powód podaje większy ruch pociągów. Szczególnie dotyczy to okolic węzła Grabiszyn. Stąd pociągi jadą na zachód - m.in. do Jeleniej Góry i Legnicy.

Zobacz koniecznie: Obwodnica Wrocławia pozostanie nierówna - tak ustalili urzędnicy z wykonawcą

Planując remont w 2006 roku, kolejarze zakładali, że będzie tam jeździło 90 pociągów na dobę. - Dziś na dobę kursuje tam ok. 150 pociągów. Przewoźnicy nie chcą zrezygnować z relacji, podróżni przyzwyczaili się do dojazdu koleją - mówi Mirosław Siemieniec.
Dlatego, by zakończyć remont, trzeba najpierw przygotować objazdy dla pociągów. A to zajmuje czas. Za zwiększony ruch odpowiada pojawienie się nowego przewoźnika: Kolei Dolnośląskich.

- Gdy zaczynaliśmy, w 2009 roku z Legnicy do Wrocławia prowadziliśmy jedną parę połączeń na dobę. Teraz - 16 par. Do Trzebnicy w 2009 roku jeździły trzy pary pociągów - a dziś 11. W 2011 roku uruchomiliśmy dwa połączenia do Wołowa. To popularne trasy, którymi ludzie dojeżdżają do szkoły i pracy - przekonuje Justyna Stachniewicz z Kolei Dolnośląskich. Tymczasem od grudnia na tej linii przewoźnik uruchomi nowe połączenia - m.in. z Wrocławia do Świdnicy.

Najnowsze informacje o epidemii koronawirusa

Wideo

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

°

gdzieś trzeba przepływać.

S
Smerf

Za złej komuny to pociągi nad morze i z powrotem kursowały non stop i wtedy było trudno przejść przez tory ,teraz to można opalać się na torach.

S
Smerf

Jak się mieszka przy torach to gdzieś trzeba przechodić ,chyba że do Wrocławia z buta ,przejść na drugą strone i oratno.

-

-

:::

... nigdy nie przechodziłeś po trawniku, żeby sobie skrócić drogę?

Nie,- NIGDY !

A nawiasem mówiąc, to porównanie trawnika z torami kolejowymi dokładnie określa ilość (?) twoich szarych komórek w miejscu, gdzie inni mają mózg.

Tu masz propozycje inskrypcji na nagrobek: JużNIEWsiadamNaMikołajowie. AninaŻadnejInnejStacji...

W
WsiadamNaMikołajowie

Grabiszynek jest jednym z punktów przez które przejeżdżają pociągi na trasie Poznań - Wrocław. A do granicy województwa jest rozgrzebane 60 km torów!
Co do tłumaczenia pana z PLK o spóźnieniech - logiki PKP za nic nie zrozumiesz, choćbyś myślał wieki. A z myśleniem u kolejarzy jest kiepsko. Lepiej żeby się nie brali za coś na czym się nie znają. Połakomili się na europejskie fundusze i zadanie ich przerosło. To Polska właśnie!

W
WsiadamNaMikołajowie

... nigdy nie przechodziłeś po trawniku, żeby sobie skrócić drogę?

:::

>...zmusza/.../ do"dzikiego" przechodzenia po torach

Do przechodzenia po torach nikt nie zmusza. Dzicz robi to z nieprzymuszonej woli !

C
Czesiek

A on zawsze jeździł tak jak obecnie - przez Oleśnicę, Ostrów, Krotoszyn? Bo jeżeli kiedyś jeździł przez Leszno, to nic dziwnego że przetrasowanie go zabrało cj. 2h. Wystarczy rzucić okiem na pociąg Wrocław - Gdynia przez Poznań - 7,49h

w
wr

4lata temu zaczynając do szkoly pociag z Wroclawia do Gdyni jechal 7h46min co roku było coraz gorzej
kolejno
3lata temu- 8h30min
2-lata temu 9h
1rok temu-9h30min
obecnie -10h,30min
szlag mnie już trafia jadąc tym pociągiem, zawsze w kuszetce nie ma miejsc.

...

Im to nawet g*wno w d*pie przeszkadza...

G
Gość

Mam rozumieć, że oni prowadzą prace na czynnych torach czy na tych, które na czas remontu zostały wyłączone? Jak zwykle tłumaczenie banalne. W tym Państwie wszystkie prace opieramy na aktualnych danych statystycznych bez przyjmowania rozwoju społeczeństwa.

k
kol

Aż się prosi aby na czas przeciągających się remontów urochomic dworzec Świebodzki

c
czytelnik

Proszę o ponowne przeczytanie tekstu. A jeżeli się @jachulec nie orientuje gdzie jest węzeł Grabiszyn, to proszę się nie wypowiadać. To właśnie w tym miejscu jest zwiększona ilość pociągów kursujących na dobę. A po za tym opóźnienie dotyczy przebudowy wiaduktu nad Grabiszyńską i Legnicką, czyli tam gdzie kursuje więcej pociągów.
Zamiast się od razu pluć, to przeczytaj ze zrozumieniem.

j
jachulec

do trasy na Poznań jedyne gdzie przejeżdżają to Wrocław Mikołajów ... więc zwiększenie liczby składów tego przewoźnika jako jednego z przyczyn opóźnienia to kula w płot :P

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3