Obecnie trwa dokładne czyszczenie elementów stalowych konstrukcji. Głównie ze starej farby. Następnie będą one pokryte warstwą antykorozyjną. Czyszczone mają być również cegły. - To 30 letnia warstwa soli drogowej i innych zabrudzeń ropo i
olejpochodnych, którą trzeba usunąć zanim elewacja zostanie pokryta preparatami chroniącymi przez degradacją i czynnikami atmosferycznymi - mówi Ewa Mazur, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.
Interesujące, że konstrukcja stropu jest w bardzo dobrym stanie i nie wymaga interwencji. - Tunele samochodowe nie są bowiem klasycznym przykładem budowli inżynierskich z lat 70 - tych, wykonanych z nieodpowiednich materiałów lub
według wadliwych projektów - mówi Ewa Mazur.
Remontu za to wymaga na pewno oświetlenie tunelu, od lat niesprawne i zastępowane przez rozwiązania tymczasowe, kanał odwodnienia skorodowany przez sól drogową i zanieczyszczenia ropo- i olejopochodne, a także wentylacja.
Przypomnijmy, że tunel będzie zamknięty do końca wakacji. Później drogowcy mają go remontować w weekendy. Prace w drugim tunelu zaplanowano na lata 2014 - 2015.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?