Wrocław: Remont Traugutta. Miało być nocami, bez utrudnień. A parkingów już nie ma...(ZDJĘCIA)

Bartosz Józefiak
W nocy z piątku na sobotę ruszył tzw. szybki remont ul. Traugutta we Wrocławiu. Pojawiły się już pierwsze utrudnienia dla kierowców: wzdłuż ulicy ustawiono znaki zakazu zatrzymywania także dla kierowców parkujących w zatokach.

Znaki ustawiono od pl. Wróblewskiego do ul. Krakowskiej. Obok znaków zakazu zatrzymywania pojawiły się tabliczki informujące, że zakaz dotyczy również zatok, na których do tej pory można było swobodnie parkować. Na razie wprowadzony na chwilę przepis jest masowo łamany przez kierowców. Wieczorem jednak, kiedy rozpoczną się prace, auta będą musiały zniknąć. - Nie otrzymaliśmy sygnałów z Urzędu Miasta, by zająć się tą sytuacją. Skoro jednak pojawił się znak, to kierowcy muszą się do niego stosować. Będziemy interweniować odpowiednio do sytuacji na miejscu - tłumaczy Sławomir Chełchowski, rzecznik Straży Miejskiej.

Remont Traugutta od skrzyżowania z ul. Krasińskiego aż do Krakowskiej (z wyłączeniem pl. Wróblewskiego) rozpocznie się dziś w nocy i ma potrwać do niedzieli. Słaba pogoda może sprawić, że prace potrwają także w poniedziałek w nocy. Robotnicy zaczną od wymiany nawierzchni w kierunku ul. Krakowskiej za skrzyżowaniem z placem Wróblewskiego. Od placu do ul. Traugutta jeden z dwóch pasów do jazdy na wprost będzie wyłączony z ruchu.

Roboty wykonywane będą tylko nocą, by jak najmniej utrudnić życie kierowcom. Na chwilę zamykany będzie ruch z dróg wylotowych do Traugutta. Sama Traugutta przez cały czas będzie otwarta dla aut. Sterujący ruchem pracownicy wykonawcy będą przekierowywali ruch na torowisko tramwajowe. - Torowisko zbudowane jest z płyt betonowych, dlatego można tam bez problemu puścić ruch samochodów - wyjaśnia Dariusz Kotarski z firmy Skanska. Wykonawca twierdzi, że nie było problemu z zebraniem ekipy remontowej, która pracowałaby nocą. - Nasi pracownicy otrzymają wyższe wynagrodzenie, które wynika z umów podpisanych z firmą. Jesteśmy w stanie pracować zawsze wtedy, kiedy jest taka potrzeba - mówi Kotarski.

Prace będą kosztować 400 tys. zł. Drogowcy będą frezować powierzchnię drogi oraz ułożą na niej mikro nakładkę o grubości półtora centymetra, która wzmocni nawierzchnię. Ulica Traugutta przeszła generalny remont w 1998 r., kiedy odnowiono ją po powodzi. Gołym okiem widać, że jej stan jest dobry, a wiele innych ulic w mieście znacznie bardziej wymaga naprawy. Dlaczego zdecydowano się na remont akurat tej drogi? - Traugutta faktycznie jest w dobrym stanie, ale zarówno w zeszłym, jak i w tym roku pojawiły się już pierwsze spękania i ubytki pozimowe. Nie są one duże, ale jeśli nie ułożymy nakładki, za kilka lat droga będzie nadawała się do dużo poważniejszego remontu - wyjaśnia Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta. - To prace prewencyjne. Chcemy uchronić drogę przed dalszą degradacją.

Traugutta nie jest pierwsza ulicą, która przejdzie tzw. szybki remont. Jesienią zeszłego roku w tym samym trybie poprawiono nawierzchnię na ulicach: Hallera (od pętli tramwajowej do skrzyżowania z ul. Ojca Beyzyma), Ślężnej (od ul. Kamiennej do Dyrekcyjnej); a także Grota-Roweckiego (od granicy miasta w kierunku ul. Kurpiów). Wykonawcą również była firma Skanska. W 2010 r. szybkie wymiany nawierzchni przeszły m.in. Bystrzycka, Krzycka, Robotnicza i Strachocińska. Prace w teorii planowane są tak, by jak najmniej utrudnić życie kierowcom. W praktyce jest z tym różnie. W listopadzie zeszłego roku, gdy poprawiano Ślężną i Hallera, na ulicach od rana tworzyły się korki - mimo iż prace prowadzono tylko nocą.

W tym roku nową nawierzchnię zyska też ulica Kochanowskiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Różyckiego do mostów Jagiellońskich, w kierunku wyjazdu z miasta. Tu również prace prowadzone mają być w weekendy. Roboty nadzorować będzie spółka Wrocławskie Inwestycje.

Rewolucja w aptekach. Farmaceuta jak lekarz?

Wideo

Komentarze 28

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

j
janisko

To idź do proukratury, na co czekasz?

Najpierw znajdź inżyniera drogowego, który wystawi ci ekspertyzę, że remont ten jest zbędny i lepiej poczekać, aż droga rozleci się całkiem - powodzenia!

j
janisko

Warstwa ścieralna NIE JEST w dobrym stanie - bo pojawiają się na niej pęknięcia. Pęknięcia w feldze też ignorujesz, bo dziur nie ma? Od pęknięć do dziur droga jest już bardzo krótka. Złocisze szarpnięto by z podatków gdyby tak banalnego remontu nie zrobić...

j
janisko

Twój post świadczy o tym, że nigdy. Bo kto ma ich rozliczać? Tacy jak ty? Mało dobrych decyzji urzędnicy podejmują, ale ta jest BARDZO DOBRA. Za małe pieniądze dokona się wymiany warstwy ścieralnej i droga bez gruntownego remontu będzie sprawnie działać kolejne 10 czy kilkanaście lat. Bez tego za kilka lat byłaby równie beznadziejna jak większość łatanych "dróg" we Wrocławiu.

Ale nie... Wrocławianka, zapewne inżynier drogowy, woli za 10 lat wydać kilka milionów na kilkumiesięczny remont drogi, niż w tydzień za kilkaset tysięcy dokonać kosmetyki i mieć święty spokój.

Oczekujesz "indywidualnej odpowiedzialnośći"... za dobre decyzje! Brawo, więcej takich w narodzie i zawsze będziemy krajem prowizorek.

j
janisko

Bo to TYLKO WYMIANA NAWIERZCHNI. Litości ludzie! Nie zabierajcie się za rzeczy o których nie macie zielonego pojecia. Zwykłe wyłożenie asfaltu na nowo, które potrwa chwilę i będzie kosztować grosze w porównaniu z prawdziwym remontem do ktorego doszłoby.

Chwalisz jakość, to dobrze, to daj do cholery popracować tej drodze kolejne 10-15 lat z nową warstwą ścieralną. Inaczej skończyłaby za kilka lat tak samo jak inne drogi we Wrocławiu.

Z
Zbychu

... przetargiem na remont tej nawierzchni powinien zająć się NIK, czy Prokuratura.
Ja już nie wspominam tu o marnotrawieniu pieniędzy podatników, czy faktem że naprawdę zniszczonych nawierzchni to we Wrocławiu nie brakuje.

Pytanie tylko kto i ile na tym zarobił, bo ja innego wytłumaczenia nie widzę.

W
Wesoły Romek

I nie ma tu znaczenia karanie lub niekaranie ich za to. Największą dla nich karą będą odpryski po frezowaniu i smoliste kropki po skrapianiu lub układaniu nawierzchni. I dobrze im tak. Śmiać mi się chce z tych, co tu teraz stoją. Prawie nikt nie usunął swoich aut jak przyszedł wskazany na tabliczkach termin. Ale to ich strata. Frajerzy.

M
Misia

To była jedna z lepszych nawierzchni we Wrocławiu. Położona po powodzi (1997r.), z tego co pamiętam przez niemiecką firmę jako dar popowodziowy dla miasta. Czy ktoś może pokazać gdzie we Wrocławiu jest nawierzchnia w takim dobrym stanie po 16 (!) latach użytkowania, w tym przez samochody ciężarowe? To się nazywa jakość wykonanej pracy! A nie to co teraz wyczyniają Skanska czy Ziajka.

M
Misia

To była jedna z lepszych nawierzchni we Wrocławiu. Położona po powodzi (1997r.), z tego co pamiętam przez niemiecką firmę jako dar popowodziowy dla miasta. Czy ktoś może pokazać gdzie we Wrocławiu jest nawierzchnia w takim dobrym stanie po 16 (!) latach użytkowania, w tym przez samochody ciężarowe? To się nazywa jakość wykonanej pracy! A nie to co teraz wyczyniają Skanska czy Ziajka.

m
mieszkaneiec tej ulicy

Mieszkam przy tej ulicy i ten remont dał nam się trochę we znaki w nocy gdyż był spory hałas od pracujących maszyn. Uważam że remont ten ma sens gdyż właśnie nie powinno się czekać aż nawierzchnia będzie ulegać większej degradacji i będzie konieczny droższy i większy remont, tak jest na zachodzie że się właśnie nie czeka aż nie będzie po czym właściwie jeżdzić.Obecnie Traugutta jest mniej degradowana bo obwodnica właściwie wyrzuciła z niej ciężki tranzyt dzięki czemu odetchnęliśmy. Te spękania jakie były było właściwie widać w zimie przy mrozie i ostatnio częściej ją łatano.Inna sprawa to taka, że przy okazji tego remontu powinna być wytyczona ściezka rowerowa po jednej stronie zamiast m-ca postoju choć to trudne bo brakowało by wtedy miejsc parkingowych ale są miejsca że powinno się wybudować piętrowe parkingi by tylko tam samochody mogły parkować.Jeszcze inna sprawa-miasto powinno zadbac o rewitalizację starych kamienic,kiedys tyle obiecywano a nie zrobiono prawie nic w tej kwestii.Obiecywano również promenadę wzdłuż rzeki Oławy a zamiast niej od mostu Na Niskich Łąkach w stronę miasta jest brud-chaszcze,wyboje i śmieci nie mówiąc już o niewyregulowanej rzece.Brakuje tez patroli SM by zając się brudem i menelami krecacymi się po tej ulicy.

:)

:)

W
Wroclawianka

Kiedy wreszcie urzednicy beda ponosili indywisualna odpowiedzialnosc za swoje decyzje. Remontuja drogi w dobrym stanie a pomijaja te, ktore wolaja o remont od lat. Tak jest na Wyszynskiego, Dziury urywaja podwozia samochodow i jakos nikt nie zaplanowal jej remontu. A przeciez to ruchliwa duza ulica wyprowadzajaca z centrum na Warszawe. Kiedy wreszcie skonczy sie ten bezkarny raj dla glupich decyzji urzednikow bez zadnych konsekwencji za glupote.

b
brzmi

kiedy powieszono tę drugą tabliczkę. coś mi mówi że pewnie wisi tam od środy i było by to logiczne

m
mg

Proponuję przeczytać kodeks drogowy a później ewentualnie zadawać głupie pytania.

E
Ed

ŚCIERALNA WARSTWA TEJ ULICY W DOBRYM STANIE. Skandal jakie to zlecenia wystawia miasto. Spokojnie jeszcze nawierzchnia wierzchnia wytrzymałaby 2 lata. Beton na torowisku dobrze uszczelniony a i mało ubytków w pasie jezdni. Ktoś szarpnął złocisze.

j
ja

Bo z takim poziomem inteligencji jest to bardzo prawdopodobne.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3