Wrocław: Remont torowiska na Świdnickiej. 7 linii tramwajowych zmieni trasy

Bartosz Józefiak
Wrocław, skrzyżowanie ul. Piłsudskiego i Świdnickiej
Wrocław, skrzyżowanie ul. Piłsudskiego i Świdnickiej fot. Paweł Relikowski
20 lipca startuje remont torowiska na skrzyżowaniu ulic: Piłsudskiego i Świdnickiej. Trzeba tam przebudować tory i urządzenia, tak by motorniczy wreszcie przestali przekładać zwrotnice wajchą na jednym z głównych skrzyżowań miasta. Prace potrwają do połowy sierpnia. Przez ten czas pasażerowie komunikacji miejskiej będą musieli przyzwyczaić się do sporych zmian.

Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we Wrocławiu planuje wymienić rozjazdy tramwajowe (od strony wiaduktu PKP), nawierzchnię na rozjeździe i torowisku oraz zamontować dwa automaty do przekładania zwrotnic.

Zwrotnice ręczne zostaną tam wymienione na zwrotnice sterowane elektronicznie, dzięki czemu motorniczy nie będą musieli już "tańczyć z wajchami" i ręcznie przestawiać zwrotnic. Prace wykona Zakład torowy sp. Z.o.o. za 1.5 mln. zł.

Prace rozpoczną się 20 lipca i potrwają przez ok. 4 tygodnie. Na czas robót pasażerowie będą musieli przyzwyczaić się do zmienionych rozkładów jazdy dla tramwajów linii 2, 6, 7, 14, 17, 20 i 24.

Tramwaje linii 2 w obu kierunkach pojadą objazdem od ul. Piłsudskiego przez pl. Legionów, Grabiszyńską i aleję Hallera.
Linia 17 od ul. P. Skargi pojedzie przez ul. Kołłątaja, Piłsudskiego, pl. Legionów, Grabiszyńską i Hallera.

Tramwaje linii 6, 7 i 20 będą jeździły po skróconej trasie do przystanku "Renoma" (powrót przez plac Teatralny i ulicę Widok).
Linia 14 w obu kierunkach na trasie Osobowice – Oporów będzie w czasie remontu prowadziła przez plac Staszica, ul. Dubois, Jagiełły, pl. Jana Pawła II, pl. Legionów i ul. Grabiszyńską. Tramwaje linii 24 zostają na czas remontu zawieszone.
Na odcinku Arkady – Krzyki – Arkady będą jeździć zastępcze autobusy linii 702.

Na przystanku Wielka na wysokości Sky Tower będą się także zatrzymywać tymczasowo autobusy linii pospiesznej A i D. Roboty oznaczają też utrudnienia w ruchu samochodów. Na razie jednak nie znana jest organizacja ruchu na ulicach w trakcie remontu.

Koronawirus fake news. Oto największe absurdy.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 21

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Podaj powód zgłoszenia

m
marko

Na pewno, skoro wszystkie T objazdami będą jeździły korzystając z torowiska na Piłsudskiego (od Kołłątaja po Legionów), to 31 i 32 nie zostaną dotknięte remontem.

z
z

Kutasa wtedy budowali ;(((

R
Renata

A co z liniami 31 i 32 pojadą normalnie ??

;)

Nie można bo jak szumnie mówił magistrat - kupiono dwustronne skody żeby były na czas takich właśnie remontów.
Jakieś wątpliwości?

S
Sivert

Pewnie dlatego, że sporo 105 zostało wyciętych a przerobienie sterowania kilku składów na miesiąc czasu jest zwyczajnie nieopłacalne. Skody 2-kierunkowej nikt nie puści na ten odcinek ze względu na zapisy w kontrakcie o dofinansowanie z UE. Ponadto trzeba by zrobić rozjazd umożliwiający przejazd tramwaju z toru na tor. We Wrocławiu raczej unikają nakładek torowych.

P
Piotrek

2 - Biskupin - Arkady - Grabiszyńska - Hallera - Krzyki
17 - Sępolno - Arkady - Grabiszyńska - Hallera - Krzyki - Klecina
6/7/20 - Kowale/Marino/Leśnica - Renoma (skręt w lewo na Operę i powrót)
14 - Osobowice - pl. JP2 - Grabiszyńska - Oporów
24 - zawieszona

odcinek zamknięty dla tramów: Arkady - krzyżówka Powstańców/Hallera
702 - Arkady - Krzyki

d
d112

kalkulacja prosta bo oszczędzam na dojeździe i nie jadę bzdurną komunikacją która i tak sobie jedzie jak chce.

Prosta sytuacja. Na Kosmonautów korek w stronę Leśnicy lub Centrum do tego wypadek i tramwaje stoją. Za nim wróci wszystko do normy minie bite 30 do 60 minut. Ja jadąc Rowerem w ciągu 60 minut mogę przejechać cały Wrocław z Zachodu na Wschód. Zużywam tylko własną energie, mam własny transport, nie płace na paliwo, nie płace ani jednej złotówki, mam darmowy wiatr i po prostu sport.

Wiele razy coś takiego widziałem w różnych częściach miasta. Jeśli tylko nie pada deszcz lub niema dużo śniegu biorę Rower.

P
Pomoiotny

Dlaczego nie mozna poscic wachadłowo tramwaju od Krzykow do Arkad i z powrotem na Krzyki?Tak jak kiedys jezdziły z leśnicy do Glinianek..

B
Było tak

10 lat temu było kute skrzyżowanie, bo była robiona nawierzchnia przy torowisku. Wtedy żadnych zwrotnic na automatyczne nie wymieniano. Kilka lat temu wymieniono TYLKO zwrotnice w osi ul. Piłsudskiego, czyli na trasie T+. Teraz będzie wymiana zwrotnicy (oraz torowiska przy niej) od strony wiaduktu PKP, która nie była wymieniana i jest przestawiana ręcznie. Pytanie, które należy zadać: Dlaczego nie zostały wymienione wszystkie zwrotnice na automatyczne, gdy wymieniano nawierzchnie na skrzyżowaniu 10 lat temu?!

A
AF

Kiedyś 702 jeździł Krzyki - pl. Legionów tylko nie pamiętam z jakiej okazji. A do 1999r. 707 z powodu remontu Powstańców Śl. - Krzyki, jeździł na podobnej trasie jak ma od 20 jeździć 702 tylko 707 był przedłużony do Opery!

w
wroc95

"Dwójką" bez problemu dojedzie się do Arkad od strony Biskupina i na odwrót. Zmiana trasy dotyczy odcinka Arkady - Krzyki.

p
poalicja

przekładać zwrotnice wajchą
Gówniarze udający dziennikarzy.Nad wami na IV piętrze mieści się Biuro Projektów Kolejowych SYSTRA.
Myślę że pracujący tam ludzie nauczą was gratis właściwego słownictwa.

d
diuna

Ni ciorta z tego nie kumam ... to jak dojechać np. z Biskupina do Arkad? tylko z buta ze Świdnickiej albo z pl. Legionów?

N
Normalny

Po trasie T+, zgodnie z zapisami o dotacji z EU. Będą mogły dopiero za trzy czy cztery lata.

N
Normalny

Postanowiono kupić Skody 16T i 19T to już żaden. Szyny nie miały hartowanych główek wiec Skodziszcza piłują szyny jak się da, swoimi sztywnymi wózkami. Do tego Skody są po prostu... za ciężkie na wrocławskie torowiska.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3