Wrocław: Remont Strzegomskiej opóźni otwarcie AOW

Jarosław Garbacz
Punktem krytycznym przebudowy drogi na Nowym Dworze jest most powstający na Ślęzie
Punktem krytycznym przebudowy drogi na Nowym Dworze jest most powstający na Ślęzie Janusz Wójtowicz
Udostępnij:
Na budowie autostradowej obwodnicy Wrocławia trwa wyścig z czasem - drogowcy uwijają się, by pierwszy odcinek był skończony 5 grudnia. Droga z Magnic do wrocławskiego lotniska będzie gotowa na czas. Potem kilkanaście dni potrwają odbiory techniczne jezdni, ale kierowcy mogliby pojechać nią w okolicach Świąt Bożego Narodzenia. Jednak olbrzymie opóźnienia ma przebudowa ul. Strzegomskiej, a właśnie nią ma być puszczony ruch w stronę centrum z otwartej autostradowej obwodnicy Wrocławia.

Zgodnie z obowiązującym harmonogramem, przebudowa ul. Strzegomskiej ma się zakończyć do końca listopada. Przekładany już raz termin jest jednak zagrożony, bo inwestycja od początku natrafiała na utrudnienia.

Pracownicy firmy Skanska przyznają, że w dwa tygodnie ciężko będzie nadrobić stracony wcześniej czas. - Z drogą i pracami wykończeniowymi wokół może nie być problemów, ale wątpimy, by budowa mostu zakończyła się na czas - przyznają drogowcy. Nie chcą nawet mówić, kiedy zakończyłyby się prace, gdyby nagle spadł obfity deszcz i śnieg.

Wielu z nich do niedawna pracowało przy budowie obwodnicy śródmiejskiej. Odcinek między mostem Milenijnym a ul. Żmigrodzką, o długości ponad 4 kilometrów, udało się otworzyć pod koniec października. Choć wciąż trwają tam prace wykończeniowe, to już wiadomo, że za oddanie drogi przed terminem wykonawca - czyli Skanska - może liczyć na nagrodę. Obwodnica będzie całkowicie gotowa do końca listopada. O dwa miesiące przed terminem. Zgodnie z kontraktem, za przyspieszenie prac, miasto zapłaci około 1 miliona złotych.

Wysiłek może się nie opłacić, bo kosztem obwodnicy śródmiejskiej, opóźniła się ul. Strzegomska. Z powolnego tempa prac zdają sobie sprawę urzędnicy Wrocławskich Inwestycji, czyli miejskiej spółki, która nadzoruje przebudowę Strzegomskiej.

- Robimy jednak wszystko, by zdążyć na czas. Oczywiście, jeśli nagle spadnie śnieg lub nadejdą silne mrozy, budowa się przeciągnie - przyznaje Marek Szempliński, rzecznik prasowy WI. W takim przypadku, dwoma nowymi nitkami jezdni pojedziemy dopiero na wiosnę.

W tej chwili krytycznym punktem jest powstający nowy most na Ślęzie. Przeprawa ma opóźnienia, bo drogowcy najpierw natrafili na nieoznakowane w planach pozostałości starego mostu. Później okazało się, że grunt w tym miejscu trzeba dodatkowo wzmocnić. - To skomplikowane operacje, tym bardziej że zgodnie z nowymi normami przeciwpowodziowymi, oba nowe mosty trzeba było postawić o metr wyżej niż stara, wyburzona przeprawa - opisuje Bogdan Rytwiński.

Na szczęście, na początku listopada udała się operacja montowania belek nośnych na moście. Dzięki niej, do końca przebudowy zostało już naprawdę niewiele do zrobienia. Pozostałe prace nie są już tak czasochłonne i skomplikowane. To, między innymi, układanie nowej nawierzchni, montaż kolektorów deszczowych i prace wykończeniowe. Czas goni, a robotnicy przyznają, że w dwa tygodnie muszą wykonać tyle, co w miesiąc.

Kłopotów moc
Przebudowa ul. Strzegomskiej od początku miała pecha. Kłopoty zaczęły się podczas majowej powodzi, która opóźniła budowę nowego mostu. Aż do końca czerwca utrzymywał się wysoki stan wód, co opóźniało oddanie pierwszej przeprawy i zarazem budowę drugiej. Problemem była też stara komora ciepłownicza pod jezdnią, na skrzyżowaniu z ul. Gubińską. Okazało się, że konieczna jest jej przebudowa.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Komentarze 15

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

b
bhb
Jak w temacie gdzie jest tramwaj, który jest na każdej wizualizacji. Uprzedzając demagogię, że tor PKP przeszkadza- w wielu miastach istnieją skrzyżowania na izolatorach różnego rodzaju sieci, już 20 lat temu widziałem takie coś w Mińsku - rozumiem to przerasta ZDiUM.
m
maniek
korek ze strzegomskiej pod gądowianką przeniósł się na odcinek od rogowskiej do mińskiej, a co będzie jak puszczą tiry z autostrady?
Dlaczego nie ma lewoskrętu z rogowskiej w strzegomską? życzę miłego stania w korku, szczególnie naszym Vipom
t
to tyle
trudności , jest umowa i ma być wykonana na czas a jak im brakuje ludzi to niech przyjmą do pracy nowych
o
obserwator budowy
surową karę !!!!!! bo na tej budowie po prostu nie widać ludzi przy pracy jest ich za mało
d
długo_pis
po renoncie zaiste staniemy w 2rzedach
n
nnkl
Jak się zatrudnia nędzne podwykonawcze firmy , typu PROTEL ( co drugi na kacu lub po piwku) itp to nie ma co liczyć na dobre tępo.
n
neron13
Ale tempo w sumie niezłe. Zwłaszcza gdy się ma na uwadze na ilu równocześnie "frontach" prowadzone są te inwestycje. Trzymam kciuki za premie :-)
D
DUTKIEWICZ.PL
WWW.DUTKIEWICZ.PL
c
czacza
jak mamy rozumieć zdanie:>Obwodnica będzie całkowicie gotowa do końca listopada.
n
nera
skoro most jest opóźniony z powodu pogody dlaczego reszta inwestycji nie jest gotowa co kolesie to kolesie, a ty płać i płacz
G
Gaga
Jak się was czyta, to dochodzi się do wniosku, że w Polsce mamy samych super fachowców. Wszystko wiedzą lepiej, madrzejsi od inżynierów, projektantów, firm specjalistycznych. Super "fachowcy" ukryci za monitorem komputera. Apeluję do was super "fachowcy", pokażcie co potraficie, bo bez was to jakaś degrengolada.
x
xwro
Co za różnica czy stoją w korku na jednym pasie czy na dwóch. Przejazd zamkną to i korki powstaną.
Ważne że są buspasy. Tylko dlaczego tylko tam o tym pomyślano ? Masakra....
w
w
a tysiace kierowcow stojacych w korkach przez cala zime, kto zaplaci za paliwo i czas?
W
W-w
Skanska to najlepsza i najszybsza firma budująca drogi w Polsce. Kolego "drog" zanim coś powiesz, walnij się proszę w głowę.
d
drog
Natychmiast rozwiazac umowe i zmienic wykonawce!
Więcej informacji na stronie głównej Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie