18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Wrocław przyjazny rowerzystom? Kpina. 6 minut czekania na zielone, przez ITS (FILM, LIST)

Robert Gacek, list Czytelnika
fot. Robert Gacek/YouTube
Dopiero co pisaliśmy, jak Inteligentny (w zamyśle - przyp.red.) System Transportu Miejskiego (czyli tzw. ITS) utrudnił życie pieszym. Od razu dostaliśmy list od... rowerzysty. - Zamysł ITS-u był dobry, ale teraz każdy na tych zmianach traci - pisze do nas Robert Gacek, czynny rowerzysta. - System uprzykrza życie rowerzystom, a do tego prowadzi do niebezpiecznych sytuacji. Bo gdy na zielone światło rowerzysta ma czekać 6 minut (np. przy Wita Stwosza), wiele osób nie wytrzymuje i przejeżdża na czerwonych. Dochodzi do niebezpiecznych sytuacji. Moja cierpliwość też się już wyczerpała, dlatego piszę do Państwa, by nagłośnić sprawę - czytamy w liście Pana Roberta.

CZYTAJ TEŻ: UWAŻAJ, BO PRZEZ ITS WPADNIESZ POD TRAMWAJ NA KAZIMIERZA WIELKIEGO (ZDJĘCIA)

Oto cała treść listu Pana Roberta:

_Witam Państwa,
pisze do Państwa gdyż niestety moja cierpliwość się wyczerpała. Mój mail opisze sposób działania systemu świetlnego na przejeździe rowerowym/bramie do centrum na ulicy Wita Stwosza.
Jestem czynnym rowerzystą we Wrocławiu już od prawie dekady. Rower to dla mnie główny środek transportu po Wrocławiu. Budżet rowerowy w 2013 (prawie 4 miliony złotych) został bardzo rozsądnie wydany. Wprowadzone w tym roku zmiany w infrastrukturze rowerowej bardzo miło mnie zaskoczyły. Najbardziej cieszyłem się z powstania bram rowerowych na placu Dominikańskim i ulicy św. Mikołaja. Były to bardzo miłe przykłady poprawiające bezpieczeństwo i ułatwienia dla sporej ilości cyklistów we Wrocławiu.
Niestety końcówka roku przyniosła już same rozczarowania. Budżet rowerowy na 2014 rok to wręcz kpina z coraz liczniejszego grona mieszkańców Wrocławia, który mają dość ciągłych korków i nie patrząc na to jak poradzą sobie z nimi włodarze miasta (jak dla mnie jest to ciągła walka z wiatrakami, która nieustannie drenuje budżet miasta) i rozsądnie wybierają rower jako ich główny środek transportu po mieście.
Drugie rozczarowanie to system ITS. Miał być wybawieniem dla ruchu ulicznego w całym mieście. Zamysł był dobry - niestety jak to w Polsce bywa nie został on wdrożony właściwie i każdy od motorniczych, kierowców i pieszych traci na tym.
Ja dorzucę jeszcze ciekawy przykład jak ITS uprzykrza się rowerzystom. Nie daje on im żadnego priorytetu na przejeździe rowerowym na ulicy Wita Stwosza w pobliżu Galerii Dominikańskiej. 2,3,6,8 minut, tyle można czekać na nim na zielone światło.
Brama rowerowa miała ułatwić wjazd/wyjazd z centrum. Niestety teraz nie dość że tego nie robi to jeszcze stwarza niebezpieczne w skutkach sytuacje.
UWAGA! PO WŁĄCZENIU FILMU MOŻNA SPOKOJNIE IŚĆ ZROBIĆ SOBIE KAWĘ - CZERWONE PALI SIĘ RZECZYWIŚCIE 6 MINUT BEZ PRZERWY! (PRZYP. RED.)

Wysyłam do Państwa link do filmu gdzie na światłą trzeba było czekać 6 minut (możliwe ze w godzinach szczytu jest jeszcze więcej). Zaledwie podczas tych 6 minut kilku zniecierpliwionych rowerzystów nie patrząc na światła łamało przepisy, narażając swoje i innych zdrowie.
Liczę na to, że moje zaangażowanie przyczyni się do zmiany ustawień systemu na tym skrzyżowaniu.
Pozdrawiam
Robert Gacek_

Wideo

Komentarze 127

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gazeciarz
Dzisiaj od 8:15 do 8:20 stałem na czerwonym na Zachodniej w stronę stacji Mikołajów, tramwaje plus na zmianę nadjeżdżały od centrum i od Leśnicy, poprzedzielane starym 105N. Jak zwykła "10" dostała sygnał "stój" a zaraz za nią stał 33plus, to niby jak to wpływa na przyspieszenie plusów? Mają plusy skakać nad 105-kami? Wystarczyło na każdym tramwaju zamontować jakiś nadajnik radiowy, odbiorniki ustawić przed newralgicznymi skrzyżowaniami, tramwaj zbliżając się do świateł, na kilka sekund dostawałby "zielone", nie resetując przy tym całego cyklu i nie trzeba tu kamer i pseudointeligentnego programu za kilka milionów zł, który tylko przeniósł korki z ulic głównych na te mniejsze, podporządkowane.
p
partacz wrocławia
Dobrze tak pedalarzom! Fikali, fikali, dostali na co zasłużyli
G
Gość
śmieje się czytając te komentarze, to jest po prostu ubaw po pachy.
Popieram że system nie działa tak jak powinien ale akurat piesi narzekający na brak zielonego światła to jakaś kpina!
Większość, podkreślam większość, co nie znaczy ogół pieszych przecież i tak przechodzi NAWET NIE PATRZĄC NA SYGNALIZACJE I NADJEŻDŻAJĄCE TRAMWAJE CZY SAMOCHODY beztrosko przechodząc ze słuchawkami na uszach, telefonem czy gazetą w ręku albo zajęci rozmową z kompanem podróży, mało tego potraficie drodzy piesi być zbulwersowani że ktoś na was trąbi.
Jak dla mnie hipokryzja toczy ten naród, śmieje się gdy czytam komentarze i ten list a codziennie widzę jadących rowerzystów na czerwonych świetle i blokujących ruch dla jadących już z naprzeciwka, zresztą to nie chodzi tylko o rowerzystów bo tak samo i pieszych i kierowców samochodów.
Ludzie uciśniony, argumenty twe i żale nic nie warte bo fakty stanowią inaczej, innymi słowy: WYMAGASZ PRZESTRZEGANIA PRAWA TO SAM JE PRZESTRZEGAJ.
Nauczcie się że takie sytuacje się zgłasza a swoim bezmyślnym zachowaniem stwarzasz zagrożenie, a przechodząc przez przejście dla pieszych na czerwonym przed tramwajem tworzysz spore zagrożenie, nie licząc ciebie bo skoro jesteś na tyle głupi żeby wejść przed nadjeżdżający pojazd to może powinieneś tam już skończyć, ale powodujesz też zagrożenie dla pasażerów i innych użytkowników drogi.
WIĘCEJ AKCJI TYPU ZIELONA FALA DLA PIESZYCH, TYLKO WTEDY NIE NARZEKAJCIE NA TO ŻE TRAMWAJ JEST NOTORYCZNIE OPÓŹNIONY, BO AKURAT STOI PRZED JAKIMIŚ ŚWIATŁAMI DLA PIESZYCH NA KTÓRYCH NIKT NIE PRZECHODZI PONIEWAŻ CHWILE WCZEŚNIEJ NA CZERWONYM ŚWIETLE JUŻ WSZYSCY PRZESZLI.
...
Papież kiedy umarł miał 85 lat - 8+5=13.

Godzina śmierci: 21:37 - 2+1+3+7=13.

Data śmierci: 02.04.2005 - 0+2+0+4+2+0+0+5=13.

Postrzelony 13 Maja.

9301 dni pontyfikatu - 9+3+0+1=13.

Zmarł w 13 tygodniu roku.

JAN PAWEŁ DRUGI - 13 liter.

czy to zbieg okoliczności?
prześlij to dalej niech inni myślą...

Sorry, ale musi się spełnić....

Pomyśl sobie życzenie a zobaczysz co sie stanie...

Zacznij myśleć o czymś czego naprawdę pragniesz,

To funkcjonuje....Osoba, która mi wysłała ta wiadomość powiedziała, ze jej życzenie.

spełniło sie w 2 dni po odczytaniu tej wiadomości.

Wypowiedz życzenie jak skończy sie.

odliczanie:

10...

09...

08...

07...

06...

05...

04...

03...

02...

01...

*Wypowiedz życzenie*

Wklej te wiadomość w ciągu 10 minut do 10 komentarzy.

Jeśli tego nie zrobisz stanie się.

przeciwność Twojego życzenia.
t
tpk
Wow, no trzeba poczekać, bo i niektóre tramwaje mają priorytet. Na skrzyżowaniu Powstańców/Wielka można sobie od strony Wielkiej do placu Hirszfelda poczekać i 3 (sic!) zmiany świateł na czerwonym. Wszyscy jadą oprócz tej 'strony' - dlatego, że przejeżdża lub zbliża się do skrzyżowania uprzywilejowany tramwaj. Z rzadka blokowany jest ruch w drugą stronę (Wielka od str. placu Hirszfelda).
Czy to zwalnia kierowców z zakazu wjazdu na skrzyżowanie? Nie. Więc zamiast głupio wykazywać, że 6 minut to dużo na stanie na czerwonym świetle rusz tyłek tym rowerem do innego przejścia albo zgłoś, że wg. ciebie występuje problem do ludzi z ITS'u.
Zagrożenie to sami ludzie stwarzają łamiąc przepisy, a nie wydłużony cykl świetlny.

ITS za tyle pieniędzy nie jest dobrym rozwiązaniem. I długo nie będzie, zapewne się ktoś naoglądał amerykańskich filmów. Zanim ten system się 'nauczy', co robi i tak już zdecydowanie za długo, to rozwiązania ruchu w mieście zdążą się zmienić parę(naście?) razy. W dodatku by to miało ręce i nogi należałoby kompleksowo całe miasto wyposażyć w odpowiednią współgrającą ze sobą infrastrukturę.
Nie dość, że tego brak, to nie została zrealizowana większość z funkcji które miały być realizowane przez lub we współpracy z systemem ITS. Dlaczego? I ciekawe na jakim etapie są, nie ma nigdzie tych informacji.

U nas na sztywno wrzucono priorytet dla tramwajów (niektórych) olewając autobusy. Nie trzeba być geniuszem, by stwierdzić, że to nie ma większego sensu poza promocją i PRem na rzecz dajmy na to tramwaju plus...
d
dmarcin88
Ja prawdopodobnie bym też przejechał bo nie wpadłbym na to, że można czekać na zielone 6 min, pomyślałbym, że coś zwyczajnie się popsuło i jakbym miał dobry dzień to zadzwoniłbym do obsługi sygnalizacji, że coś się popsuło.
G
Gość
Potem jak kretyn byś pewnie stanął na środku skrzyżowania. Orzeł się znalazł
G
Gość
Na taki zestaw trafiłem już dwa razy. W tym czasie dla skręcających w prawo w Kazimierza Wielkiego paliło się zielone. Oczywiście w swoim cyklu a nie cały czas (to info dla czepiających się wszystkiego).
r
rowerzysta
Potraktuj tę akcyzę jako podatek za wydalanie spalin i hałasowanie. I tak jest za niski.

A dochodami innych ludzi się nie martw. Niektórych stać nie tylko na rower, ale i na wymyślenie, że jazda samochodem po centrum to debilizm.
G
Gośc
Co Ty bredzisz? Od 1997 roku nie płacisz osobno wydzielonego podatku drogowego, bo właśnie od tego roku został "wciągnięty" poprzez zwiększenie akcyzy w cenę paliwa...

Mógłbyś to wiedzieć, gdyby cie było stać na coś więcej niż ten dwój rowerek...
k
kierowca
Podatek drogowy w paliwie przestał obowiązywać w 1997 roku, ale ty jeszcze nie jesteś na bieżąco z rzeczywistością.
G
Gość....
...a za 6 minut będzie chciał całą rękę.
Wam (rowerzystom) ciągle coś nie pasuje.
Zacznijcie płacić podatek drogowy, który ja płacę w paliwie - wtedy będziecie równoprawnymi użytkownikami drogi.
W tej chwili jesteście li tylko pasożytami....
k
kierowca
Albo ITS albo ludzie którzy go obsługują .... Nigdy tak źle światła nie działały we Wrocławiu jak działają teraz. Popatrzcie jak wspaniale zmniejszyłyby się korki gdyby na Ruskiej w tym samym czasie zapalałoby się zielone dla aut jadących w lewo w Kazimierza i w prawo, znikli by tym samym kombinatorzy. Następna sprawa ile czasu można stać na światłach jadąc od dworca w stronę świebodzkiego, na wszystkie światła trafia się tam tak że trzeba stac maksymalnie długo... Czy oni slyszeli o synchronizacji. Nawet nie wspomnę o systemie wyświetlania czasu dojazdu na tych nowych tablicach na legnickiej, zwykły czarny humor, zazwyczaj jest dokładnie na odwrót.
q
qwerty2
Widzę jak jadą kobiety - nieudolnie. Jedzie toto lewym pasem 40 km/h, bo więcej tuman nie potrafi ale na lewym pasie będzie jechać i blokować. I nie wiadomo co taka wymysli - z lewego skręcać w prawo? Nic nadzwyczajnego. A dlaczego tak jadą lewym pasem? Bo za 10 km będą skręcać w lewo. Zresztą większość kobiet nie potrafi jeździć prawym pasem - jakaś ułomność gatunkowa???
K
Kaskader
Jak dla mnie problemem jest to, że uprzywilejowany tramwaj rozwala całą synchronizację. Zdarzało mi się, że system gubił część cyklu z moim zielonym (zarówno dla pieszego, jak i kiedy prowadziłem auto), bo akurat jechała 6 lub 33. Ja rozumiem, że tramwaje mają priorytet, ale zgubienie całego cyklu, to 3-5 minut czekania, np. stojąc przed pasami w niezbyt przyjemnej temperaturze. Innym razem podjechałem samochodem do skrzyżowania, na którym dwa pasy przeznaczone były do skrętu w lewo. Zatrzymałem się na jednym z nich, ale światło zmieniło się na zielone tylko na tym drugim. Nie zauważyłem na skrzyżowaniu nic, co mogło to spowodować, a przejeżdżający tramwaj 33 był zależny zarówno od mojego pasa, jak i tego obok.
Po prostu bez sensu...
Dodaj ogłoszenie