Wrocław promuje się w londyńskim metrze

Marcin MonetaZaktualizowano 
"Zakochaj się w mieście, o którym nigdy wcześniej nie słyszałeś" - tak w tłumaczeniu brzmi hasło z plakatu reklamującego Wrocław w wagonach podziemnej kolei Londynu. O akcji błyskawicznie zrobiło się głośno na portalach internetowych, głównie za sprawą rodaków na Wyspach Brytyjskich, którzy z satysfakcją umieszczają zdjęcia plakatów reklamowych na Facebooku.

Promocja Wrocławia, to cześć większej akcji promocyjnej Polski i miast - organizatorów Euro 2012. Wrocławscy urzędnicy tym razem na promocję nie wydali ani złotówki, pomysł wypłynął od Polskiej Organizacji Turystycznej, a pieniądze pochodzą ze środków unijnych.

Nie tylko Wrocław promuje się za granicą. W przyszłym miesiącu ruszy kampania promocyjna Warszawy, Gdańska i Poznania m.in. we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii.

- To świetnie, że w końcu ktoś zrobił coś za nas - mówi Paweł Romaszkan z biura promocji Wrocławia.
- Do tej pory polskie miasta były zdane same na siebie. Wreszcie za promocję wzięły się instytucje państwowe.

Czy jednak podkreślanie w sloganie reklamowym, że nazwa Wrocław nic nie mówi przeciętnemu Europejczykowi, to na pewno dobre rozwiązanie?

- Hasło jest ciekawe i ma budować zainteresowanie, nie ukrywajmy Wrocław generalnie nie jest znany przez przeciętnego mieszkańca Europy Zachodniej, taka inicjatywa może to zmienić - dodaje Romaszkan.

Promocja potrwa co najmniej do Euro 2012. Koszt akcji to ponad 53 mln zł.

- Podczas kampanii chcemy przekonać naszych odbiorców, że wyjazd do Polski zawsze będzie czymś więcej niż niebanalnym przeżyciem. Naszym celem jest zaintrygowanie odbiorców i sprowokowanie do zadania sobie pytania: Polska, dlaczego jeszcze tam nie byłem ? - tłumaczy Katarzyna Draba z Polskiej Organizacji Turystycznej.

Czy jednak promocja skierowana do turysty z Europy Zachodniej to najszczęśliwsze rozwiązanie w przypadku Wrocławia, do którego na mistrzostwa zjadą głównie Rosjanie, Grecy i Czesi?

- Pracujemy nad kampanią promocyjną, która ruszy na początku marca i będzie skierowana właśnie do turystów z tych krajów. Nie wykluczamy reklam telewizyjnych choćby w Rosji, ale na razie nie mogę powiedzieć nic pewnego - tłumaczy Paweł Romaszkan.

polecane: Flesz - Co piąta transakcja będzie wymagać użycia PIN-u

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 12

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marta

Ciekawe, skad wiesz, kto jezdzi londynskim metrem... Z tych wszystkich komentarzy wychodzi taka zasciankowosc, ze az robi sie przykro. Moze i lepiej, ze Wroclaw jest mniej znany za granica. Miasto jest piekne ale ludzie bardzo zakompleksieni. Szkoda.
Poza tym, i tak nikt sie nie zorientuje, o jakie miasto chodzi, bo slowo "Wroclaw" jest w ogole niewidoczne, a zamiast "Polska" widac tylko "olska" - nie bojcie sie wiec, nikt tu nie przyjedzie!

L
Lolo

londynskim metro jeżdżą w większości angielsko-niepiśmienni. Trza więc plakaty przygotować dla Ciapatów w hindi i bengalskim, kilka w pidgeoninglish.

j
joe brody

Jak będziesz utrzymywał całe miasto za własne pieniądze, to możesz mieć je nawet tylko dla siebie - nie wiem, czy ktokolwiek z Tobą wytrzyma. Próbkę własnej "wysokiej kultury" zaprezentowałeś w powyższym poście... Co masz do wyspiarzy? Zachowanie takich np. Szkotów z Dundee, którzy gościli u nas w ubiegłym roku, wyrasta na wzorowy przykład tego, jak można się dobrze zabawić, nawet tęgo popijając, i nie dać się we znaki gospodarzom. Zaś opisane zwyczaje widzę na co dzień w wykonaniu rdzennych Polaków, i z tego, co wiem, podobnie wyglądała rewizyta wrocławskich fanów w Szkocji...

a
anglik

Wzorem Krakowa zachęcamy angielskich opszczymurków by przylecieli oddali mocz na krasnala w zaułku, wychlali troche sikacza i dali zarobić taksiarzom. Co tam mieszkańcy, drogi, przedszkola, stadion, długi, plany z doopy wziete...??? Ważne że promocja jest i całe zastępy obiboków w działach Ratusza mają uzasadnienie swej egzystencji

S
Sco

Tylko narzekania :P

a
abc

Dla tego prymitywnego bydła z UK. Nie chcę tych buraków tutaj. Chodzą, chleją, drą mordy, szczają gdzie popadnie, wystawiają na widok publiczny genitalia, zaczepiają ludzi, demolują miasto. Niepotrzebna nam tu ta prymitywna dzicz.

A tak na marginesie, to te zdjęcie Rynku na tym plakacie pochodzi z domyślnych tapet Windows 7. Czy twórcy tego plakatu nie mogli zrobić nowego zdjęcie zamiast wklejać jedną z tapet Windowsa? Nie ma co, "profesjonalizm" pełną gębą. :P Mają szczęście, że ACTA jeszcze nie działa, bo mieliby pozamiatane. :D

p
pimpo

Buraków z wyspy którzy nie znają się kompletnie na geografii i prawdopodobnie mają jeszcze inne braki wiedzy i kultury nie chcę widzieć w tym mieście. Po co się tak prostytuować? Ludzie szanujcie się! Tylko kto się sam szanuje będzie szanowany przez innych!

j
jerzy

hasło nawet interesujące i miejsce promocji ciekawe, tyle że Wrocław nigdy nie będzie wielką atrakcją bo po prostu nie ma takiego potencjału.

d
długo_pis

ugas je w naszych barach i pubach !!! to chyba bardziej przemawia za wizyta we wrocku !!

K
Karol

Niech zobaczą otoczenie stadionu - taka pustynia to obszar NATURA 2000 Solorza

G
Gość

Czystość toalet miejskich zostawił "czynnikom społecznym"...
Fuj i tfu...

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3