Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta donosi, że na budowie mostu Żernickiego wykonawca zakończył palowanie pod fundamenty podpór nowej przeprawy. Gotowa jest również część prefabrykatów konstrukcji przyszłego mostu. "Elementy czekają teraz na transport z fabryki na Podkarpaciu" - czytamy w komunikacie.
Most Żernicki wybudowano w 1952 r. w oparciu o przedwojenne podpory z 1932 r. Już w 2011 r. wiadomo było, że stan techniczny żelbetowego mostu jest zły i co gorsze, nie nadaje się on do remontu, a jedynie do wyburzenia. Według ekspertyzy, najgorzej przedstawiał się stan dźwigarów.
Prace obejmuję budowę zupełnie nowej, dwuprzęsłowej konstrukcji. Most ma być znacznie dłuższy od starego i mierzyć 61 metrów (poprzedni: 37 metrów). Będzie także zawieszony 1,5 metra wyżej, dzięki czemu konstrukcja nie będzie już podmywana.
Nowy most Żernicki powinien być gotowy latem. W czasie remontu kierowcy korzystają z mostu tymczasowego. Piesi i rowerzyści wciąż pokonują rzekę istniejącą kładką pieszo-rowerową.
Koszt budowy nowej przeprawy mostowej to ponad 7 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?