Wrocław: Postawili nowe słupki na ulicach. Kierowcy je rozjeżdżają [ZDJĘCIA]

Przemysław Wronecki
fot. Przemysław Wronecki
Udostępnij:
By poprawić bezpieczeństwo na trzech krzyżówkach, urzędnicy postawili słupki, które oddzielają pasy. Wiele z nich pada ofiarą nieuwagi.

W trzech miejscach we Wrocławiu drogowcy zainstalowali słupki oddzielające pasy. Chodzi o ul. Traugutta (na wysokości Krasińskiego), rondo Pileckiego (wyjazd na Mińską) i ul. Curie-Skłodowskiej (wyjazd z podziemnego parkingu Pasażu Grunwaldzkiego). Wiele osób jest jednak zaskoczonych, wpadają na plastikowe słupki autami.

- Na Skłodowskiej nie wytrzymały one nawet dwóch tygodni. Z trzech ostał się tylko jeden - opowiada Kamil Tworkowski, kierowca zielonego mercedesa. Dodaje, że zmotoryzowani mają problem, by wyjeżdżając z parkingu, zmieścić się na swoim pasie. Oprócz postawienia słupków zdecydowano się tu na zwężenie do jednego pasa wyjazdu z pasażu.

To jednak nie koniec zmian. Urzędnicy szykują się do wydzielenia torowiska tramwajowego w kierunku ul. Szczytnickiej. To oznacza, że kierowcy stracą jeden pas przy Pasażu.

Magistrat przekonuje, że słupki pojawiły się w miejscach, gdzie często dochodziło do stłuczek. - Na rondzie Pileckiego kierowcy bardzo często łamali przepisy, skręcając w ul. Mińską z wewnętrznego pasa. Z tego powodu dochodziło tam do wielu kolizji - wyjaśnia Katarzyna Kasprzak z Wydziału Inżynierii Miejskiej Urzędu Miejskiego Wrocławia.

Doświadczeni kierowcy mają inny pomysł. - Niech urzędnicy dopuszczą skrętu w prawo z wewnętrznego pasa i wprowadzą zakaz kontynuowania jazdy po rondzie pasem zewnętrznym - podpowiadają.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 59

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Troy
Niestety Polacy nie umieją korzystać z rond. Nie ma sensu budować w tym kraju rond z wieloma pasami, gdyż wszyscy i tak lecą po zewnętrznym. Przykład - ronda na Królewieckiej. Sznur aut od ronda do ronda i nikt nie waży się pojechać lewym pasem. Polak - totalny analfabeta z przepisów ruchu drogowego, ale za to z ciężką nogą. Bliżej nam do Rosji niż Brukseli.
c
co nie
Prawo jazdy chłopcze to chyba na bazarze zakupiłeś bo o przepisach pojęcie masz blade.
G
Grishqa
Jak się okazuje mało kto umie jeździć po rondach. Na tym rondzie 98% ludzi jedzie pasem zewnętrznym, co jest problemem szczególnie jeśli chodzi o tych jadących z lotniska w stronę strzegomskiej bo blokują ruch na rondzie w 3 miejscach:
1. zamiast przejechać na wewnętrzny pas ronda z lewego pasa Granicznej stoją w korku na prawym pasie do zjazdu w Mińską,
2. stoją w kolejce zjeżdżających w Mińską i blokują tych co chcą zjechać na zewnętrzny pas ronda żeby z niego zjechać.
3. a potem jadą po obwiedni blokując tych, co włączają się od Mińskiej ograniczając przepustowość ronda, bo ruch na nim koncentruje się na zewnętrznym pasie.
Pachołki dają tyle, że jadący od lotniska (a szczególnie Ci nieliczni, co w połowie ronda ogarną, że blokują ruch od Mińskiej) dookoła nie mogą przez słupki uciec do wewnątrz i zrobić miejsce dla wjeżdżających na rondo.
Korek się potęguje, bo:
1.większość zjeżdżających ustawia się na prawym pasie a lewy jest często wolny.
2. Jadący od Strzegomskiej zawczasu ustawiają się na prawym pasie i jak odstoją swoje w korku nie chcą przepuszczać ani tych jadących od lotniska ani tych chcących zmienić pas na rondzie.
W efekcie przepustowość jest gorsza, niż gdyby Strzegomska w tym miejscu i rondo miało jeden pas o nerwach nie wspominając.
Wylot w Strzegomską z pasem zewnętrznym do skrętu się sprawdza i nie rozumiem, dlaczego po drugiej stronie też tego nie można tak zrobić. Domyślam się, że urzędnicy chcą dać priorytet "prestiżowemu" ruchowi od lotniska kosztem "lokalnego" ale można to zrobić zdecydowanie mądrzej.
Przydałoby się też, żeby ktoś pomyślał o skrzyżowaniu z Tyrmanda koło Biedronki, bo ono jest przyczyną główną korków na rondzie i przed nim.
e
elo
a gdzie masz to jasno wytyczone w przepisach... o nie masz.
Tak jest tylko na rondach turbinowych i tam nawet walą betonowe zapory by komuś nie przyszedł do głowy inny manewr.

A przy okazji na placu grunwaldzkim NIE MA RONDA! Nie ma znaku oznaczającego ruch kołowy. To jest zlepek skrzyżowań z wyspą dla komunikacji miejskiej po środku.
s
spastiger
jazda po rondzie wymusza zjazd w pierwszym mozliwym miejscu dla jadących pasem zewnetrznym
m
maciek
słuszna uwaga, a jak by na zjeździe na lotnisko zastosować podobne rozwiązanie, to wtedy prawy pas z Nowego Dworu na Graniczną byłby tylko w prawo (na Graniczną)a lewy pas byłby na lotnisko, Mińską. W takiej sytuacji jadący z mińskiej na lotnisko widząc lewy pas (od miasta) wolny mogli by wjeżdżać i mieliby pewność, że od razu zjadą na lotnisko równolegle do jadących prawym pasem z miasta na lotnisko.
k
kierowca
Rondo Reagana. Teoretycznie z pasa środkowego można zjechać w Skłodowskiej-Curie (w stronę Biskupina) bo są tam dwa pasy i to oznaczone. Ale nie robię tego nigdy, bo zdarzyło mi się, że ktoś z zewnętrznego jechał w kierunku Mosty Szczytnickiego (bo tak może). To stwarza albo zagrożenie, albo zatyka ruch. Z zewnętrznego powinna być możliwa jazda tylko w S-C.
C
Cezary
Przykłady:
1. Jazda w kierunku Mostu Szczytnickiego - zielone światło bez pogorszenia ruchu dla innych kierunków mogłoby się palić nawet o 30 s dłużej (równocześnie z zielonym dla ruchu w przeciwną stronę). Efekt: stale zakorkowany odcinek od Mostu Grunwaldzkiego albo i gorzej. Teraz to może ma mniejsze znaczenie, bo położony dalej Most Szczytnicki jest zablokowany z powodu zamknięcia Curie-Skłodowskiej ale po zakończeniu remontu...

2. Wjazd na parking Galerii od ul. Piastowskiej (lewoskręt): 10 sek (5-6 pojazdów) zielonego co 2 minuty. Efekt: długa kolejka samochodów (częściowo blokująca plac) w okresie "zakupowym".

.. i dużo innych
j
jo
Ronda turbinowe są stosowane często i się sprawdzają. Ale nie w Polsce, bo tu na drodze się walczy, a nie współpracuje. Tu się nie myśli o innych, tylko o sobie. Tu jeden drugiemu chętnie by wjechał w dupę gdyby to nie kosztowało - ot tak, dla zasady.
I
Inzynier
Jak droge/skrzyzowanie/rondo projektuje urzednik to sie nie ma co dziwic ze sa stluczki. Caly system na grunwaldzie jest zle zaprojektowany. Dajcie robote matematyka zeby zbadali i wyliczyli jak to przebudowac zeby dzialalo plynnie, bezpiecznie i ergonomicznie i nie bedzie klopotow. Wtedy mocno zawstydza Dutkiewicza ktory sam skonczyl matematyke stosowana
k
kat.B
czy "rondo" Pileckiego nie może być normalnym rondem? po co te wszystkie wymysły? Przecież rondo to najłatwiejsze z możliwych skrzyżowań o_O Jeśli ktoś z wewnętrznego pasa nie potrafi zjechać na zewnętrzny a potem zjechać z ronda to niech odda prawo jazdy.
k
kierowca z POlski
proszę uszczegółowić.
p
pogoda zmienną jest
We Wrocławiu robi się biało,sprawdź czy śnieg się utrzyma www.pogoda-wroclaw.blog.onet.pl
????
czyli przy Poczcie Głownej w kierunku mostu pokoju i grunwaldzkiego

wcześniej były duże plastikowe klocki (widoczne) , potem zdjęli i było masę boomm booomm

więc przykręcili "pachołeczki " takie mini , że ledwo je przed zderzakiem widać , a jadąc czymś większym - he he to nawet się nie zauważy że się nad czymś jechało , najwyżej błoto od spodu obskrobią
d
dde
Jakby debile nie parkowali gdzie popadnie, to nie trzeba by było stawiać słupków. Bydło trzeba grodzić.
Przejdź na stronę główną Gazeta Wrocławska
Dodaj ogłoszenie